۰۶ بهمن ۱۳۹۵ ۰۱:۰۸
کد خبر: ۶۶۴۲۷
resane goftogooy farhangi iran arab 1 (51)

فعال رسانه‌ای از کشور سوریه معتقد است برای معرفی تصویر واقعی و حقیقی از ایران و ایجاد تقریب و نزدیکی میان کشورهای اسلامی نیاز به ماهواره اسلامی داریم.


به گزارش عطنا، احمد الحمید العنزی،  فعال رسانه‌ای سوری در نشست گفت‌و‌گوهای ایرانی و عربی، اندیشه‌ها، زمینه‌ها و الگوها در کمسیون «رسانه و نقش آن در گفت‌وگوی فرهنگی ایران و جهان عرب» در سالن شورای دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: من تصویر ایران را در رسانه‌های آمریکایی بررسی کرده‌ام.


وی با اشاره به اینکه ما کشورهای جهان اسلام نیاز به یک مرکز مطالعات رسانه‌ای داریم، اظهار کرد: با تاسیس یک خبرگزاری به صورت مشترک می‌توانیم ماموریت‌های رسانه‌ای برای خود تعریف کنیم.


العنزی اضافه کرد: برای اینکه دانش و تجربه مشترک میان ایران و جهان عرب داشته باشیم می‌توانیم از رسانه‌های جمعی شروع کنیم.


وی با بیان اینکه برای اولین بار است که به ایران می‌آیم و امیدوارم این سفر تاثیر خودش را بر نحوه اندیشیدن ما بگذارد، گفت: از تعداد دانشجویان عرب زبان در دانشگاه‌های ایران به خصوص دانشجویان سوری که فارسی را به خوبی صحبت می‌کنند، غافلگیر و شگفت‌زده شدم.


این پژوهشگر حوزه رسانه افزود: جذب دانشجو از کشورهای عربی پدیده‌ای بسیار مهم است که باید به شدت مورد توجه قرار گیرد و می‌تواند نقش خوبی در زمینه ارائه تصویر واقعی‌تر از ایران به کشورهای منطقه داشته باشد.


گفتنی است این کمیسیون در راستای سلسله کمیسیون‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران با همکاری دانشگاه‌های شهید بهشتی، فردوسی مشهد، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشگاه الزهرا (س) و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین از دوم و پنجم بهمن‌ماه امسال در ایران برگزار شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار