۲۸ آذر ۱۳۹۷ ۱۳:۱۷
کد خبر: ۲۷۱۵۸۸
پنل اول نشست «چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران» در دانشگاه علامه

نشست تخصصی «چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران»؛ بازخوانی آراء و نظریه‌های جامعه‌شناختی در باب انقلاب اسلامی ایران در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار عطنا، در این نشست که سه‌شنبه ۲۷ آذرماه در سالن شهید مطهری دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، جمعی از صاحب‌نظران و اندیشمندان حوزه علوم انسانی در دو پنل اختصاصی به بیان دیدگاه‌های و نظرات خود پرداختند.


در پنل اول این نشست که ساعت 9 تا 12 برگزار شد، محمدحسین پناهی، استاد‌تمام گروه جامعه‌شناسی دانشگاه علامه طباطبائی (دبیر پنل)، بیژن عبدالکریمی، فیلسوف ایرانی و دانشیار گروه فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و علی دینی‌ترکمانی، اقتصاددان و عضو هیئت‌علمی مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی سخنرانی کردند.


در پنل دوم این نشست که از ساعت 14 تا 17 برگزار شد، محمدباقر خرمشاد، استادتمام گروه علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی (دبیر پنل)، سیدهاشم آقاجری، تاریخ‌نگار و استادیار دانشگاه تربیت مدرس، مهدی محسنیان‌راد، استاد‌تمام علوم ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) و علی‌محمد حاضری، مدیر گروه جامعه‌شناسی انقلاب اسلامی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت‌مدرس به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.


محورهای این نشست شامل گونه‌شناسی آراء و نظریه‌های جامعه‌شناختی معطوف به انقلاب اسلامی ایران، بررسی کفایت نظری آراء و اندیشه‌های عرضه‌شده در باب انقلاب اسلامی ایران با توجه به گذار زمانی چهل‌ساله، ارزیابی پیامدهای انقلاب اسلامی ایران در پرتو آراء و نظریه‌های مطرح‌شده و نقش انقلاب اسلامی ایران در بازاندیشی نظریه‌های انقلاب بود.


اسماعیل عالی‌زاد، عضو هیئت‌علمی گروه جامعه‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی درمورد هدف از برگزاری این نشست، اکنون که چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و جامعه ایران تغییرات و تحولات گسترده‌ای را پشت سر گذاشته است، لازم و ضروری است که آراء و نظریه‌های مطرح‌شده در خصوص این واقعه بزرگ اجتماعی به‌ویژه با تأکید بر پیامدهای انقلاب، مورد بازخوانی و بازاندیشی قرار گیرد.


گزارش کامل در عطنا قرار می‌گیرد.

با گزارش تصویری پنل اول این نشست همراه باشید؛

عکس: شایان زمانی‌نیا-عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار