۱۰ دی ۱۳۹۵ ۲۳:۰۰
کد خبر: ۶۲۶۷۱
seshanbe-moshaverei-borjali-1

سه شنبه مشاوره‌ای این هفته در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی با موضوع «لزوم خدمات مشاوره ای در خانه‌های سلامت» بود که با حضور علی عظیمی، مدیر سلامت شهرداری منطقه 22 تهران و سخنرانی استادان مشاوره برگزار شد.


به گزارش عطنا، در راستای همکاری دانشگاه علامه و خانه سلامت منطقه 22 شهرداری تهران، سه شنبه مشاوره ای هفتم دی ماه به صحبت پیرامون خانه‌های سلامت و پتانسیل‌های موجود در آن‌ها جهت همکاری با دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه، اختصاص یافت.


در این نشست که با استقبال خوبی مواجه بود، مدیر سلامت شهرداری منطقه 22 تهران در سخنانی گفت: خانه‌های سلامت شهرداری تهران، از سال 85 و با شعار کار مردم را به خود مردم بسپارید، ایجاد شده اند.


علی عظیمی ادامه داد: این بخش‌ها که هدف آن‌ها  خدمت رسانی به ساکنین محله می‌باشد، در حال حاضر خدمات آموزشی، بهداشتی و ... را به شهروندان، ارائه می‌نمایند و حضور افراد علمی و دانشگاهی در این محل‌ها سبب ارتقای خدمات و افزایش رضایت ساکنین محلات می‌گردد.


او افزود: ورود شهرداری به بحث سلامت و در قالب خانه‌های سلامت، از این جهت اهمیت دارد که سلامت، یکی از مطالبات مهم شهروندان بوده و از طرفی، توانمندسازی و افزایش سطح آگاهی افراد، موجب کاهش رفتارهای پرخطر می‌گردد.


عظیمی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات قابل توجه کلانشهرها، از جمله کلانشهر تهران، نابرابری‌های موجود در ارائه سلامت روان می‌باشد، که این موضوع به خصوص در محلات کمتر برخوردار، به چشم می‌خورد و یکی از علل این نابرابری‌ها، شهرنشینی برنامه‌ریزی نشده است.


وی با بیان اینکه منطقه 22  تهران به لحاظ امکانات و زیر ساخت ها، دچار کمبود است، اظهار کرد: از سوی دیگر مشکل عدم اعتماد و حتی نارضایتی مردم در خانه‌های سلامت وجود دارد، لذا منطقه 22تهران، در راستای کاهش مشکلات و افزایش خدمات و در نتیجه جلب رضایت شهروندان، خواهان یاری و کمک روانشناسان و مشاوران دانشگاه علامه است.


seshanbe-moshaverei


مدیر سلامت شهرداری منطقه 22 تهران تاکید کرد: کلید حل مشکلات، همکاری بین بخش هاست. همکاری با جوامع علمی و کمک به ابعاد مختلف سلامت شهروندان، از جمله خواسته‌های شهرداری منطقه 22 می‌باشد.


عظیمی اضافه کرد: سنجش عدالت در سلامت شهری، با طراحی سه پرسش‌نامه و در هفت محله، با بلوک‌بندی 2000 نفره انجام گرفت. طبق یافته‌های این پژوهش، اولویت سلامت مردم تهران، چاقی و سپس خشونت‌های خانوادگی می‌باشد.


او با بیان اینکه در مرحله مداخله و به دنبال رفع مشکلات منطقه با کمک دانشگاه هستی، گفت: هدف ما کاهش تفاوت‌ها و نابرابری‌های اجتماعی است، اقدامات اصلاحی در منطقه، با همکاری دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه، تسهیل خواهد شد.


عظیمی درباره یکی از گرمخانه‌های تهران با عنوان «خانه بهاران» یادآور شد: یکی از قسمت‌های منطقه 22 که نیاز بسیاری به کمک دانشگاهیان حوزه مشاوره و روانشناسی دارد، خانه بهاران است که شهروندان کارتن خواب، شب‌های خود را در آن می‌گذرانند.


او افزود: این افراد نیازمند دریافت خدمات سلامت روان هستند در حالی که توان و یا حتی انگیزه مراجعه جهت رفع مشکلات خود را ندارند، بنابراین شهرداری منطقه 22 اقدامات لازم جهت همکاری افراد متخصص و متعهد از دانشگاه علامه را در راستای برطرف نمودن اینگونه معضلات، فراهم خواهد نمود.


گفتنی است سه‌شنبه مشاوره‌ای هر هفته در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی با حضور استادان و مهمانان ویژه، به همت انجمن علمی دانشجویی مشاوره و با حمایت انجمن مشاوره ایران برگزار می‌شود و مسائل روز اجتماعی مورد نقد و کنکاش قرار می‌گیرد.


 
عکس و خبر: آمنه بابایی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار