۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۱۷:۲۸
کد خبر: ۸۵۶۹۵
IMG_0859

مراسم نکوداشت دکتر محمود مختاریان، استاد برجسته روزنامه‌نگاری در تالار سوره حوزه هنری با حضور این استاد، هم‌نسلان و همکاران وی و جمعی از مسئولان و دانشجویان رشته‌های زیرشاخه علوم ارتباطات برگزار شد.


به گزارش خبرنگار عطنا، همزمان با آغاز هفته ارتباطات و روابط عمومی، عصر دوشنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه طی مراسمی در در تالار سوره حوزه هنری از مقام استاد محمود مختاریان، پیشکسوت عالی‌قدر روزنامه‌نگاری تجلیل شد.


دکتر محمود مختاریان، روزنامه‌نگار با سابقه و هم‌نسل کسانی چون، فریدون صدیقی، سید فرید قاسمی، یونس شکرخواه، امید مسعودی و بسیاری از بزرگان این حرفه علاوه بر فعالیت مطبوعاتی در دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه علامه طباطبائی، دانشگاه سوره و… دروسی مانند صفحه‌آرایی، ویراستاری، فتوژورنالیسم و… تدریس می‌کنند و همواره به استادی دلسوز، متخصص، مهربان و خوش قلب شهرت دارند.




ستارگان هنر بس دمیده‌اند و هنوز
شبان تیره عشاق خالی از قمر است (اقبال)



در انتهای این مراسم، استاد محمود مختاریان، استاد روزنامه نگاری دانشگاه‌های نظیر  با بیت دیگری سخنان خود را آغاز کردو به بیان خاطراتی از زندگی حرفه‌ای خود پرداخت.


استاد مختاریان با اشاره به حضور در کیهان در زمان سناتور مصباح زاده، موسس کیهان و از بنیان‌گذاران مدرسه عالی روزنامه‌نگاری گفت: بعد از یک دهه، سناتور از طرف کیهان برای دوره آموزشی دو حق انتخاب به بنده دادند؛ بیروت یا قاهره.


وی افزود: من به دلیل شناخت و ارادت به «ناصر»، قاهره را انتخاب کردم و در الاهرامی که در آن حسن هیکل مدیرمسئول و احسان عبدالقدوس سردبیر آن بود، مشغول به کار شدم.


استاد روزنامه نگاری دانشگاه علامه طباطبائی در این‌باره یادآور شد: کیهان با الاهرام هم‌زاد محسوب می‌شد و روزنامه‌نگاران قدَر امتیاز یک روزنامه به حساب می‌آمدند.


استاد مختاریان همچنین درباره مشقت‌های نوشتن هم گفت: همکاری داشتم که در اینجا هم هستند، ایشان بارها درباره کیارستمی مطلب می نوشتند که اجازه چاپ نمی یافت. اما آیا این چیزی از ارزش جایگاه عباس کیارستمی کم کرد! مسلما توییت‌های رئیس جمهور ایران و رئیس جمهور فرانسه پس از درگذشت ایشان این افتخار را برای ما نگاه داشت...


 ادامه این سخنان را در فایل زیر بشنوید:


اینجا بشنوید


گزارش تصویری اول


گزارش تصویری دوم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار