۰۴ آذر ۱۴۰۰ ۱۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۳۲۱۰

عطنا - مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران معتقد است: «شناسایی مشکلات و چالش‌های مهم در کشور از وظایف بسیج اساتید است و باید پژوهش و تحقیقاتی انجام شود که تاکنون حلقه مفقوده پیشبرد روند توسعه کشورمان بوده است. اگر تفکر بسیجی در تک‌تک آحاد مردم شکل بگیرد و بر جامعه دانشگاهی سیطره پیدا کند، نیروی انسانی کارآمد جهادی و انقلابی برای توسعه کشور تربیت می‌شود.»
 
سازمان بسیج یکی از نیرو‌های پنج‌گانه سپاه پاسداران به شمار می‌رود که گردآوری، مدیریت و سازمان‌دهی نیرو‌های داوطلب مردمی را در راستای اهداف سازمانی بر عهده دارد. این نیرو در ۵ آذر ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و بدین ترتیب از ۲۹ آبان تا ۵ آذر، در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، هفته بسیج نام گذاری شده است. سوالی که امروزه مورد توجه است وظایف و کارکردهای بسیج در عرصه های مختلف کشور است.
 
در این باره دکتر جلیل دارا رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران در گفتگو با رسانه تحلیلی دانشگاه علامه طباطبائی (عطنا) با بیان اینکه بسیج یک نهاد انقلابی و جهادی است، گفت: «امام راحل بسیج را به عنوان یک نهاد حامی انقلاب و آرمان‌های آن تلقی کردند، همواره بسیج در همه زمان‌ها، دوره‌ها و عرصه‌ها در حوزه نبرد سخت و نرم به مجموعه نظام جمهوری اسلامی کمک می‌کند.»
 
وی با اشاره به اینکه بسیجی‌ها در عرصه‌های مختلف حضور بسیار پررنگی داشتند، افزود: «در جنگ نرم مقام معظم رهبری چندین بار تأکید کردند که دشمن تلاش می‌کند مردم را به نظام ناامید کند و با نفوذ به فضای عقیدتی و فکری کشور باعث تضعیف مجموعه نظام شود. پیش‌قراولان «جهاد تبیین» باید افراد بسیجی باشند و همچنین این قشر در کنار بصیرت و آگاهی، روشنگری نیز داشته باشند.»
 
دارا با تأکید بر اینکه یکی از کارهای مهم بسیج اساتید حل مسائل کشور است، بیان کرد: «شناسایی مشکلات و چالش‌های مهم در کشور از وظایف بسیج اساتید است. نهاد علم امروزه در کشور نهاد کمک کننده عرصه توسعه و پیشرفت است و کشورها پیشرفت خود را مدیون توسعه علم، تکنولوژی و پژوهش هستند.»
 
مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران ادامه داد: «رهبر انقلاب بارها تأکید کردند که کارهای برجای‌مانده کشور را بسیجیان انجام دهند‌، در همین راستا باید پژوهش و تحقیقاتی انجام شود که تاکنون حلقه مفقوده پیشبرد روند توسعه کشورمان بوده است.»
 
وی با بیان اینکه بسیج یک نیروی انقلابی است و جهادی کار می‌کند، تصریح کرد: «بسیج نیرویی است که فراتر از سیستم بوروکراسی موجود و سیستم‌های کند کننده کشور حرکت می‌کند. کارآمد کردن نظامی که دولت‌ها بر مبنای آن حکمرانی می‌کنند، یکی از کارهای مهم در جهت توسعه و پیشرفت کشور است.»
 
مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران افزود: «یکی از اقدامات دشمن سیاه نمایی در کشور است. در مباحث اجتماعی، فرهنگی و موضوعاتی که نیاز به روشنگری دارد، اساتید و نخبه‌های بسیجی باید حضور جدی‌تری در میان مردم داشته باشند.»
 
وی با بیان اینکه بسیجی بودن لزوماً به داشتن کارت نیست و تفکر بسیجی ایثارگری، جهاد و دلسوزی برای وطن و ارزش‌ها است، گفت: «اگر تفکر بسیجی در تک‌تک آحاد مردم شکل بگیرد و بر جامعه دانشگاهی سیطره پیدا کند، نیروی انسانی کارآمد جهادی و انقلابی برای توسعه کشور تربیت می‌شود.»
 

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار