۰۵ آبان ۱۳۹۵ ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۳۴۹۱
app-mobile-net

در حالیکه اغلب کاربران ایرانی از شبکه‌های پیام رسان خارجی مانند تلگرام استفاده می‌کنند، رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از طراحی یک شبکه پیام رسان داخلی برای سراسر کشور خبر داد و گفت: نسخه آزمایشی این شبکه پیام رسان اکنون آماده است.


به گزارش عطنا، مجید رضازاده در حاشیه نخستین همایش فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی با رویکرد پیشگیری و ارتقای سلامت در گفت و گو با ایرنا افزود: تمام محتواهایی که اکنون در زمینه‌های مختلف سلامت روانی، جسمی، اجتماعی، مقابله با اعتیاد و دیگر موضوعات در سازمان بهزیستی وجود دارد و از طریق کتاب یا کارگاه یا منابع دیگر ارائه می‌شود، برای ارائه در این شبکه پیام رسان در حال بازبینی و شکل گیری متناسب با فضای مجازی، است.


وی خاطرنشان کرد: از این شبکه پیام رسان طی چند ماه آینده از آن رونمایی خواهیم کرد و محتواهای مختلف در این شبکه با شکل مناسبی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.


وی در ادامه به اهمیت شبکه‌های پیام رسان و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی مانند دنیای واقعی است؛ در فضای مجازی، سرعت انتقال و امکان دسترسی به اطلاعات خیلی زیاد است و این موضوع موجب شکل گرفتن برخی فرصت‌ها و چالش‌هایی می‌شود.


رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: به علت سرعت انتقال اطلاعات و دسترسی در فضای مجازی به همان اندازه سرعت آسیب‌های ناشی از آن نیز می‌تواند زیاد باشد بنابراین باید به این مساله توجه داشت.


رضازاده تاکید کرد: فضای مجازی، یک وسیله است که می‌تواند آسیب ایجاد کند و از سوی دیگر با کاربرد درست، موجب ارتقای سلامت شود بنابراین باید تا حدممکن دسترسی به محتواهای خوب و سالم را فراهم کنیم.


وی تصریح کرد: اگر امروز نمی توانیم به خوبی از فضای مجازی استفاده کنیم، به خاطر آن است که اعتماد به شبکه‌های پیام رسان داخلی کم است اما اعتماد عمومی به بهزیستی وجود دارد و این سازمان با بهره گیری از این اعتماد در نظر دارد میزان اعتماد مردم را افزایش داده و یک شبکه پیام رسان راه اندازی کند.


وی اضافه کرد: اگر به شبکه‌های پیام رسان داخلی اعتماد ایجاد شود حتما به ما کمک خواهد شد.


نخستین همایش فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی با رویکرد پیشگیری و ارتقای سلامت با همکاری 26 دستگاه اجرایی کشور از جمله سازمان بهزیستی کشور، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، بنیاد پیشگیری و ارتقای سلامت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه علامه طباطبائی از روز گذشته در دانشگاه علوم بهزیستی آغاز شده و امروز چهارشنبه به کار خود پایان خواهد داد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار