۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۰۴
کد خبر: ۳۰۵۴۴۹

عطنا- مراسم بین المللی همبستگی با مردم غزه؛ با تاکید بر نقش دانشگاهیان، با حضور سفیران کشورهای  ونزوئلا، بولیوی و نیکاراگوئه، در سالن همایش کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

دستگیری دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا نشان می‌دهد در آمریکا آزادی بیان وجود ندارد!

تسلط رسانه های اسرائیل، نتوانسته مانع از دریافت حقیقت شود!

دکترعبدالله معتمدی؛ رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در این مراسم گفت: "در سال های گذشته، ارتباط ما با سفرای اسپانیایی و پرتغالی زبان، رو به رشد بوده واین مراسم هم فرصت مناسبی است که با موضوع غزه در خدمت این سفرا باشیم".

وی به ضرورت تشکیل این جلسه اشاره کرد و گفت: "امروز موضوع غزه در صحنه بین المللی در حال رقم خوردن است و تجاوز اسرائیل به مردم غزه و کشتار غیرمتعارف و نسل کشی مردم غزه، اتفاقی است که باعث جریحه‌دارشدن وجدان مردم جهان نسبت به این موضوع شده است".

دکترمعتمدی افزود: "امروز نه تنها در فضای عمومی، بلکه در دانشگاه ها نیز حرکات اعتراضی از سوی دانشگاهیان صورت گرفته است. همچنین در کشورهای متعددی، دانشگاهیان تفاهم نامه ها و قراردادهایی که با رژیم صهیونیستی داشتند را بازنگری می کنند و ارتباطاتشان را به حالت تعلیق درآورده اند".

او همچنین بیان کرد: "بیش از ۲۰۰ روز است که مردم غزه تحت شدیدترین رفتارهای وحشیانه رژیم اشغالگر فلسطین قرار گرفته اند و امروز به صورت آشکار، درمنطقه، نسل کشی اتفاق می افتد و شرافت و وجدان های آگاه حقیقت طلب، جریحه دار شده است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: "اعتراضات در اروپا، آسیا و کشورهای مختلف، نشان از نقش ضعیف سازمان های بین المللی دارد و آنها نمی توانند به مسئولیت هایشان به خوبی عمل کنند.

معتمدی گفت: "اسرائیل در حالی به جنایات خود ادامه می دهد که به نوعی مطمئن است با حق وتو و اعمال نفوذی که از سوی آمریکا دارد، مانع ازمحکومیتش در جوامع بین المللی می شود".

او در پایان یادآور شد: "جمهوری اسلامی ایران از ابتدا واکنش مناسبی نسبت به این موضوع نشان داد و این نسل کشی را محکوم کرد. در آموزه های اسلامی، تاکید آموزه ها بر دفاع از انسان های مظلوم است؛ همانطور که امام علی (ع) رهبر شیعیان فرمودند: دشمن ظالم باشید و یار و مددکار مظلوم باشید. امروز بیداری و موج گسترده ای که در دنیا علیه ظلم اسرائیل گسترده شده، نشان می دهد تسلط رسانه های اسرائیل نتوانسته مانع از دریافت حقیقت شود".

دستگیری دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا نشان می‌دهد در آمریکا آزادی بیان وجود ندارد!

پاکسازی جمعی، جنایت علیه بشریت و آپارتاید!

در ادامه این همایش، رومینا گوادالوپه پرز راموس؛ سفیر بولیوی در ایران، سخنان خود را در چند محور مهم از جمله: پاکسازی جمعی، جنایات علیه بشریت و آپارتاید خلاصه کرد و گفت: "رژیم صهیونیستی اقدامات آپارتایدی تبعیض آمیزعلیه مردم فلسطین انجام می‌دهد. رژیم اسرائیل با زور و جنگ در صدد پاکسازی قومی علیه مردم غزه است. امروز در سرتاسر جهان شاهد جمعیت زیادی از مردم هستیم که احساسات خود را علیه رژیم صهیونیستی و همبستگی با مردم فلسطین نشان می‌دهند".

او بیان کرد: "علاوه بر این حرکت های مردمی، جنبش‌های دانشجویی در آمریکا به این اعتراضات اضافه شده اند و دستگیری دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌های آمریکا نشان می‌دهد در آمریکا آزادی بیان وجود ندارد؛ درواقع وقتی منافع قدرت‌های بزرگ درمیان باشد، آزادی بیان وجود ندارد. این جنبش ها، در جامعه‌ی آمریکایی نقطه عطفی هستند و به جایی رسیده‌اند که دردفاع از مردم فلسطین درحال شکل‌گیری هستند. این اتفاقات باعث می‌شود بازیگران سیاسی آمریکایی را به فکر بیندازد وبه کنگره آمریکا فشارهایی وارد شود".

سفیر بولیوی در ادامه گفت: "در مصاحبه با جوانان آمریکایی، مشخص شد که آنها نگران این نسل‌کشی هستند و این جنبش از سطح بالایی از هوشیاری برخوردار است. نکته‌ی مهمی  که وجود دارد، انتخابات مهمی است که در آمریکا پیش رو است؛ جوانان آمریکایی نمی‌خواهند نه بایدن و نه ترامپ پیروز شوند. همه دانشجویان می‌دانند که نماینده‌ای نه از جمهوری‌خواه ها و نه از دموکرات ها نمی‌خواهند. ما می‌دانیم که ترامپ نقشه‌هایی برای غزه دارد. جنبش های دانشجویان آمریکایی، طرح ترامپ در خصوص اجرای نقشه هایی برای بازسازی غزه را رد می‌کنند. دانشجوها از کشورهای مختلف مانند مکزیک با پرچم فلسطین علیه اقدامات اسرائیل و آمریکا اعتراض می‌کنند".

پرز راموس افزود: "ما باید فشارها علیه اسرائیل را به منظور جلوگیری از نسل کشی فلسطینی ها بیش‌تر کنیم. کشورهایی که خواستار صلح هستند باید نقش بزرگ تری ایفا کنند و تحریم های بیشتری علیه اسرائیل صورت بگیرد".

او در ادامه با دفاع از اقدامات حماس ذکر کرد: "آنها کاملا حق دارند برای آزادی خود علیه استکبار اسرائیل بجنگند و اقدامت حماس، تنها پاسخی علیه حملات وحشیانه اسرائیل بود".

وی در پایان سخنان خود گفت: "ما در یک نقطه طلایی قرار داریم که همه باید به سمت اقدامات صلح گرایانه پیش برویم، باید تلاش کنیم فلسطینی ها به سرزمین اصلی خود برگردند".

دستگیری دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا نشان می‌دهد در آمریکا آزادی بیان وجود ندارد!

این جنبش ها، با جنبش هایی که با حمله آمریکا به ویتنام شروع شد، قابل مقایسه است!

رامون آلبرتو مونکادا کولیندرس؛ سفیر نیکاراگوئه، در این مراسم گفت: "امروز در این نشست همبستگی با غزه شرکت کردیم و اقدامات دانشجویان دانشگاه ها را در سرتاسر جهان تشویق می‌کنیم. ما در دوره جدیدی زندگی می‌کنیم که برهمه مردم، 75 سال جنگیدن مرم فلسطین برای سرزمین خودشان، آشکار است. شکل‌گیری جنبش های دانشجویی برای دفاع مستقیم از مردم فلسطین در آمریکا، باعث تغییر در اخبار رسانه‌های آنها شده است. ما در این جنبش ها، نشانه هایی را می‌بینیم و با جنبش هایی که با حمله آمریکا به ویتنام شروع شد، مقایسه می‌کنیم. نیروی جامعه دانشگاهی آمریکا، علیه تهدید و ظلم، فعال هستند و ادامه می‌‌دهند. چیزی که در 200 روز به دست آورده‌ایم، نیروی مقاومت برای مردم فلسطین است، یک روزی خواهیم دید که ارزشش را داشت".

کولیندرس افزود: "در ابتدا کشورهای کمی همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کردند اما امروز می‌بینیم که تعداد آنها زیاد شده است. ما باید حمایت بشردوستانه ازمردم فلسطین را بیشتر کنیم. کم کم نتیجه اعتراضاتمان را می‌بینیم و باید به صورت مستقیم وارد عمل شویم".

سفیرنیکاراگوئه بیان کرد: "اتحاد، باعث بزرگ شدن نیروهای مقاومت می‌شود، ما می‌توانیم نور را ببینیم. آگاهی مردم درباره حمایت از فلسطین بیش‌ترمی‌شود وباعث می‌شود این نسل کشی وحشیانه علیه مردم فلسطین شکل نگیرد. این وحشی گری باید پایان یابد و ما با اتحادمان می‌توانیم به این نسل کشی پایان دهیم".

او در پایان سخنان خود گفت: "ما برای پایان این نسل کشی فراخوان می‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم اقدامات اسرائیل ادامه پیدا کند".

دستگیری دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا نشان می‌دهد در آمریکا آزادی بیان وجود ندارد!

بیش از ده هزار نفر به خاطر بمباران وحشیانه رژیم اسرائیل ناپدید شده‌اند که عمدتا زیر آوارها هستند

خوزه رافائل سیلوا آپونته؛ سفیر جمهوری بولیواری ونزوئلا نیز در این جلسه اظهارات خود را این‌گونه بیان کرد: "ما شاهد نسل کشی هستیم و این جنگ فقط بین حماس و اسرائیل نیست، این نسل کشی علیه مردم فلسطین است که رسانه ها این اتفاقات را به خوبی نشان نمی‌دهند. بیش از ده هزار نفر به خاطر بمباران وحشیانه رژیم اسرائیل ناپدید شده‌اند که عمدتا زیر آوارها هستند. دولت آمریکا نیز دراین جنایات شریک است، فشارهای زیادی علیه کشورهایی که به این جنگ اعتراض می‌کنند شاهد هستیم، در واقع این دادگاه بین‌المللی علیه بعضی کشورها اقدام می‌کند اما علیه دیگر کشور ها اقدامی انجام نمی‌دهد؛ همان‌گونه که در خصوص حمله اسرائیل به سفارت ایران اقدامی انجام نداد. این سازمان ها در واقع از اسرائیل دفاع می‌کنند!"

سفیر ونزوئلا در دفاع از پاسخ حمله ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه گفت: "با این اقدام اسرائیل، ما یک‌باردیگر شاهد اقدامات اوعلیه بشریت بودیم. جمهوری اسلامی ایران پاسخ حمله‌ای را داد که علیه مواضعش صورت گرفته بود، اما رسانه ‌های بین‌المللی از آن با عنوان حمله ایران به اسرائیل سخن می‌گفتند. پاسخ جمهوری اسلامی ایران، ماده 51 منشور سازمان ملل را شامل می‌شود".

 او در ادامه گفت: " گرچه دانشجویان دست به اعتراض و جنبش هایی زده‌اند، اما آنها دیرتر عمل کردند و این جنبش ها 7 ماه بعد از آغاز این نسل کشی شروع شد. حمایت از فلسطین در کشورهایی که تحت سلطه امپریالیسم آمریکا نیستند، خیلی زودتر نشان داده شد".

وی در پایان بیان کرد: "نزدیک به هفت ماه است که جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین اتفاق می‌افتد. از طرف مردم ونزوئلا و بولیواری، حمایت خودمان را از مردم غزه و علیه هرآنچه که دولت اسرائیل درغزه انجام می‌دهد اعلام می‌کنیم".

خبرنگار: زیلان نقشبندی

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

روبیکا                         روبینو

بله             ایتا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد
معرفی کتاب: "دروازه بانی"، اثر پاملا شومیکر، ترجمه دکتر حسین افخمی:

دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد

بنابر نظر پاملا شومیکر، استعاره "دروازه‌بانی" را می‌توان برای هرموقعیت تصمیم گیری و با هرمیزان اطلاعات به کار برد؛ چه این انتقال از طریق کانال‌های جمعی و چه از طریق کانال های بین‌فردی باشد.
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار