۱۴ مهر ۱۴۰۳ ۰۸:۲۶
کد خبر: ۳۰۵۶۵۶

عطنا - دکتر سیدمرتضی موسویان؛ رئیس هیئت مدیره انجمن سوادرسانه‌ای ایران در یادداشتی نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

در شرایط خاص و حساس کنونی، وظیفه آحاد مردمی که از روش های دشمن در جنگ شناختی، آگاهی دارند، جهاد تبیین است. در برخی از گروه ها برخی افراد می گویند چرا سرمایه ملی را در شکل موشک به هدر می دهید.

واقعیت این است،که امنیت گوهری است گرانبها که تنها به بهای گزاف به دست می آید. امنیت، کانون گرم خانواده را حفظ می کند، امنیت آرامش می آورد، امنیت اجازه استفاده از سواد عاطفی را صادر می کند. امنیت زیرساخت هر کاری در سطح فردی، گروهی و اجتماعی است. در جهانی که جان انسان ها، کودکان و زنان بی دفاع برای زورمداران و قلدران، بی اهمیت است، این امنیت است که اجازه بقا را صادر می کند، با خود می گویند اگر کاری به آن ها نداشته باشید با شما کاری ندارند. این یک فرض شکسته خورده است.

کسانی بودند و هستند که دست ها را بالا برده و سر را به زیر انداخته اند، آیا با آن ها انسانی برخورد شده و می شود؟!

مگر شاهد آن نیستند که چند کشور خود را حاکمان زمین می خوانند، آیا آن ها نیستند که آزادی خواهان را تروریست خوانده و جنایتکاران جنگی را پشتیبانی می کنند.

باید به دنبال اقتدار ملی بود و بازدارندگی را به هر شکل و وسیله ای به دست آورد. تدبیر فرماندهان نظامی ما، جنگ را به مرزهای رژیم صهیونیستی منتقل کرده است. دلاورمردان ما در سوریه و لبنان، مقابل دشمن صف آرایی می کنند و امنیت را برای من و شما رقم می زنند.

آیا در کشور ما، همچون رژیم صهیون افراد را به اجبار به جنگ می فرستند.
آیا از ملت و امت ایرانی جز دعای خیر انتظاری دارند.
در جنگ دوم جهانی ما اعلام بی طرفی کردیم آیا به این بی طرفی ما وقعی گذاشتند و ایران را زیر چکمه های سربازان خود غارت نکردند.

وقتی در عمان نیروهای چپ علیه پادشاه شورش کردند. هواپیماهای نظامی ایران به دستور مستشاران نظامی آمریکایی از پایگاه های خود پرواز کرده و شورشیان را سرکوب کردند. شاه در دربار راه می رفت و در حالی که زیر لب به آمریکا و مستشاران آن بد و بیراه می گفت، منتظر ورود فرمانده نیروی هوایی خود بود، به محض ورود او، سراسیمه به طرفش دوید و گفت پدرسوخته مگر این مملکت شاه ندارد، چرا باید بزرگ ارتش داران، آخرین نفری باشد که از حمله هواپیماها به ظفار با خبر می شود. تیمسار فرمانده نیروی هوایی با صدایی شبیه به گریه می گفت، قربان، قربان عنان اختیار دست سرگرد آمریکایی است.

کشور ایران پول سلاح های پیشرفته را می داد و آمریکا از آن ها بهره می گرفت. شاه مملکت هم بر نیروهای خود تسلط نداشت.

بنابراین این گونه نیست که تو با آن ها کاری نداشته باش، با تو کاری نخواهند داشت.

مگر مشکل یمن مربوط به عربستان بود که سال ها از طرف آمریکا جنگید و در سال های آخر امارات هم در کنار او حاضر شد. پس چرا با عربستان و امارات که کاری با کسی نداشتند، آمریکا کار داشت.

آگاه باشید که فرزندان دانشمند این کشور با توکل به خدا و توسل به معصومین علیهم السلام با تدبیر عمل کرده و می کنند. اگر نفوذی ها و منافقین خائن جاسوسی و جیره خواری نمی کردند، اکنون از نظر بازدارندگی در قله بودیم.ولی چه کنیم که نفوذ و خیانت از زمان پیامبر اکرم صلوات الله علیه همواره وجود داشته است.

رسانه هایی که موفقیت ما را شکست جلوه داده و همواره آمریکا و اسرائیل را غول فناوری تعریف کرده اند، نباید با این همه مصداق عینی شما را بفریبند.

اگر از قرآن و پیروزی موسی در مقابل فرعون درس نمی گیرید، حداقل از این چهل و اندی سال و از جنگ تحمیلی هشت ساله پند بگیرید.تجربه نشان داده است که مادامی که ترس به دل راه نداده و تکلیف خود را خالص و بدون چشم داشت، انجام دهیم، نصر و پیروزی نصیبمان خواهد شد.

امام بزرگوار فرمودند، خدا خرمشهر را آزاد کرد.اگر ایمان به خدا را در خود تقویت کنیم، یقینا در مقابل قدرت های دیگر پیروز خواهیم بود.اما اگر ذلیلانه سر خم کنیم و سستی نشان دهیم، خوار و شکست خورده خواهیم بود.

فعالانه در گروه های مختلف در مقابل کسانیکه ترس بر آن ها غلبه کرده و سعی در ارعاب دیگران دارند، آگاهی دهید و از رفتار توام با ذلت بر حذر دارید.آیت الله مولوی قندهاری این عارف کامل که در دهه ۷۰ شمسی رحلت کردند. می فرمودند، اگر می خواهید رستگار شوید، خود را سپر بلای سید علی خامنه ای نمایید.

سید مرتضی موسویان
پنجشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۳ هجری شمسی

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

روبیکا                         روبینو

بله             ایتا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
هنر و فرهنگ1
فحش دادن بخشی از ابزار کار و سنت ماست!
حمایت بی‌شرمانه شاهین نجفی از فحاشی و توهین عناصر ضدانقلاب به مردم ایران:

فحش دادن بخشی از ابزار کار و سنت ماست!

شاهین نجفی خواننده هتاک، فحش دادن را بخشی از ابزار کار خود و از سنت‌های خود و عناصر ضد انقلاب دانست و خواست که مردم فحاشی کردن را به عنوان بخشی از فرهنگ و سنت‌های خود بپذیرند!!
هنر و فرهنگ2
پایان انحصار رسانه‌ها
کرسی آزاد اندیشی

پایان انحصار رسانه‌ها

کرسی آزاداندیشی"پایان انحصار رسانه ها" باحضور نمایندگانی ازفعالان نمایش خانگی، وی او دی‌ها و سازمان صداوسیما برگزارمی‌شود.
دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد
معرفی کتاب: "دروازه بانی"، اثر پاملا شومیکر، ترجمه دکتر حسین افخمی:

دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد

بنابر نظر پاملا شومیکر، استعاره "دروازه‌بانی" را می‌توان برای هرموقعیت تصمیم گیری و با هرمیزان اطلاعات به کار برد؛ چه این انتقال از طریق کانال‌های جمعی و چه از طریق کانال های بین‌فردی باشد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار