۱۸ مهر ۱۴۰۳ ۱۵:۱۲
کد خبر: ۳۰۵۶۷۰

عطنا - دکتر شجاع احمدوند در اولین همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری که صبح امروز در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، استفاده از نرم افزارهای هوش مصنوعی را در موضوعاتی همچون"سطح بندی دانشجویان، تشخیص گفتار،ارزیابی آموزش، شخصی سازی محتوای آموزش بر اساس سطح دانشجو، پیگیری وضعیت پیشرفت فردی و ارائه محتوای تعاملی" بسیار موثر دانست. وی همچنین، "تقویت گفتگومحوری و خردورزی" در نظام آموزشی ایران را ضروری دانست.

در ابتدای این همایش که صبح امروز چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، دکتر شجاع احمدوند؛ سرپرست  دانشگاه علامه طباطبایی، پس از آن‌که هوش مصنوعی را یکی از پیشرفته ترین فناوری هایی که عرصه های مختلف زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است دانست، گفت:" یکی از برنامه های ما تعیین جایگاه انسان در حوزه هوش مصنوعی از منظر رشته های مختلف علوم انسانی است. امیدواریم دانشکده های ما با استفاده از این فناوری جدید خود را ارتقا دهند و وارد این عرصه شوند."

وی در ادامه سخنرانی خود در مورد نحوه پیدایش هوش مصنوعی و تفاوت آن با ذهن انسان سخن گفت و با بیان آمار، وضعیت هوش مصنوعی در کشور و جایگاه ایران را در این حوزه، در عرصه جهانی توضیح داد.

دکتر شجاع احمدوند: تقویت گفتگومحوری و خردورزی در نظام آموزشی ایران ضروری است

سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی، رتبه ایران را در حوزه فناوری شبکه‌های عصبی ۶ و در حوزه فناوری های هوش مصنوعی ۱۶، در زمینه رایانش بصری و پردازش زبان‌های طبیعی‌، ۲۵ و در بخش فناوری رباتیک،  ۲۷ عنوان کرد. وی همچنین گفت چنین دستاوردهایی نشان دهنده تلاش کشور برای فراهم ساختن زیرساخت های ارتقای هوش مصنوعی است.

دکتر احمدوند در ادامه سخنان خود از چند نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی نام برد که در فرایندهایی همچون: "سطح بندی دانشجویان، تشخیص گفتار،ارزیابی آموزش، شخصی سازی محتوای آموزش بر اساس سطح دانشجو، پیگیری وضعیت پیشرفت فردی و ارائه محتوای تعاملی"، در تسهیل آموزش بسیار مؤثر هستند.

دکتر شجاع احمدوند: تقویت گفتگومحوری و خردورزی در نظام آموزشی ایران ضروری است

وی افزود:" این نرم افزارها قابلیت های متفاوتی دارند و می توانند در درجه بندی دانشجویان و تعیین سطح دانش آنان کارآمد باشند. ارائه آموزش شخصی و تأمین دسترسی به فضایی تعاملی و فعال که قدرت تحلیل را برای دانشجو ایجاد می کند، از ویژگی های این مجموعه نرم افزار است".

وی در انتها ابراز امیدواری کرد که با هدایت نظام آموزشی ایران توسط متفکران، این نظام تعاملی تر شده و ويژگی هایی همچون گفت و گو محوری، خردورزی و کاهش اتکای مطلق به محتوای حفظی در آن افزایش یابد.

خبرنگار: زهرا کاظمی

عکاس: یگانه عیسی پور

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

روبیکا                         روبینو

بله             ایتا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
هنر و فرهنگ1
فحش دادن بخشی از ابزار کار و سنت ماست!
حمایت بی‌شرمانه شاهین نجفی از فحاشی و توهین عناصر ضدانقلاب به مردم ایران:

فحش دادن بخشی از ابزار کار و سنت ماست!

شاهین نجفی خواننده هتاک، فحش دادن را بخشی از ابزار کار خود و از سنت‌های خود و عناصر ضد انقلاب دانست و خواست که مردم فحاشی کردن را به عنوان بخشی از فرهنگ و سنت‌های خود بپذیرند!!
هنر و فرهنگ2
پایان انحصار رسانه‌ها
کرسی آزاد اندیشی

پایان انحصار رسانه‌ها

کرسی آزاداندیشی"پایان انحصار رسانه ها" باحضور نمایندگانی ازفعالان نمایش خانگی، وی او دی‌ها و سازمان صداوسیما برگزارمی‌شود.
دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد
معرفی کتاب: "دروازه بانی"، اثر پاملا شومیکر، ترجمه دکتر حسین افخمی:

دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد

بنابر نظر پاملا شومیکر، استعاره "دروازه‌بانی" را می‌توان برای هرموقعیت تصمیم گیری و با هرمیزان اطلاعات به کار برد؛ چه این انتقال از طریق کانال‌های جمعی و چه از طریق کانال های بین‌فردی باشد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار