۱۶ فروردين ۱۴۰۳ ۲۱:۱۱
کد خبر: ۳۰۵۴۲۳

عطنا- بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبایی، بیانیه خود درباره روز جهانی قدس را منتشر کرد که به شرح زیر می باشد:

به نام خدا 

بیانیه بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبایی درباره روز جهانی قدس 

 سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ البَصِير ( آیه ۱، سوره اسری ) 

از زمانی که حضرت امام خمینی ( ره ) در سال ۱۳۵۸‌، آخرین جمعه ی ماه مبارک رمضان را در بنام روز قدس نامید تا کنون نزدیک به ۴۵ سال می گذرد. شاید در آن روز کمتر کسی به نقش آفرینی و تاثیرگداری این نامگذاری توجه داشت. روز قدس به روز جهانی قدس تبدیل شد و توانست در این چهار دهه جایگاه سیاسی خود را در ادبیات سیاسی جهان و بویژه در مبارزه و جهاد بر علیه رژیم غاصب اسراییل در میان ملت ها و خاصه در میان گروه های جهادی در منطقه باز کند. 

روز جهانی قدس را می توان‌به مثابه ی قدرت نرم نظام‌ جمهوری اسلامی ایران و بلکه جهان اسلام دانست که توانست بخوبی در برابر قدرت سخت اسرائیل و آمریکا، به عنوان بزرگترین و مهم ترین همپیمان اسرائیل، یکی یکی سنگرهای جهانی را برای فتح نهایی قدس از دست امپراطوری غرب خارج سازد

 اما روز جهانی قدس امسال از ویژگی های منحصر بفردی برخوردار است که به برخی از مهم ترین آن اشاره می شود. 

  ۰۱ تمامی سیاست ها و اقدامات ترکیبی آمریکا در منطقه در دو دهه اخیر که با هدف سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت ، به شکست منجر شد. و اکنون این آمریکا است که با توسل به فریب و سوءاستفاده از قدرت سیاسی نهادهای بین المللی و طراحی توطئه های منطقه ای می کوشد تا چند صباح دیگری در منطقه بماند، البته اگر جبهه مقاومت اجازه دهد.

۰۲ نبرد طوفان الاقصی که از ۱۵ مهر سال گذشته شروع شد، به کابوسی برای اضمحلال اسرائیل تبدیل شده است . اسرائیلی که در جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ توانست ارتش چهار کشور قدرتمند عرب ، مصر ، سوریه، اردن و عراق را شکست داد، اکنون شش ماه است که نتوانسته است گروه کوچک حماس را شکست دهد.

۰۳ شکل گیری و تقویت قدرت سخت جبهه مقاومت در منطقه است که خواب را از چشم سران جنایتکار و آدم کش اسرائیل و حامیان کاخ نشین آن در کاخ سفید ربوده است .‌ امروز جبهه مقاومت در منطقه، قدرتی است آزاردهنده و قوی برای بر چیدن غده سرطانی اسرائیل

۰۴ روز جهانی قدس ، به مثابه ی قدرت نرم نظام‌ جمهوری اسلامی ایران، توانست ، جنبش نرم افزاری مناسبی را برای خیزش های سیاسی مردم جهان، حول محور مظلومیت مردم فلسطین و خاصه غزه در کشاندن آنان به خیابان در شهرهای مختلف در سطح جهان‌ فراهم سازد تا انروز ما شاهد دفاع فرهنگی و سیاسی مردم جهان از آرمان فلسطین و غزه باشیم‌. 

۰۵ روز جهانی قدس توانست ، مسئله فلسطین را به مسئله اول در مجامع بین المللی تبدیل کند و آمریکا و همپیمانانش را علی رغم میل باطنی آنان. به سمت اجبار سیاسی و انزوای سیاسی سوق دهد. 

 این دستاوردها و بیشتر از آن که ان شالله بزودی به فتح نهایی قدس شریف منجر خواهد شد ، نتیجه مجاهدات های مردان بی ادعایی است که در این چهار دهه با زبان و قلم و قدم و جان و مال و آبروی خود، در راه آزادی قدس شریف تلاش کردند. بویژه جانبازان و شهدای هشت سال دفاع مقدس که به درستی فهمیدند راه قدس از کربلا می گذرد و ابتدا کربلا را آزاد کردند و سپس در ادامه به دفاع از حرم پرداختند و جانشان را هدیه کردند. تمامی شهدای مدافع حرم که شهید سلیمانی و فرماندهان اخیر شهید در کنسول گری ایران در سوریه نمادهای برجسته آن هستند. بی شک وظیفه ما ادامه مسیر ایثارگران، مجاهدان و راه شهداست. بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبایی ، ضمن محکومیت حمله ی ددمنشانه اسرائیل به کنسول گری ایران در سوریه، مردم سراسر کشور را‌ به شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس در روز جمعه دعوت می کند.

بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبایی 

پنجشنبه ، ۱۶ فروردین ۱۴۰۳

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

روبیکا                         روبینو

بله             ایتا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار