۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۱۵:۴۰
کد خبر: ۸۵۵۵۵
BOzorgdasht ostad mokhtarian (6)

مراسم نکوداشت دکتر محمود مختاریان، استاد برجسته روزنامه‌نگاری دانشگاه در تالار سوره حوزه هنری با حضور این استاد، هم‌نسلان و همکاران وی و جمعی از مسئولان و دانشجویان رشته‌های زیرشاخه علوم ارتباطات برگزار شد.


به گزارش خبرنگار عطنا، همزمان با آغاز هفته ارتباطات و روابط عمومی، عصر دوشنبه، 25 اردیبهشت‌ماه طی مراسمی در در تالار سوره حوزه هنری از مقام استاد محمود مختاریان، پیشکسوت عالی‌قدر روزنامه‌نگاری تجلیل شد.


دکتر محمود مختاریان، روزنامه‌نگار با سابقه و هم‌نسل کسانی چون، فریدون صدیقی، سید فرید قاسمی، یونس شکرخواه، امید مسعودی و بسیاری از بزرگان این حرفه علاوه بر فعالیت مطبوعاتی در دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه علامه طباطبائی، دانشگاه سوره و... دروسی مانند صفحه‌آرایی، ویراستاری، فتوژورنالیسم و... تدریس می‌کنند و همواره به استادی دلسوز، متخصص، مهربان و خوش قلب شهرت دارند.


در این نشست که با حضور بزرگان حوزه روزنامه‌نگاری و هم‌نسلان استاد مختاریان برگزار شد، رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره در سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان بنامی که در این مراسم حضور به هم رسانده‌اند، گفت: مناسبت حاضر، تجلیل از چند دهه فعالیت مطبوعاتی استادی فرهیخته به نام استاد محمود مختاریان است که در حوزه مطبوعات مشغول هستند. شکل‌گیری این مراسم به دلیل این است که حرفه ارتباطات بسیار در جامعه مهم و تاثیرگذار است و استاد در این حرفه مهم فعالیت می‌کردند.


دکتر طاهری‌پور ادامه داد: به رغم گسترش رسانه‌های جدید و شبکه‌های اجتماعی، هنوز مطبوعات در راه آگاهی‌بخشی به جامعه نقش مهم و تاثیرگذاری دارد. از این جهت روشنگری مطبوعات می‌تواند مردم را در اتخاذ تصمیم‌های درست توانمند کند.


وی افزود: از آنجا که «عرصه حساس» نیازمند «متصدی حساس» و مسئولیت‌پذیری است، از این جهت استاد مختاریان جایگاه والایی در این حرفه دارند.


دکتر طاهری پور ضمن قدردانی از دانشجویان این دانشکده که مقدمات این برنامه را فراهم کردند، گفت: استاد مختاریان! به رغم اینکه شاید گفته می‌شود مثل گذشته علم و دانش مورد استقبال جوانان نیست اما در این عرصه شما بزرگان همیشه در دل، جان و روح دانشجویانتان حضور دارید و تلاش‌های شما هرگز از یاد ما نمی‌رود.


وی با بیان اینکه دکتر مختاریان تمایلی برای چنین مراسمی نداشتند و با اصرار ما تشریف آوردند، اضافه کرد: این مراسم نشان‌دهنده این است که ذخایر کشور، نفت و پول نیست بلکه انسان‌های تلاشگری است که به رشد و تعالی جامعه کمک می‌کنند. لذا این وظیفه و افتخار ما بود که تلاش‌های چند دهه ایشان را یادآوری کنیم.


در بخش دیگری از برنامه، دکتر روشن، رئیس دانشگاه سوره هم در سخنانی جایگاه معلم را حائز اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد که در صدر محفل‌ها معلم‌ها بنشینند.


دکتر روشن گفت: از همکاران خود و استادان گرامی در دانشگاه سوره سپاسگزاری می‌کنم که تلاش می‌کنند چرخ تعلیم و تربیت بچرخد و از این جهت عذرخواهم که آنچه شایسته شما بزرگان است را معمولا امکان اجابتش را نداشته‌ایم.


وی همچنین استاد مختاریان را معلم اخلاق خواند و گفت: به عنوان یک معلم همکار خواهشی دارم که ضمن تربیت عالمان، متخلقانی به اخلاق الهی نیز تربیت کنیم و نسل آینده را نسلی اخلاقی‌تر بار بیاوریم.


از نکات جالب این برنامه حضور حجت‌الاسلام دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات بود که با تشویق حاضران همراه شد.


گزارش تصویری دوم را اینجا ببینید.


متن سخنان دکتر مختاریان را اینجا بشنوید.


 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار