۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ۲۳:۳۳
کد خبر: ۱۳۱۵۶۰
ghorbanyan khamosh (3)

معاونت قضایی رئیس کل و سرپرست دفتر حمایت از زنان و کودکان دادگستری استان تهران گفت: زمانی که اتفاقی  مثل «آتنا» که مردم را در سطح گسترده درگیر و غمگین می‌کند، رخ می‌دهد باید اطلاع‌ رسانی شفاف و دقیق صورت بگیرد.


به گزارش عطنا، زهرا زاهدی در همایش «قربانیان خاموش» با موضوع «بررسی موارد کودک‌آزاری در محلات حاشیه و راهکارهای پیش رو» که توسط جمعیت امام علی(ع) سه‌شنبه، ۱۰ مرداد‌ماه در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، بیان کرد: در حوادث مثل «آتنا» باید ستاد و کار گروه ویژه‌ای  برای کمک، بررسی و پیشگری از همه نهادها و نیروی‌های دست‌اندرکار تشکیل شود تا با بیشترین بازده و کمترین آسیب روبرو شویم.


وی با اشاره به اینکه در اینم زمینه همچنین باید اطلاع رسانی شبانه‌روزی و گسترده صورت بگیرد، افزود: از جمعیت امام علی (ع) برای برگزاری این همایش تشکر و قدردانی می‌کنم.


سرپرست دفتر حمایت از زنان و کودکان دادگستری استان تهران در ادامه بیان کرد: این جمعیت از سال 1378 قدم‌های بزرگی را در راه کمک به کودکان کار و همچنین گرفتن رضایت از اولیای دم محکومین به اعدام برای اینکه از قصاص به صلح و سازش تغییر نظر دهند، برداشته است.


وی با اشاره به نقش بسیار مؤثر این جمعیت در حمایت از زنان و کودکان در معرض آسیب، گفت: این جمعیت در بخش اسکان زنان و کودکان بی‌سرپناه و کودکان کاری که سرپرست معتاد دارند و کودک برای آنها به عنوان منبع درآمد محسوب می‌شود، فعالیت‌های خوبی داشته و از این قشرهای آسیب‌پذیر حمایت کردند.


زاهدی در ادامه به قتل «آتنا» پرداخت و گفت: این حادثه فقط برای خانواده «آتنا» تلخ نبود بلکه برای همه مردم ایران تلخ بود، در این‌گونه حوادث باید آمادگی بیشتری داشته باشیم و قبل از اتفاق افتادن آنها، آمادگی برخورد را داشته باشیم.


سرپرست دفتر حمایت از زنان و کودکان دادگستری استان تهران اضافه کرد: مسئولان قضایی، نیروی انتظامی، مددکاری، اورژانس اجتماعی، بهزیستی و سایر نهادها و گروه‌ها باید این‌گونه موضوعات اجتماعی را رصد کنند و در این زمینه نیز بهترین راه‌حل‌ها را ارائه دهند.


وی با تأکید بر اطلاع رسانی در حوادث آسیب‌های اجتماعی، گفت: زمانی که اتفاقی  مثل «آتنا» که مردم را در سطح گسترده درگیر و غمگین می‌کند، رخ می‌دهد باید اطلاع‌ رسانی شفاف صورت بگیرد، مردم در شهرها درگیر بودن و همه می‌خواستند کاری انجام بدهند، اگر صدا و سیما  به آن می‌پرداخت و مسئولان بیشتر از این اطلاعات را در اختیار مردم قرار می دادند، آگاهی افراد برای پیشگیری از این حوادث بیشتر می‌شد.


زاهدی با اشاره به اینکه در حادثه «آتنا» صدا و سیما مثل زمانی وقوع زلزله باید به صورت شبانه‌روزی اطلاع رسانی می‌کرد، افزود: در این‌گونه حوادث باید ستادی تشکیل شود و همه از وزارت کشور، بهزیستی، مددکاری اجتماعی، بیمارستان‌ها و تمام کسانی که دست‌اندرکار هستند برای کمک به صحنه وارد شوند.


سرپرست دفتر حمایت از زنان و کودکان دادگستری استان تهران با بیان ضرورت تشکیل گروه ویژه در زمان آسیب‌های اجتماعی مثل حوادث طبیعی، خاطرنشان کرد: اطلاعات جامع و شبانه‌روزی در زمان حوادث آسیب‌های اجتماعی باید به مردم ارائه شود، چون مردم باید نسبت به حوادث اطلاعات کافی و لازم را داشته باشند تا در آینده از وقوع حوادث این‌گونه جلوگیری شود.

مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار