۲۱ مهر ۱۴۰۳ ۱۴:۳۱
کد خبر: ۳۰۵۶۷۳

عطنا - در روز سه‌شنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳ اولین پیش نشست همایش بین‌المللی کلیله و دمنه به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) برگزار شد.

این پیش نشست به کوشش دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین و در دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد و سخنرانانی از دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی و دکتر بلرام شکلا، رایزن فرهنگی هندوستان در ایران، نیز در این پیش نشست به صورت مجازی شرکت کردند.

در این پیش نشست که آقای دکتر حمید عابدی ها مدیریت اجرایی آن را برعهده داشت، آقای دکتر حمید طاهری با موضوع "بررسی گروه های فعلی کلیله و دمنه"، آقای دکتر سید محسن حسینی موخر با موضوع "جایگاه کلیله دمنه در ادبیات گرجی"، آقای دکتر فضل الله خدادادی با موضوع "پاد گفتمان های روایت تاثیرگذار در کلیله دمنه" و آقای دکتر دکتر محسن حبیبی با موضوع " الگوهایی از ظلم‌ستیزی در کلیله و دمنه" سخنرانی کردند.

شایان ذکر است آقای دکتر محمود بشیری دبیر علمی همایش را برعهده دارد و این همایش با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و سفارت هندوستان در ایران در ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. علاقمندان میتوانند مقالات خود را تا ۳۰ آذر ماه سال جاری به یکی سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی از طریق سایت همایش ارسال کنند.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

روبیکا                         روبینو

بله             ایتا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
هنر و فرهنگ1
فحش دادن بخشی از ابزار کار و سنت ماست!
حمایت بی‌شرمانه شاهین نجفی از فحاشی و توهین عناصر ضدانقلاب به مردم ایران:

فحش دادن بخشی از ابزار کار و سنت ماست!

شاهین نجفی خواننده هتاک، فحش دادن را بخشی از ابزار کار خود و از سنت‌های خود و عناصر ضد انقلاب دانست و خواست که مردم فحاشی کردن را به عنوان بخشی از فرهنگ و سنت‌های خود بپذیرند!!
هنر و فرهنگ2
پایان انحصار رسانه‌ها
کرسی آزاد اندیشی

پایان انحصار رسانه‌ها

کرسی آزاداندیشی"پایان انحصار رسانه ها" باحضور نمایندگانی ازفعالان نمایش خانگی، وی او دی‌ها و سازمان صداوسیما برگزارمی‌شود.
دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد
معرفی کتاب: "دروازه بانی"، اثر پاملا شومیکر، ترجمه دکتر حسین افخمی:

دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد

بنابر نظر پاملا شومیکر، استعاره "دروازه‌بانی" را می‌توان برای هرموقعیت تصمیم گیری و با هرمیزان اطلاعات به کار برد؛ چه این انتقال از طریق کانال‌های جمعی و چه از طریق کانال های بین‌فردی باشد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار