۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ۱۶:۰۱
کد خبر: ۳۰۵۳۸۵

عطنا- به گزارش «روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران» کتاب «برنامه‌ریزی ملی و بخشی فناوری اطلاعات» نوشته دکتر سیروس علیدوستی، دانشیار پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه توسط انتشارات ایرانداک به چاپ رسید.

کتاب «برنامه‌ریزی ملی و بخشی فناوری اطلاعات» منتشر شد

در ادامه به بخشی از محتوای این کتاب به قلم نویسنده کتاب، اشاره می شود:

پژوهش‌های پرشماری نشان می‌دهد که اگر برای کاربرد فناوری اطلاعات برنامه‌ریزی نشود و اگر شد، آن برنامه به درستی انجام نشود، کاربرد آن در لایه‌های گوناگون سازمانی، بخشی، ملی، و جهانی به سرانجام نمی‌رسد. از این‌رو، این کتاب، به کوتاهی درباره فناوری اطلاعات و به ویژه، برنامه‌های ملی و بخشی آن سخن به میان می‌آورد.

کاربردهای ملی فناوری اطلاعات، آن‌هایی هستند که بر همه یک کشور اثر می‌گذارند یا برای همه یک کشور هستند، مانند دولت الکترونیک یا اقتصاد دیجیتال. کاربردهای بخشی، بیشتر با یک بخش از یک کشور سروکار دارند، مانند محتوی الکترونیک یا گردشگری الکترونیک.

سپس نیاز به برنامه‌ریزی و اهمیت آن برای کاربرد ملی یا بخشی فناوری اطلاعات گفته می‌شود. اگر نیاز به برنامه‌‌ریزی هست که هست، چه عامل‌هایی را باید در برنامه‌ریزی و اجرای آن دید تا به سرانجام درستی برسد؟ این هم در بخشی دیگر و از بررسی نوشتگان بدست می‌آید.

در پایان نیز بر پایه همین یافته‌ها، الگویی برای برنامه‌ریزی ملی و بخشی فناوری اطلاعات پیشنهاد می‌شود که با پیروی از آن، شاید کامیابی بیشتری در این زمینه به دست آید.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار