۰۸ مهر ۱۳۹۵ ۱۴:۱۶
کد خبر: ۵۰۸۳۹
vorudiha-8

 در حاشیه ثبت‌نام از دانشجویان نو ورودی در دانشگاه علامه طباطبائی، مدیران معاونت دانشجویی با حضور در دانشکدهها با والدین این دانشجویان دیدار و گفتوگو کردند و درباره رابطه والدین با دانشجویان سال اولی توصیه ‌های لازم را یادآور شدند. 


به گزارش عطنا، در این مراسم که در آمفی‌تئاترهای دانشکده‌های مختلف دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، دکتر سلیمی بجستانی، معاون دانشجویی دانشگاه به همراه آقایان یزدان پناه و اسد زاده از مسئولان این معاونت، به والدین دانشجویان توصیه‌هایی در خصوص فرزندانشان کردند که مهمترین آنها عدم قطع رابطه حمایت‌گرایانه خانواده‌ها از فرزندان بود.


سلیمی بجستانی در دیدار با والدین دانشجویان نو ورودی ضمن تبریک راهیابی فرزندانشان به دانشگاه، گفت: حفظ یک رابطه حمایت‌گرایانه با فرزندانتان خیلی کمک می‌کند  تا آنها دچار مشکلاتی به خاطر تجربه فضای جدید نشوند. بنابراین آنها را رها نکنید، اگر غیر بومی هستند؛ تماس داشته باشید اگر بومی هستند آخر هفته با پرسیدن «چه خبر از دانشگاه» جویای حال فرزندان خودتان باشید و این به  فرزندانتان چنین امیدی می‌دهد که کسانی مثل پدر و مادر پشت آنها است و تنها رها نشده‌اند و این باعث دلگرمی آنها است.



درباره مسائل مالی با فرزندان شفاف باشید


vorudiha-5


معاون دانشجویی با اشاره با اینکه دانشگاه علامه به عنوان بزرگترین دانشگاه علوم انسانی در خاورمیانه است، اظهار کرد: انصافا اساتید و زمینه علمی خوبی  در این دانشگاه وجود دارد که دانشجویان می‌توانند از آنها استفاده کنند. بنابراین باید به شما و فرزندانتان به خاطر این انتخاب تبریک گفت.


وی افزود: در دسترس فرزندانتان باشید ولی مراقب باشید در دست و پایشان نباشید و این خیلی مهم است که کم کم یاد بگیرند چگونه از حمایت‌های شما استفاده کنند. یادتان باشد رفتن فرزندان از خانه به معنای تمام شدن مشکلاتشان نیست اتفاقا شروع یک سری از مشکلات جدید است و هیچ کس نمی‌تواند بگوید زندگی بدون مشکلی دارد.


سلیمی بجستانی با هشدار به والدین نسبت به مسائل مالی با فرزندانشان، توصیه کرد: درباره مسائل مالی با فرزندانتان تا جایی که امکان دارد شفاف باشید بنابراین چون فرزندان شما فردا چرخ‌های اقتصادی جامعه را خواهند چراخند باید به فکر اسقلال اقتصادی باشند و با آنها جوری رفتار مالی کنید که قدر پول و زحمات شما را بدانند و البته در مضیقه هم قرار نگیرند و یک حد وسطی را رعایت کنید.


معاون دانشجویی در خاتمه سخنانش گفت: در مورد تحصیل فرزندانتان واقع‌بین باشید؛ فرزند شما دیگر در دبیرستانی تحصیل نمی‌کند  که هر سال در آن شاگرد اول شده‌اند همه شاگر اول‌های مدارس سراسر کشور اینجا حضور دارند و همکلاسی او هستند اگر آنجا معدلش 19.75 می شد اینجا 17.5 برایش خوب است. ولی در حوزه مشروطی حتما واقع‌بینانه‌تر برخورد کنید، مخصوصا مراقب باشید در ترم اول این اتفاق نیافتد. زمانی که دانشجویی مشروط می شود بعد از دو ترم به خانواده گزارش می‌دهیم و از ترم سه و چهار به بعد جلو تحصیل فرزندان شما گرفته می‌شود.



ارتباط خانواده و دانشگاه بیشتر شود


vorudiha-6


در ادامه یزدان‌پناه رئیس اداره خوابگاه‌ها دانشگاه علامه طباطبائی با تبریک به والدین دانشجویان نسبت به قبولی فرزندانشان در دانشگاه، گفت: خانواده مهمترین نهاد تربیتی یک جامعه است که می‌تواند نیازهای روانی و اجتماعی هر فرد را تامین کند. وقتی نهادی به این مهمی وجود دارد چرا باید بین این نهاد و دانشگاه ارتباط محدودی وجود داشته باشد؟ دانشگاه قرار است نیروهای متخصص آینده  را تربیت کند تا چرخ‌های جامعه به دست آنها بچرخد، پس باید بین نهاد خانواده و دانشگاه با هم ارتباط نزدیک‌تر و بیش‌تری وجود داشته باشد.


رئیس اداره خوابگاه‌ها با اشاره به اینکه ارتباط خود را با فرزندانتان حفظ کنید، عنوان کرد: زمانی که فرزندان شما وارد دانشگاه می‌شوند ممکن است دچار مشکلاتی شوند و ارتباط شما می‌تواند تا حد زیادی این مشکلات را حل کند. آشنایی شما با ارکان، مسائل و آموزش دانشگاه می‌تواند در درک شما نسبت به مشکلات فرزندان شما کمک کند و در رشد علمی و شخصیتی فرزندانتان موثر باشد. بنابراین ارتباط شما با فرزندانتان خیلی مهم است و همچنین ارتباط شما با داشگاه هم بسیار مهم است.



استقلال دانشجویی به معنای قطع ارتباط با خانواده نیست


vorudiha-7


وی اضافه کرد: چون با دانشجویان شهرستانی و خوابگاهی بیشتر سر و کار دارم به جرئت می توانم بگویم بسیاری از مشکلات و آسیب‌های فرزندان شما ناشی از عدم ارتباط دانشجو با خانواده است. یزدان‌پناه ادامه داد: یکی از مواردی که می‌تواند به فرزندان شما آسیب بزند قطع نگهانی رابطه عاطفی بین فرزندان و خانواده است و معمولا والدین فکر می‌کنند که فرزندان تا 18 سالگی به خانواده وابسته هستند و باید از آنها حمایت کنند و از آن به بعد باید رها شوند و دیگر با فرزندان حمایتی صورت نمی‌دهند و این درست نیست و  فکر نکنید که چون فرزندتان دانشگاه قبول شده است، وظیفه شما هم تمام شد یک نوجوانی که مهارت کافی در زندگی، در ارتباط موثر با دیگران و مسئولیت پذیری ندارد وقتی از خانواده قطع رابطه کند اتفاقات مختلفی می تواند به فرزند شما آسیب بزند .


یزدان‌پناه در پایان تاکید کرد: معمولا خانواده‌ها بر روی فرزندانشان یک بعدی سرمایه‌گذاری می‌کنند به این معنا که آنها را در کلاس‌های کنکور، زبان و غیره ثبت‌نام می‌کند ولی برای مهارت‌های زندگی توجه لازم ندارند، باید به این مسئله در طول زمان توجه شود تا فرزندی که از خانواده جدا می‌شود دچار آسیب نشود. چرا که اهمیت این مسئله به هیچ وجه کمتر از قبولی در کنکور و یادگیری زبان نیست.


شایان ذکر است ورودی‌های جدید مقطع کارشناسی دانشگاه علامه طباطبائی چهارشنبه و پنجشنبه هفتم و هشتم مهرماه، با حضور در دانشکده‌های خود، برای سال تحصیلی جدید ثبت نام کردند و از روز شنبه در سر کلاس‌ها حاضر می‌شوند.


 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار