۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ۰۰:۱۴
کد خبر: ۹۱۵۰۱
Ehya Oloum Ensani - Modiriat (53)

عضو هیئت علمی گروه کارآفرینی دانشکده مدیریت و حسابداری اظهار کرد: اسلامیزه کردن و بومی کردن جامعه می‌تواند با تحول ارتباط دانشگاه با جامعه صورت گیرد و از طریق دانشگاه، مسائل جامعه حل شود ضمن اینکه دانشگاه‌های ما از ساختار حرکت می‌کنند در حالی‌که باید به جای آن، محلی را به عنوان یک نهاد برای مطرح کردن مسائل جامعه ایجاد کنند و استادان متخصص را برای حل مشکلات به کار گیرند.


به گزارش عطنا، نشست هم‌اندیشی استادان دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی با موضوع «بررسی تحول و ارتقای علوم انسانی»، دوشنبه، 29 خردادماه به همت دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در سالن شورای این دانشکده با حضور جمعی از استادان برگزار شد.


در بخشی از این نشست، سیدسعید میرواحدی،‌ عضو هیئت علمی گروه کارآفرینی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی، با بیان اینکه چند مدت پیش مقاله‌ای در خصوص اسلامی‌ترین کشورها منتشر شد، گفت: این مقاله براساس شاخص‌های اقتصادی اسلامی از سوی هفتاد یا هشتاد کشور بررسی شده بود.


میرواحدی ادامه داد: در این مقاله که براساس شاخص‌هایی از قبیل عدالت، وجود فساد اداری و مسائل دیگر نوشته شده بود، اولین کشور اسلامی، امارات با رتبه 38 بود که بعد از کشورهای اروپایی قرار می‌گرفت، این در حالی است که این تحقیق توسط خود مسلمانان صورت گرفته بود و کشورهای اسلامی با وجود اسلامی بودن بعد از کشورهای اروپایی قرار می‌گیرند.


وی با اشاره به این که دانشگاه در کشور ما از جامعه دور افتاده، اظهار کرد: اسلامیزه کردن و بومی کردن جامعه می‌تواند با تحول ارتباط دانشگاه با جامعه صورت گیرد و از طریق دانشگاه، مسائل جامعه حل شود.


عضو هیئت علمی گروه کارآفرینی، خاطرنشان کرد: برای مثال دانشگاه علامه به عنوان یک قطب می‌تواند در این زمینه عمل کند و باید به سراغ مسائل جامعه رود و این در صورتی ممکن است که از سوی جامعه نیز استقبال صورت گیرد.



ناتوانی دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در انتقال اخلاقیات



او با بیان اینکه کشور ما با وجود اسلامی بودن، اخلاقیات را به کار نمی‌گیرد، گفت: اگر در خارج از کشور تصادفی بین دو نفر صورت گیرد با دست دادن دو راننده، مشکل حل می‌شود اما در ایران ممکن است که کار به دعوا و در نهایت گرفتن رضایت طرفین برای قصاص کشیده شود.


میرواحدی ادامه داد: یک بخشی از این مشکلات شاید به محیط دانشگاهی و آموزش و پرورش برمی‌گردد که نمی‌تواند اخلاقیات را به درستی منتقل کند ضمن اینکه همه اینها باید به عنوان مسئله مطرح شود و دانشگاه به عنوان یک نهاد آنها را حل کند و این با ارجاع جامعه به دانشگاه می‌تواند صورت گیرد.


این استاد دانشگاه افزود: دانشگاه‌های ما از ساختار حرکت می‌کنند در حالی‌که باید به جای آن، محلی را به عنوان یک نهاد برای مطرح کردن مسائل جامعه ایجاد کنند و استادان متخصص را برای حل مشکلات به کار گیرند در صورتی که چنین نهادی وجود ندارد.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
فضای اقتصادی و سیاسی کشور به بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دامن زده است/ بوروکراسی در ایران نفس اقتصاد را گرفته است
یک استاد اقتصاد در گفتگو با عطنا:

فضای اقتصادی و سیاسی کشور به بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دامن زده است/ بوروکراسی در ایران نفس اقتصاد را گرفته است

«اگر ما با حجم بالایی از این بیکاران مواجه هستیم، دلیل آن ضعف اقتصاد کشور همچون پایین بودن سرمایه‌گذاری، اقتصاد کوچک، فضای کسب و کار نامطلوب و ارتباط اقتصادی بد با دنیای خارج است.»
توصیه‌های جواد صالحی اصفهانی به دولت سیزدهم
در گفتگوی اختصاصی با عطنا مطرح شد

توصیه‌های جواد صالحی اصفهانی به دولت سیزدهم

اتخاذ رویکری متعادل در تجارت مهم است. تجارت با چین اهمیت دارد ولی باید در محیطی رقابتی انجام گیرد. در این زمینه اروپا نقش مهمی دارد ولی روسیه چنین نیست، چراکه آنها هم مانند ایران صادرکنندۀ انرژی هستند
آینده بازار بورس؛ اصلاحی یا ریزشی؟
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

آینده بازار بورس؛ اصلاحی یا ریزشی؟

اتفاق‌های چند ماه اخیر اثرات خود را بر قیمت نمادها در بازار سرمایه گذاشته‌ و به نظر می‌رسد در حال حاضر نیاز به یک اصلاح یا استراحت دارد. از این به بعد اگر قرار است شاهد روند متفاوتی باشیم باید منتظر اخبار...
راهکارهایی برای مهار اَبَرتورم احتمالی در اقتصاد ایران
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

راهکارهایی برای مهار اَبَرتورم احتمالی در اقتصاد ایران

در صورت ادامه سوء مدیریت داخلی، تداوم تحریم ها و مشکلات مربوط به فقدان برنامه منسجم برای کنترل شیوع ویروس کرونا، امسال و سال های آتی، زنگ خطر شعله ورتر شدن تورم های بالاتر در اقتصاد ایران به صدا در خواهد...
اقتصاد
رویکرد دانش بنیان یاری‌گر اقتصاد ایران است
حجت الاسلام علی بنایی در گفتگو با عطنا؛

رویکرد دانش بنیان یاری‌گر اقتصاد ایران است

استادیار دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است دستگاه های دولتی با استفاده از مشوق های لازم می‌توانند صنایع و شرکت های بزرگ را به سمت فعالیت های دانش بنیان و حمایت از آن ها سوق دهند.
پر بازدیدها
آخرین اخبار