۰۵ مهر ۱۴۰۳ ۱۲:۵۵
کد خبر: ۳۰۵۶۲۵

عطنا- مراسم تکریم و تودیع دکتر عبدالله معتمدی و معارفه دکتر شجاع احمدوند سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی، دیروز چهارشنبه۴مهر ۱۴۰۳، در سالن همایش‌های دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.


دکتر شجاع احمدوند در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی ضمن قدردانی از زحمات کادر دانشگاه، اساتید و دانشجو‌ها گفت: " امیدوارم در سایه سیاست وفاق که همه ما به آن پایبندیم، تمامی دوستان، گروه‌ها و تشکل‌ها با یکدیگر همکاری کنند تا بتوانیم گام‌هایی مؤثر در حل مشکلات دانشگاه و در پی آن، بهبود وضعیت جامعه برداریم".

او گفت: "ضمن احترام و توجه به برنامه‌های قبلی، نگاه من به لحاظ چشم‌انداز، متفاوت است. دانشگاه ما هرچند در این ۱۰ سال اخیر به بلوغ فکری خوبی رسیده، اما برداشت من همیشه این بوده که دانشگاه بر تیغه افراطی بوده است. عده‌ای می‌خواستند با یک ماهیت اپوزیسیونی، دائم در مقابل هر نظمی واکنش‌های تند نشان دهند و در مقابل، گروهی هم فکر می‌کردند که دانشگاه علامه فقط بلندگوی تبلیغاتی است. در حد فاصل این دو تیغه که هر دو افراطی است، برداشت من این است که رسالت دانشگاه، در حاشیه قرار گرفته است. رسالت واقعی دانشگاه کمک به حکمرانی است".

وی ادامه داد: "در هر جامعه، یک سازمان علمی، متشکل از دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است. بخش نرم‌افزاری این سازمان را علوم انسانی تشکیل می‌دهد که وظیفه‌اش ریل‌گذاری و تعیین اهداف برای حرکت سایر بخش‌های جامعه است. بنابراین، نقش دانشگاه در حکمرانی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند، زیرا دانشگاه به حوزه امور عمومی یاری می‌رساند. اگر دانشگاه ما بتواند به رسالت و چشم‌انداز اصلی خود بازگردد که عبارت است از "تعیین اهداف سازمان علمی و مدیریت امور عمومی به‌عنوان بازوی مدیریتی"، آنگاه قدم به عرصه فعالیت حرفه‌ای خواهد گذاشت و شأن خود را محقق خواهد کرد. در این صورت، حکومت غیاب یا کمبود حضور دانشگاه را به‌وضوح حس خواهد کرد".


او اظهار کرد: "دانشگاه از یک سو می‌تواند به شفاف‌سازی و درک نیاز‌های مردم در چارچوب امور عمومی بپردازد و از سوی دیگر، در بسیج منابع برای تحقق این نیاز‌ها در عرصه حاکمیت نقش مؤثری ایفا کند. بر این اساس، می‌توانیم برای دانشگاه یک نقش حرفه‌ای، فنی و تخصصی متصور شویم. راهبردها، برنامه‌های اجرایی و پروژه‌های دانشگاه از این چشم‌انداز نشأت می‌گیرند و مبنای همکاری افرادی خواهد بود که در این دوره مدیریتی مایل به همکاری هستند".

سرپرست دانشگاه علامه‌طباطبایی بیان کرد: "تحقق چنین برنامه‌ای الزامات خاص خود را دارد. یکی از مهم‌ترین الزامات، نیروی انسانی است. استادان، دانشجویان و کارکنان، سه گروه ذی‌نفع در دانشگاه هستند. ما به عنوان مدیران دانشگاه باید تلاش کنیم که دو عنصر آسایش و آرامش را برای این سه گروه فراهم کنیم. معنای این دو عنصر متفاوت است؛ آرامش، روحی و روانی است. دانشجو نباید در محیط دانشگاه استرس داشته باشد. استاد نباید نگرانی داشته باشد. اگر ما دانشگاه را به سمت ساختار حرفه‌ای مدنظر سوق دهیم، همه نیرو‌ها به این سمت بسیج خواهند شد. آسایش هم متمرکز در بخش مادی، رفاهی و ارتقای وضعیت معیشتی است که این کار در دوره قبل با انرژی خوبی شروع شده است و با همین انرژی ادامه پیدا می‌کند. استادان و کارکنان ما، شایسته بهترین خدمات هستند. شرط همکاری با همه بخش‌های متولی امور رفاهی، پیگیری جدی و دقیق امور رفاهی کارکنان است".

دکتر شجاع احمدوند در پایان گفت: "در نهایت قول می‌دهم که تمام تلاش و انرژی خود را برای حل مشکلات این حوزه به کار گیرم تا به نتیجه برسیم. ما به عنوان مدیران دانشگاه باید تلاش کنیم که بستر آسایش و آرامش را برای همکاران فراهم کنیم و در مقابل از همه همکاران، دانشجویان، استادان و کارکنان انتظار داریم در چارچوب ایفای نقش غایت‌گذارانه سازمان علم و کمک به مدیریت امور عمومی که یک پیوند دقیق بین دولت و ملت است، بکوشند. از خداوند می‌خواهیم که به ما توفیق دهد که از عهده این کار مهم برآییم".

  • شجاع احمدوند دانشور و پژوهشگر و نویسنده ایرانی در حوزه فلسفه سیاسی، ایران باستان و اندیشه سیاسی در اسلام و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی است. وی پیش‌تر تصدی معاونت پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی (۱۳۸۶- ۱۳۸۴)، معاونت آموزشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی (۱۳۸۸- ۱۳۸۶)، دبیر کمیته علوم انسانی و هنر وزارت عتف (۱۳۹۵- ۱۳۹۲)، معاونت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی (۱۳۹۶- ۱۳۹۲) و نیز معاونت آموزشی این دانشگاه (۱۴۰۰- ۱۳۹۸) را بر عهده داشته است.

پوشش خبری: طهورا اسکندرزاده

تنظیم: زیلان نقشبندی

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

روبیکا                         روبینو

بله             ایتا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
هنر و فرهنگ1
فحش دادن بخشی از ابزار کار و سنت ماست!
حمایت بی‌شرمانه شاهین نجفی از فحاشی و توهین عناصر ضدانقلاب به مردم ایران:

فحش دادن بخشی از ابزار کار و سنت ماست!

شاهین نجفی خواننده هتاک، فحش دادن را بخشی از ابزار کار خود و از سنت‌های خود و عناصر ضد انقلاب دانست و خواست که مردم فحاشی کردن را به عنوان بخشی از فرهنگ و سنت‌های خود بپذیرند!!
هنر و فرهنگ2
پایان انحصار رسانه‌ها
کرسی آزاد اندیشی

پایان انحصار رسانه‌ها

کرسی آزاداندیشی"پایان انحصار رسانه ها" باحضور نمایندگانی ازفعالان نمایش خانگی، وی او دی‌ها و سازمان صداوسیما برگزارمی‌شود.
دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد
معرفی کتاب: "دروازه بانی"، اثر پاملا شومیکر، ترجمه دکتر حسین افخمی:

دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد

بنابر نظر پاملا شومیکر، استعاره "دروازه‌بانی" را می‌توان برای هرموقعیت تصمیم گیری و با هرمیزان اطلاعات به کار برد؛ چه این انتقال از طریق کانال‌های جمعی و چه از طریق کانال های بین‌فردی باشد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار