۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۷۱۴۱
Abolhasan-Firoozabadi

sistem abri


ابوالحسن فیروزآبادی گفت: روند جهانی نگهداری اطلاعات به سمت ابری شدن سیستم‌ها و نگهداری اطلاعات در مراکز CDN‌ها (مراکز توزیع محتوا) است ولی در حال حاضر کشور ما با این سطح فاصله دارد.


به گزارش عطنا به نقل از فارس، دبیر شورای عالی فضای مجازی در واکنش به نگرانی کسبه برای از بین رفتن اسناد حسابداری گفت: روند جهانی نگهداری اطلاعات در سیستم‌های ابری است اما اکنون با این سطح فاصله داریم و نمی‌توانیم مشاغل را اجبار کنیم.


ابوالحسن فیروزآبادی در واکنش به نگرانی کسبه برای از بین رفتن اسناد و مدارک حسابداری و مراجعه مجدد به ساختمان پلاسکو، درباره تمهیدات الکترونیکی شدن اسناد و نگهداری الکترونیکی اسناد، اظهار کرد: روند جهانی نگهداری اطلاعات به سمت ابری شدن سیستم‌ها و نگهداری اطلاعات در مراکز CDN‌ها (مراکز توزیع محتوا) است.


دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور ما با این سطح فاصله دارد، اما سیاست کلی این است که در شبکه ملی اطلاعات مراکز CDN در کشور توسعه پیدا کنند؛ همچنان که در 6 ماه اخیر شاهد توسعه قابل توجه مراکز CDN در کشور بودیم و همچنین امیدواریم اپلیکیشن‌هایی در حوزه اداری و مالی در کشور ایجاد شود.


وی درباره اینکه کسب وکارهای سنتی از روش‌های نوین نگهداری اطلاعات استفاده نمی‌کنند، گفت: دیگر کاری نمی‌توان کرد؛ همچنان که آنها از وسایل غیرایمن دیگر نیز استفاده می‌کنند و خطرآفرین می‌شوند.


فیروزآبادی در پاسخ به این سوال که در سطح کلان کشور تمهیدات برای الکترونیکی شدن اسناد و رسمیت یافتن اسناد الکترونیکی چیست، گفت: راه‌حل این موضوع استفاده از امضای دیجیتال است که در بسیاری از سازمان‌ها اجرایی شده و در حال گسترش است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار