۲۵ آذر ۱۳۹۶ ۰۴:۰۹
کد خبر: ۱۵۷۴۵۲
kanani masi shoghli (5)

مهدی کنعانی در کارگاه آموزشی «برنامه‌ریزی مسیر شغلی بر مبنای آزمون‌های شخصیت‌شناسی» با اشاره به تفاوت کارآفرینی و خویش‌فرمایی، گفت: کارآفرین حتی اگر مسافرت خارج از کشور هم رفته باشد می‌تواند از سود سیستم خود بهره‌مند شود ولی خویش‌فرما مثل پزشکی است که منشی او برای بیماران وقت می‌گیرد بدون اینکه پولی در جیب آن متخصص یا پزشک برود.


به گزارش عطنا، کارگاه آموزشی «برنامه‌ریزی مسیر شغلی بر مبنای آزمون‌های شخصیت‌شناسی» با حضور مهدی کنعانی، مدرس برتر کارآفرینی کشور و قائم مقام پیشین صندوق تحقیق و توسعه صنایع و معادن، شنبه، 4 آذر در دانشکده بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


کنعانی با بیان اینکه کتاب «چهارراه پول‌سازی» چهار راه پولدار شدن را به ما می‌آموزد، گفت: کتاب «پدر پولدار پسر فقیر، پدر فقیر پسر پولدار» نیز به ما می‌فهماند که چه کاری انجام دهیم که پول به سمت ما بیاید نه اینکه ما دنبال آن باشیم و اینکه همه موارد درباره حق و حقوق کارمان را توسط کارفرما به رشته تحریر درآوریم.


مدرس برتر کارآفرینی کشور اضافه کرد: آیه 282 سوره بقره به عنوان طولانی‌ترین آیه قرآن مبنی بر این است که وقتی با هم به صورت مدت‌دار وارد معامله می‌شوید، یادداشت کنید و همچنین به گفته قرآن، متن معامله باید از طرف پرداخت‌کننده پول، گفته شود.


او اظهار کرد: اگر در ایران پول به کسی بدهید و از او رسید بخواهید، مطمئناً به شما می‌گوید که شما به من اعتماد ندارید. چهار مسیر پول‌سازی به ما نشان می‌دهد که وقتی صاحب سرمایه بزرگی می‌شویم دیگران برای ما کار می‌کنند و ما می‌توانیم با سود بیشتری کار کنیم.


کنعانی با بیان اینکه در چه سنی به ما ارث می رسد؟ افزود: در سن چهل یا پنجاه سالگی که ما آن زمان گلیم خود را از آب بیرون کشیده‌ایم، ارث به ما می‌رسد. پس چرا نباید سعی کنیم که زودتر از این سن به پول با نیرویی برسیم؟ اکنون شهرام جزایری یکی از اقتصاددانان بزرگ، سمینارهای بزرگ برگزار می‌کند و مشاوره اقتصادی به مردمی می‌دهد که شاید تعداد آنها بین هزار تا 1500 نفر است.


کنعانی با اشاره به تفاوت کارآفرینی و خویش‌فرمایی، گفت: کارآفرین حتی اگر مسافرت خارج از کشور هم رفته باشد می‌تواند از سود سیستم خود بهره‌مند شود ولی خویش‌فرما مثل پزشکی است که منشی او برای بیماران وقت می‌گیرد بدون اینکه پولی در جیب آن متخصص یا پزشک برود.


مدرس برتر کارآفرینی کشور بیان کرد: بسیاری از کارآفرین‌ها مثل بهروز فروتن به قدری درآمد بالایی دارند که می‌توانند حتی از کشور مهاجرت کنند. رزومه متناسب‌سازی با مکان‌های مختلف به صورت خلاصه اما سی وی با جزئیات بیشتری است. دکتر کرمانی یک پزشک رانده شده از عراق به ایران آمده و باهوش و درایتی که دارد دکان تمام پزشکان تغذیه را کساد کرده است.


کنعانی با بیان اینکه رستوران هانی توسط کالری پلاس ایده رژیم‌های دکتر کرمانی در رستوران خود را پیاده کردند، گفت: با این ایده به قدری مشتری این رستوران زیاد شد و آوازه آن پیچید که دیگر حتی نیازی به تبلیغ هم نداشت. مطب دکتر کرمانی را به علت پزشک عمومی بودن، بستند اما یک راه‌حل دیگر که همان دادن منو به رستوران است را انتخاب و اکنون توسط آن برای خود درآمدزایی می‌کند.




یکی از دلایلی که باعث موفقیت ما می‌شود این است که ببینیم آیا استعداد لازم برای یک کار را داریم یا خیر.



مدرس برتر کارآفرینی کشور با بیان اینکه ما این نوآوری و کارآفرینی را در بحث بیمه بیشتر می‌بینیم، گفت: افراد زیادی تحولات چشمگیری در زمینه‌های مختلف بیمه فراهم آورده‌اند. فردی در شیراز گردشگری را در روستای خود رشد داده و اکنون توریست‌های زیادی برای تفریح وارد آنجا می‌شوند، این همان گردشگری است که باهوش و درایت و مذاکرات خود آلمانی‌های زیادی را به عنوان توریست وارد کشور می‌کند.


وی ادامه داد: اگر خانم‌ها تا سن 35 سالگی و آقایان تا 45 سالگی به ثبات برسند ایده‌آل است. از این سنین به بعد رشد شغلی شروع می‌شود. بهتر است از 25 تا 40 سالگی شایستگی‌های شغلی خود را افزایش داده و بعد از 40 سالگی به بعد باید به آرمان‌هایمان فکر کنیم. یکی از دلایلی که باعث موفقیت ما می‌شود این است که ببینیم آیا استعداد لازم را داریم یا خیر.


عکس: زهرا اسحاقیان راد-عطنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
فضای اقتصادی و سیاسی کشور به بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دامن زده است/ بوروکراسی در ایران نفس اقتصاد را گرفته است
یک استاد اقتصاد در گفتگو با عطنا:

فضای اقتصادی و سیاسی کشور به بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دامن زده است/ بوروکراسی در ایران نفس اقتصاد را گرفته است

«اگر ما با حجم بالایی از این بیکاران مواجه هستیم، دلیل آن ضعف اقتصاد کشور همچون پایین بودن سرمایه‌گذاری، اقتصاد کوچک، فضای کسب و کار نامطلوب و ارتباط اقتصادی بد با دنیای خارج است.»
توصیه‌های جواد صالحی اصفهانی به دولت سیزدهم
در گفتگوی اختصاصی با عطنا مطرح شد

توصیه‌های جواد صالحی اصفهانی به دولت سیزدهم

اتخاذ رویکری متعادل در تجارت مهم است. تجارت با چین اهمیت دارد ولی باید در محیطی رقابتی انجام گیرد. در این زمینه اروپا نقش مهمی دارد ولی روسیه چنین نیست، چراکه آنها هم مانند ایران صادرکنندۀ انرژی هستند
آینده بازار بورس؛ اصلاحی یا ریزشی؟
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

آینده بازار بورس؛ اصلاحی یا ریزشی؟

اتفاق‌های چند ماه اخیر اثرات خود را بر قیمت نمادها در بازار سرمایه گذاشته‌ و به نظر می‌رسد در حال حاضر نیاز به یک اصلاح یا استراحت دارد. از این به بعد اگر قرار است شاهد روند متفاوتی باشیم باید منتظر اخبار...
راهکارهایی برای مهار اَبَرتورم احتمالی در اقتصاد ایران
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

راهکارهایی برای مهار اَبَرتورم احتمالی در اقتصاد ایران

در صورت ادامه سوء مدیریت داخلی، تداوم تحریم ها و مشکلات مربوط به فقدان برنامه منسجم برای کنترل شیوع ویروس کرونا، امسال و سال های آتی، زنگ خطر شعله ورتر شدن تورم های بالاتر در اقتصاد ایران به صدا در خواهد...
اقتصاد
رویکرد دانش بنیان یاری‌گر اقتصاد ایران است
حجت الاسلام علی بنایی در گفتگو با عطنا؛

رویکرد دانش بنیان یاری‌گر اقتصاد ایران است

استادیار دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است دستگاه های دولتی با استفاده از مشوق های لازم می‌توانند صنایع و شرکت های بزرگ را به سمت فعالیت های دانش بنیان و حمایت از آن ها سوق دهند.
پر بازدیدها
آخرین اخبار