۰۲ اسفند ۱۴۰۲ ۱۷:۴۹
کد خبر: ۳۰۵۳۹۵

عطنا- نمایشگاه رسانه های ایران با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» با حضور بیش از ۶۰۰ رسانه، مجموعه و شرکت دانش بنیان فعال در این حوزه، در حال برگزاری است.

این نمایشگاه از ۲۹ بهمن تا ۳ اسفند ۱۴۰۲ از ساعت ۹:۳۰ تا ساعت ۱۹:۳۰ در مصلی امام خمینی(ره) میزبان علاقمندان است.


این رویداد، ظهر ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۲ با سخنرانی محمد مهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور مسئولان فرهنگی و اهالی رسانه به صورت رسمی افتتاح گردید.

دانشگاه علامه طباطبایی، تنها دانشگاه حاضر در نمایشگاه رسانه های ایران است که در این غرفه، به همت انجمن های دانشجویی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، به معرفی مشاهیر و پیشکسوتان رسانه ای گذشته و حال حاضر این دانشگاه پرداخته است.

بازدید جمعی از دانشجویان و استادان هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و  گروه خبرنگاران عطنا (رسانه تحلیلی دانشگاه علامه طباطبایی) در روز سه شنبه 1 اسفند 1402 و بازدید دکتر عبدالله معتمدی؛ ریاست دانشگاه علامه طباطبایی به همراه جمعی از کارکنان، استادان و دانشجویان این دانشگاه از نمایشگاه رسانه در روز چهارشنبه 2 اسفند 1402، از دیگر رویدادهای این نمایشگاه است.

گفتنی است دکتر عبدالله معتمدی، روز سه شنبه 1 اسفند 1402 نیز درنشست خبری با رسانه های مختلف، به سوالات مختلف اصحاب رسانه پاسخ گفت.


اولین دوره‌ نمایشگاه مطبوعات در سال 1372 همزمان با نمایشگاه کتاب و در کنار آن برگزار شد. از سال 1385 این نمایشگاه، شکل متفاوت و مستقلی از نمایشگاه کتاب را آغاز کرد و پاییز هر سال تا آبان ماه 1396 تشکیل شد.

نمایشگاه 1402 نمایشگاهی جامع از تمامی حوزه‌های رسانه‌ای است که مطبوعات -این رسانه مادر- به عنوان هسته اولیه و جزئی از خانواده جدید و بزرگ رسانه‌های ایران خواهد بود.

امروزه رسانه‌های برخط، رسانه‌های اجتماعی، دانش‌بنیان و نوآورانه، صنایع خلاق رسانه‌ای، انسان رسانه‌ها و سامانه‌های خبری نیز همگام با مطبوعات در حوزه‌های خبری و اطلاع‌رسانی از جایگاه حائز اهمیتی در «نمایشگاه رسانه‌های ایران» برخوردار بوده اند و تلاش بر آن بوده است تا در این گردهمایی بزرگ نگاه ویژه‌ای به آنها شود.

سید مصطفی خوش چشم؛ تحلیلگر سیاسی و کارشناس مسائل بین الملل، در غرفه خبرگزاری فارس و در جمع خبرنگاران عطنا درخصوص اهمیت این نمایشگاه گفت: "روزنامه نگاری به شیوه قدیمی، در نسل جدید، همانند قبل تاثیر گذار نیست و سایت های داخلی و خارجی زبانی همچون "رویترز" وجود دارند که با استفاده و کمک گرفتن از آنها باید وضعیت را بهبود داد". وی در ادامه گفت: "می بایست خبرنگاران اخبار خود را به شیوه جدید ارائه دهند و از خلاقیت بیشتری در خبرنویسی استفاده کنند".


خبرنگاران: مهسا رفیع زاده، هدیه خرم زی، نگار ترابی

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار