۱۳ فروردين ۱۴۰۳ ۰۲:۱۳
کد خبر: ۳۰۵۴۲۰

علوم ارتباطات؛ خط مقدم مدیریت افکار و رفتارهای جمعی در نظام های ملی و بین المللی

 

عطنا- بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار 6 فروردین 1403 جمعی از شاعران، گواهی است بر اهمیت و جایگاه روز افزون رشته های علوم ارتباطات اجتماعی و مؤید رسالت سنگینی است که دانشجویان، فارغ التحصیلان، استادان و فعالان آن بر عهده دارند. بی شک امروز علوم ارتباطات در معنای وسیع آن خط مقدم مدیریت افکار و رفتارهای جمعی در نظام های ملی و بین المللی است.
به عبارتی دیگر امروز ارتباطات و رسانه ، عرصه ای ایست ترکیبی و مرکب از دانش، هنر و خلاقیت نامحدود برای هدایت یا کنترل اذهان، اندیشه ها و نگرش ها و در نهایت رفتارهای جمعی است؛
یقینا فعالیت اثرگذار در این میدان مملو از رقابت، کار بسیار دشواری است و نیازمند انسان هایی با ضریب هوشی بالا، متخصص و متعهد به باورها و اعتقادات جامعه و نظام حاکم بر آن است.
همچنین علوم ارتباطات، دانشی میان رشته ای است، متأثر از محیط برای اثرگذاری بر محیط؛ بنابراین دانسته ها هر چقدر هم فزون باشد در میدان عمل و بکارگیری صرفا تا اینک و برای اینجا کافی است؛
پس برای فردا یا فرداها و محیط یا محیط های جدید، محکوم به دانستن بیشتر، بکارگیری ابتکار و خلاقیت همراه با پشتکار و امید هستیم.
در نهایت معتقدم علوم ارتباطات اجتماعی دانشی است به وسعت همه دستاوردهای علمی بشریت با عمری محدود به زمان و مکان، در نتیجه نیازمند دانستنی دائمی در همه عرصه ها و دستاوردهای بشری و شناخت دقیق محیط و مخاطب هستیم تا مانا و پایدار باشیم.
ترویج این تفکر و تربیت و بکارگیری انسان هایی با چنین خصوصیاتی وظیفه همگانی ماست.
و من ا... توفیق
 دکتر داود فریدپور؛ دکترای علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

روبیکا                                    روبینو

           بله              ایتا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار