۱۱ آبان ۱۳۹۵ ۱۶:۱۳
کد خبر: ۵۴۳۲۰
mohammad gholi yusefi

کارشناس اقتصادی گفت: اگر رشداقتصادی آنطور که بانک مرکزی و مرکز آمار اعلام کرده، چرا سطح رفاه مردم تغییر نکرده است و رشد اقتصادی را در زندگی خود احساس نمی‌کنند؟


به گزارش عطنا، محمدقلی یوسفی در گفت‌وگو با بولتن نیوز اظهارداشت: به هر حال این سوال کماکان وجود دارد که آیا این رشد ابداع دولت است، یعنی دولت از چنان قدرت مانوری برخوردار است که به اقتصاد دستور بدهد ظرف مدت کوتاهی پنج درصد رشد کند و یا خود به خود اتفاق افتاده است؟ اگر ارتباط به سیاست‌های دولت نداشته باشد در این صورت دولت نمی‌تواند نسبت به آن ادعا و افتخاری داشته باشد و اگر مربوط به سیاست‌های خود دولت باشد در این صورت بهتر است این نسخه را به کشور‌های دیگر هم پیشنهاد کنیم تا بتوانند ظرف مدت کوتاهی به رونق برسند.


استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه این رقم هیچ وقت نمی‌تواند در عمل به عنوان یک معیار رفاه و پیشرفت تکنولوژی برای نشان دادن پیشرفت یک کشور باشد،خاطرنشان کرد: اگر بانکداران بین‌المللی نظیر صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی اصرار به تمرکز روی این شاخص دارند به این علت است که می‌خواهند ارتباط خود را با کشور‌ها از نظر حجم داد‌و‌ستد، پول و ظرفیت پرداخت کشور‌ها بسنجند اما از نظر کارکرد این شاخص به عنوان یک هدف تلقی نمی‌شود.


وی افزود:کسانی که واقعا می‌خواهند برای پیشرفت کشور برنامه‌ریزی کنند باید به این فکر کنند که صنعت، کشاورزی و بخش‌های مولد نیاز به رسیدگی و پیشرفت دارند، کمااینکه هیچ کشوری بدون صنعت و کشاورزی پیشرفت نکرده است.


این اقتصاددان خاطرنشان کرد: ما نیاز به رشد با کیفیت داریم که ناشی از افزایش اشتغال، مشارکت مردمی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، ارتقای کارآوری و بهره‌وری باشد. تنها در این صورت است که می‌توان به این رشد افتخار کرد و همچنین آن را در زندگی روزمره نیز لمس کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار