۲۶ مهر ۱۴۰۲ ۰۸:۰۷
کد خبر: ۳۰۵۳۱۷

عطنا - الیس الصبح بقریب

 قَالُوا يَا لُوطُ إِنَّا رُسُلُ رَبِّكَ لَن يَصِلُوا إِلَيْكَ ۖ فَأَسْرِ بِأَهْلِكَ بِقِطْعٍ مِّنَ اللَّيْلِ وَلَا يَلْتَفِتْ مِنكُمْ أَحَدٌ إِلَّا امْرَأَتَكَ ۖ إِنَّهُ مُصِيبُهَا مَا أَصَابَهُمْ ۚ إِنَّ مَوْعِدَهُمُ الصُّبْحُ ۚ أَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ (۸۱، هود )
‌[فرستادگان] گفتند، اى لوط، همانا ما فرستادگان پروردگارِ توییم، آنها هرگز به تو دست نمى‌یابند، پس در پاسی از این شب خانواده‌ات را حرکت بده و [پس از حرکت] هیچ یک از شما [به پشت سرش] نگاه نکند- [البته] به جز زنت؛ زیرا آنچه که به قومت مى‌رسد، به او نیز خواهد رسید، به یقین هنگام عذاب [آنها] صبح است، آیا این صبح نزدیک نیست؟!

شب ظلمت و بیابان به کجا توان رسیدن
مگر آن که شمع رویت به رهم چراغ دارد

۷۵ سال شب و روز های ظلمت و تاریکی رژیم غاصب صهیونیستی در شهرها و روستاها و بیابان های سرزمین های اشغالی بجز آوارگی و نسل کشی برای مردم مسلمان فلسطین آورده ای نداشته است . حضور این دولت جعلی، در این مدت نسبتا طولانی، سبب‌ تفرقه در حاکمان سیاسی کشورهای اسلامی و تقویت رژیم تا دندان مسلح دولت جعلی اسراییل شده است. هم چنین این رژیم، آزمونی بود برای سنجش عملکرد قدرت ، تمدن و اندیشه‌های مدرن و مدرنیته و نظام سرمایه داری غرب به رهبری آمریکا، اما حال و هوای ابن روزهای آرایش های جنگی و سیاسی دولت نتانیاهو در غزه با حمایت سران کاخ سفید و تقریبا اکثر دولت های اروپایی و برخی از مرتجعین عرب گویا در حال رقم زدن و تغییر جغرافیایی سیاسی جدیدی در منطقه غرب آسیا و در نتبجه تغییر در قطب بندی های جدیدی از نظام قدرت بین المللی است.

به نظر می رسد، شرایط برای هر دو طرف به نقطه ای نهایی و تعیین کننده در بود و نبود، یکی رسیده است. از یک سوی دولت نتانیاهو بر اساس خوی درندگی و طبیعت اولیه وحشگیری و جنگ و نسل کشی ، عزم خود را بر جنگ نمایان ساخته است و می‌خواهد به هر قیمتی به غزه حمله کند تا فاتحه حماس را بخواند و در این راه هم البته تضمین ها و حمایتهای کاخ سفید و دولت های اروپایی را نیز گرفته است.

از دیگر سوی جبهه مقاومت و حامیان آن در سطح آسیا ، نیز بخوبی دریافته اند که نبرد غزه ، تعیین کننده و سرنوشت ساز حیات و ممات آنان در آینده نزدیک است و لذا همگی با آهنگی آرام، اما حساب شده در حال ورود به ماجرای طوفان الاقصی هستند.

شواهد میدانی، تجربه زیسته دولت های اسرائیلی و بویژه چپ های تندروی آن، آمال ها و آرزوها و تاریخ چندین دهه مبارزات مردم فلسطین و موضع گیری ها و رفتار نظام جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه حیات خود نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی و سنت های خداوندی بر پیروزی نهایی ایمان بر کفر که یک نمونه آن در آیه ۸۱ سوره هود آمده است و وضعیت چین و روسیه و جنگ اوکراین و دیگر موارد مشابه ، همگی گویای این مطالب است که جهان در حال دگردیسی سیاسی و نظمی جدید در هندسه قدرت منطقه ای و بین المللی است.

بی شک براساس باورهای راسخ مبتنی بر زبان وحی ما مسلمانان و خاصه شیعیان و تجربه شکل گیری جبهه مقاومت در لبنان و عراق و یمن و سوریه و فلسطین ، این شمع روی جهان افروز مهدی صاحب‌الزمان است که چراغ راهنمای دشت ها و سرزمین ها و میدان های نبرد در غزه، لبنان ، سوریه و جغرافیای جدید جبهه مقاومت خواهد شد ، کما این که تاکنون نیز آمدن تا بدین جا نیز بی رهبری خضر ممکن نبود.

نویسنده: ابوالقاسم فاتحی دهاقانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار