این روزها ارائه برندها و در معرض قرار دادن محصولات و خدمات بسیار آسان تر شده است. همه اینها به لطف تبلیغات و از همه مهم تر شبکه سازی آسان ممکن شده که ارائه همه چیز را در اینترنت امکان پذیر ساخته اند. به نظر می رسد این پیشرفت ها واقعا جدال در حوزه کسب و کار را سهل تر کرده است. اما این یک حقیقت است که کسب و کارهایی وجود دارند که هنوز از این مزایا به طور کامل بهره نمی برند؛ حال یا به خاطر اینکه نسبت به روش های شروع آن ناآگاه هستند یا اینکه در کسب و کار آنقدر زرنگ و باهوش نیستند.
به گزارش عطنا به نقل از دنیای اقتصاد، با توجه به آنچه گفته شد می توان فهمید که چرا از هر 10 استارت آپ 9 تای آنها شکست می خورند. بدون استراتژی های بازاریابی مانند شبکه سازی موثر و ارائه برند، ایجاد کسب و کارهای بزرگ و زمینه مالی قدرتمند در عصر دیجیتال غیرممکن است. با توجه به اینکه ارائه برند و استراتژی بازاریابی موثر ،کلید رسیدن به موفقیت در کسب و کار هستند، در زیر دلایل اینکه چرا شبکه سازی یک شرط لازم است، چگونگی شروع آن و چگونگی عملی کردن آن در کسب و کار آورده شده است.