۲۶ فروردين ۱۳۹۶ ۰۲:۳۵
کد خبر: ۷۸۴۱۹
roz sevom etekaf allame (5)

 یک واعظ دینی در مراسم اعتکاف دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در سخنانی قدرت و معنویت را لازمه تضمین یکدیگر دانست و گفت در شرایط امروز انقلاب اسلامی باید اهل سیاست از نفاق بپرهیزند.


به گزارش عطنا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه عصر پنجشنبه، 24 فروردین‌ماه در روز پایانی مراسم اعتکاف دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی در مسجد امام علی (ع) این دانشگاه، گفت: تفاوت اساسی صدر اسلام با عصر ظهور در این است که در صدر اسلام پیامبر گرامی قیام کردند تا قدرتی فراهم آورند و آن را در خدمت معنویت قرار دهند اما در آخرالزمان معنویت مسلمانان است که قدرتی ایجاد می‌کند که در خدمت سعادت قرار گیرد.


وی با بیان اینکه معنویت در جهان رو به رشد است، ادامه داد: همین مسجد دانشگاه و اعتکاف‌ یکی از نشانه‌های رشد معنویت است، معنویتی که قدرتی فراهم می‌کند که جهان بشریت را نجات می‌دهد. به صورت سنتی ما از رسول اکرم برداشت بدی را معرفی می‌کنیم. ایشان در اولین جلسه خود با اقوام بحث از قدرت کردند و گفتند هرکس اول به من ایمان آورد، قدرت بعد از من به او منتقل خواهد شد.


پناهیان با اشاره به تمرکز دشمن بر غفلت‌پراکنی گفت: نخست‌وزیر اسرائیل چند وقت پیش در مصاحبه‌ای با بی.بی.سی گفت که چرا جوانان را در ایران آزاد نمی‌گذارند تا هرچه که می‌خواهند بپوشند و هر موسیقی که دوست دارند گوش دهند؟


این استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به این شبهه‌افکنی‌ها گفت: اینها می‌خواهند جهان را برده خود کنند و معنویت در برابر این امر می‌ایستد، همین اروپا صد سال پیش حجاب بانوانش به این شکل نبود.


وی با اشاره به اینکه معنویت نجات دهنده قدرت از دست زورگویان است، افزود: پیامبر اکرم جنگ‌های زیادی صورت داد تا توانست قدرتی فراهم بیاورد و این قدرت را در خدمت معنویت قرار دهد. بعد از این جریان‌ها منافقانی آمدند و مومنان را به حاشیه بردند تا این که این معنویت به ما رسید.


پناهیان با بیان اینکه ادامه این مسیر انقلاب اسلامی بود، ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی ایران هم قدرتی فراهم شد تا در خدمت معنویت قرار گیرد. البته این قدرت تام و تمام نیست چرا که نتوانسته به صورت کامل مشکلات کشور و جهان را حل کند.


وی با بیان اینکه ما در حال مهندسی معکوس آن چیزی هستیم که در زمان پیامبر اتفاق افتاد، تصریح کرد: امروزه باید معنویتی ایجاد شود تا قدرت را در دست بگیرد و در این مسیر هم با همان مشکلات زمان پیامبر روبه‌رو هستیم.


وی نفاق را یکی از این مشکلات دانست و گفت: خاصیت عصر ظهور این است که منافقین خار می‌شوند چرا که همه حربه‌هایشان شناخته و رو می‌شود.


این واعظ دینی تاکید کرد: نفاق بیش از همه به سیاسیون ضربه می‌زند و امام زمان (عج) هم خیلی بر سیاسیون سخت می‌گیرند تا نفاق در آنها رشد نکند.


وی در این باره ادامه داد: حضرت علی (ع) هم بسیار به نخبگان سیاسی جامعه سخت می‌گرفت، برای نمونه، در عرصه عمل به ایشان بسیار توصیه کردند که با معاویه سازش کن، اما ایشان توجهی نکرد و همیشه مومنان را از بدعت‌ها بر حذر می‌داشت.


پناهیان در پایان خاطرنشان کرد: یکی از حیله‌های نفاق ایجاد دو قطبی در جامعه است، دوقطبی که هر دو قطب آن متصل به یک ریشه باشند و اگر هم بخواهید آن را به هم بریزید، کشور به آتش کشیده می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار