۲۳ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۱۴
کد خبر: ۲۸۷۵۷

به گزارش عطنا، دكتر صمد حاج‌جباري در نشست دانشجویان خارجی دانشگاه علامه طباطبائی با مسئولان این دانشگاه با اشاره به دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و با سرنگونی نظام شاهنشاهی به پیروزی رسید و ما می‌توانیم چنین دست‌آورد بزرگی را از طریق همین دانشجویان خارجی به سایر ملل منتقل کنیم.


22


وی گفت: سیاست وزرات عمومی در زمینه دانشجویان غیرایرانی جذب آنها بر اساس فرهنگ ایرانی و اسلامی و معرفی این فرهنگ از طریق همین دانشجویان به کشورهای مبدا است.


حاج‌جباری از جمله برنامه‌های وزرات علوم برای دانشجویان خارجی را برگزاری اردوهای فرهنگی، مذهبی و گردشگری، همایش‌های علمی و دانشجویی و ارایه خدمات رفاهی عنوان کرد و بیان داشت: از جمله مهمترین دست‌آوردهای انقلاب اسلامی گسترش و توسعه تحصیلات تکمیلی در مقاطع مختلف تحصیلی است.


وی تصریح کرد: دانشگاه علامه طباطبائی تنها دانشگاه تخصصی علوم انسانی در کشور است و دومی در این زمینه نداریم که معمولاً ما برای دانشجویان خارجی که می‌خواهند در این رشته تحصیل کنند، دانشگاه علامه را معرفی می‌کنیم.


حاج‌جباری افزود: از جمله ویژگی‌های دانشگاه علامه خاص بودن آن در برخی رشته‌ها است که از جمله آن می‌توان به رشته بیمه و اکو و داشتن قرارداد با سازمان اکو اشاره کرد که حتی با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی تدریس در آن به زبان انگلیسی انجام می‌شود.


مدير‌كل امور دانشجويان غير ايراني وزارت تحقيقات و فن‌آوري با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبائی باید در زمینه جذب دانشجویان خارجی تلاش بیشتری از خود نشان دهد، اذعان داشت: دانشجویان خارجی می‌توانند با توجه به رشته‌های خاص دانشگاه علامه طباطبائی از دوستان و اقوام خود برای تحصیل در این دانشگاه دعوت کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار