۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۳:۲۷
کد خبر: ۳۰۵۵۲۸

عطنا- جشن عید غدیر خم در دانشگاه علامه طباطبایی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین صادق اکبری اقدم؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه علامه طباطبایی، دوشنبه چهارم تیرماه برگزار شد.

در این مراسم به والدینی که فرزند آنان امسال متولد شده  و به القاب و نام‌های مولا علی (ع) نامگذاری شده است، هدیه‌ای به رسم یادبود تقدیم شد. این مراسم با مولودی‌خوانی، اجرای گروه تواشیح، مسابقه و سخنرانی همراه بود.

حجت الاسلام و المسلمین واضحی سخنران این جشن گفت: "نبی اکرم (ص) فرمودند: پاداش سه عمل در روز قیامت دو برابر حساب می‌شود؛ اول سقایی، دوم حب علی(ع)، سوم صلوات بر نبی(ص) ".

وی افزود:" انتصاب امیرالمومنین(ع) از طرف خداوند توسط پیغمبر(ص)، هزینه‌ی سنگینی به عهده اسلام گذاشت. تشیّع بابت انتصاب امیرالمومنین(ع) هزینه زیادی داده و می‌دهد. کشته‌های زیادی که فقط به خاطر معرفی امام علی(ع) برای خلافت اتفاق افتاده است.

درعصر حاضر نیز دشمنان اسلام، خیلی از شیعیان و مسلمین را به اتهام ولایت امیرالمومنین (ع) به خاک و خون کشیده اند. کمتر از بیست سال پیش در شهر زاهدانِ استان سیستان و بلوچستان، ما شاهد حمله انتحاری به مسجد امام علی (ع) و کشته شدن ۳۳ نفر بودیم و علت آن هم توجهی بود که به حضرت علی (ع) داشتند".

او همچنین گفت: "چرا خدای متعال با این‌که می‌دانست مردم نمی‌پذیرند، باز هم امیرالمومنین را به عنوان خلیفه معرفی کرد؟ علت آن را من از نهج البلاغه عرض می‌کنم؛ خداوند در همه بندگان خود توجه کردند و به این نتیجه رسیدند که هیچ کسی غیر از علی (ع) لیاقت و قابلیت جانشینی پیامبر اکرم را ندارد. پرودگار عالم برای انتصاب در جهان هستی، فقط به حقیقتی که حاکم است توجه کرده است. خدای متعال می‌داند فقط امیرالمومنین(ع) لیاقت این منصب را دارد. مردم شاید این را نپسندند، اما جامعه باید رشد عقلی داشته باشد".

حجت الاسلام و المسلمین واضحی بیان کرد: "یکی از بخش‌های مهمی که امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه به آن پرداخته، راجع به حکومت و عدالت است. امیر المومنین(ع) حکومت را حق اولیای خدا می‌داند. حکومت، حق ولی الله است؛ اتفاقا حکومت حَقّه، توسط آخرین ولی خدا رخ می‌دهد. حضرت علی(ع) به این مسئله می‌پردازد و می‌گوید: حکومت علی(ع)، حکومتی نیست که عدالت را فدای مصلحت کند، عدالت باید حاکم باشد".

فایل صوتی سخنرانی کامل حجت الاسلام و المسلمین واضحی را در پادکست زیر بشنوید:

کد
 
 
خبرنگار و عکاس: زیلان نقشبندی

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

روبیکا                         روبینو

بله             ایتا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
هنر و فرهنگ1
فحش دادن بخشی از ابزار کار و سنت ماست!
حمایت بی‌شرمانه شاهین نجفی از فحاشی و توهین عناصر ضدانقلاب به مردم ایران:

فحش دادن بخشی از ابزار کار و سنت ماست!

شاهین نجفی خواننده هتاک، فحش دادن را بخشی از ابزار کار خود و از سنت‌های خود و عناصر ضد انقلاب دانست و خواست که مردم فحاشی کردن را به عنوان بخشی از فرهنگ و سنت‌های خود بپذیرند!!
هنر و فرهنگ2
پایان انحصار رسانه‌ها
کرسی آزاد اندیشی

پایان انحصار رسانه‌ها

کرسی آزاداندیشی"پایان انحصار رسانه ها" باحضور نمایندگانی ازفعالان نمایش خانگی، وی او دی‌ها و سازمان صداوسیما برگزارمی‌شود.
دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد
معرفی کتاب: "دروازه بانی"، اثر پاملا شومیکر، ترجمه دکتر حسین افخمی:

دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد

بنابر نظر پاملا شومیکر، استعاره "دروازه‌بانی" را می‌توان برای هرموقعیت تصمیم گیری و با هرمیزان اطلاعات به کار برد؛ چه این انتقال از طریق کانال‌های جمعی و چه از طریق کانال های بین‌فردی باشد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار