۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ۲۰:۵۰
کد خبر: ۱۷۵۷۵۴
Hamayesh Amrica pajuhi nokhbe motaghi keyvanhoseini (43)

همایش ملی «آمریکاپژوهی و نخبگان ایرانی» با حضور جمعی از استادان برجسته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل به میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد.


به گزارش عطنا، در این همایش که یکشنبه، 13 اسفندماه برگزار شد، سیداصغر کیوان‌حسینی، عضو هیئت علمی گروه روابط بین‌الملل دانشگاه علامه‌طباطبائی، محمدرضا دهشیری، عضو هیئت علمی دانشكده روابط بين‌الملل وزارت امور خارجه،‌ سیدرسول موسوی، مدیر کل سابق دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، حسین دهشیار، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه علامه‌طباطبائی و ابراهیم متقی، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه تهران سخنرانی کردند.


گزارش کامل در عطنا قرار می‌گیرد؛


گفتنی است پیش از این دکتر کیوان‌حسینی، دبیر همایش آمریکاپژوهشی در باب ضرورت این همایش گفته بود: بررسی دقیق و موشکافانه از وضعیت موضوع آمریکا پژوهی در محیط‌های آکادمیک کشور پس از چهار دهه از انقلاب اسلامی یکی از اهداف اصلی این همایش است. لذا برآنیم تا از این طریق دریابیم این موضوع به عنوان یک حوزه پژوهشی چقدر هویت پیدا کرده است و به نظر می‌رسد به رغم سرمایه‌گذاری‌های نهادینه و آکادمیک که انجام شده است، آن گونه که باید با موضوع آمریکاپژوهی ارتباط منطقی پیدا نکرده‌ایم و عمده کارهایی که در این‌حوزه صورت گرفته است تحت تاثیر حوادث خاص بوده است و یا تحت تاثیر ملاحظات سیاسی و اجرایی کشور اتفاق افتاده است. او اضافه کرد: البته کارهایی بوده که در قالب کتاب، مقاله و ‌طرح پژوهشی در قالب استانداردهای خودش صورت گرفته است.


گزارش تصویری این همایش را در ادامه می‌بینید؛

عکس: فاطمه شبانی-عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار