۱۲ فروردين ۱۳۹۷ ۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۸۰۶۸۷
isavi

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی گفت: تولید کننده ایرانی زمانی به سمت تولید می رود که در خارج از کارگاه خود بازار داشته باشد و بتواند محصول تولید خود را بفروشد، بنابراین راه دیگری برای رسیدن به این مهم وجود نخواهد داشت.




به گزارش عطنا، حجت الاسلام محمود عیسوی در گفت‌وگو با صبح توس؛ ضمن اشاره به اهمیت شعار سال و تحقق آن توسط مردم و دولت و نخبگان، اظهار کرد: نقش مردم به عنوان مصرف کننده در تحقق اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال این است که به سمت خرید کالای ایرانی بروند و با خرید اجناس با کیفیت ایرانی به تحقق این مهم بپردازند.


وی افزود: مردم در این زمینه یک نقش دیگری نیز دارند که نقش تولید کننده می باشد که باید به سمت بهبود کیفیت و استانداردهای اجناس داخلی حرکت بکنند و اجناسی را تولید کنند که همه مردم با اطمینان آن را تهیه کنند.


عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به نقش دولت در خصوص تحقق شعارسال که سبب تحقق اقتصاد مقاومتی می شود، گفت: دولت در این زمینه نقش مهم، کلان و تاثیر گذاری دارد و باید با اجرای نقش کلان خود در جهت تحقق اهداف مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال حرکت کند.


وی ادامه داد: از جمله این وظایف سیاست گذاری و حرکت منابع داخلی به سمت تولید کالاهای ایرانی است و موانعی که بر سر راه تولید کنندگان است چه از نظر موانع اقتصادی و چه از نظر موانع دیگری که در مقابل آن ها است را رفع کند.


عیسوی با تاکید بر اینکه تامین مالی تولید اجناس داخلی یکی از مهمترین دغدغه های تولید کنندگان اجناس داخلی است، بیان کرد: دولت باید بانک ها را به سمت سرمایه گذاری های کلان در این بخش سوق دهد و منابع موجود را به این سمت هدایت کند؛ اگر مجموعه ای از اتفاقات و وظایف مردم و دولت محقق شود می توانیم شاهد رشد اقتصادی باشیم.


وی حمایت از کالای ایرانی را کلید رشد اقتصادی پایدار خواند و تاکید کرد: تولید کننده ایرانی زمانی به سمت تولید می رود که در خارج از کارگاه خود بازار داشته باشد و بتواند محصول تولید خود را بفروشد، بنابراین راه دیگری برای رسیدن به این مهم وجود نخواهد داشت.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید فرهنگ غیرت و تعصب به خرید کالای ایرانی همانطور که مقام معظم رهبری در ابتدای سال فرمودند در مردم نهادینه بشود، گفت: تمام مردم عزیزمان باید نسبت به خرید کالای ایرانی تعصب نشان بدهند و این وظیفه نخبگان است تا این فرهنگ را ابتدا خودشان رعایت کنند و سپس به سایر مردم بیاموزند.


وی تصریح کرد: راه برون رفت از مشکلات اقتصادی حمایت از کالای ایرانی و همدلی مردم و دولت در این زمینه است تا بتوانند در جهت رفع مشکلات اقتصادی برآییم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
فضای اقتصادی و سیاسی کشور به بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دامن زده است/ بوروکراسی در ایران نفس اقتصاد را گرفته است
یک استاد اقتصاد در گفتگو با عطنا:

فضای اقتصادی و سیاسی کشور به بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دامن زده است/ بوروکراسی در ایران نفس اقتصاد را گرفته است

«اگر ما با حجم بالایی از این بیکاران مواجه هستیم، دلیل آن ضعف اقتصاد کشور همچون پایین بودن سرمایه‌گذاری، اقتصاد کوچک، فضای کسب و کار نامطلوب و ارتباط اقتصادی بد با دنیای خارج است.»
توصیه‌های جواد صالحی اصفهانی به دولت سیزدهم
در گفتگوی اختصاصی با عطنا مطرح شد

توصیه‌های جواد صالحی اصفهانی به دولت سیزدهم

اتخاذ رویکری متعادل در تجارت مهم است. تجارت با چین اهمیت دارد ولی باید در محیطی رقابتی انجام گیرد. در این زمینه اروپا نقش مهمی دارد ولی روسیه چنین نیست، چراکه آنها هم مانند ایران صادرکنندۀ انرژی هستند
آینده بازار بورس؛ اصلاحی یا ریزشی؟
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

آینده بازار بورس؛ اصلاحی یا ریزشی؟

اتفاق‌های چند ماه اخیر اثرات خود را بر قیمت نمادها در بازار سرمایه گذاشته‌ و به نظر می‌رسد در حال حاضر نیاز به یک اصلاح یا استراحت دارد. از این به بعد اگر قرار است شاهد روند متفاوتی باشیم باید منتظر اخبار...
راهکارهایی برای مهار اَبَرتورم احتمالی در اقتصاد ایران
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

راهکارهایی برای مهار اَبَرتورم احتمالی در اقتصاد ایران

در صورت ادامه سوء مدیریت داخلی، تداوم تحریم ها و مشکلات مربوط به فقدان برنامه منسجم برای کنترل شیوع ویروس کرونا، امسال و سال های آتی، زنگ خطر شعله ورتر شدن تورم های بالاتر در اقتصاد ایران به صدا در خواهد...
اقتصاد
رویکرد دانش بنیان یاری‌گر اقتصاد ایران است
حجت الاسلام علی بنایی در گفتگو با عطنا؛

رویکرد دانش بنیان یاری‌گر اقتصاد ایران است

استادیار دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است دستگاه های دولتی با استفاده از مشوق های لازم می‌توانند صنایع و شرکت های بزرگ را به سمت فعالیت های دانش بنیان و حمایت از آن ها سوق دهند.
پر بازدیدها
آخرین اخبار