۰۵ دی ۱۳۹۵ ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۱۹۲۵
dr-forghani-2

در يك سال گذشته ما شاهد بوده‌ايم كه گردشگران بيشتري نسبت به گذشته به ايران آمده‌اند و اين موضوع برمي‌گردد به تاثير رسانه‌هاي بين‌المللي. چند وقتي مي‌شود كه ما در شهرهاي مختلف تعداد بيشتري گردشگر خارجي مي‌بينيم، كه اين موضوع خودش يك رونق اقتصادي را به همراه مي‌آورد به اضافه اينكه يك نوع گردشگري اقتصادي هم مي‌شود اسمش را گذاشت.


به گزارش عطنا، رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه، دکتر محمدمهدی فرقانی یادداشتی درباره تاثیر رسانه‌ها در گردشگری در روزنامه اعتماد نوشته است که متن آن در پی می‌آید:


واقعيت اين است كه اگر قرار است، افكار عمومي بين‌المللي تصوير خودش را از كشو‌‌رهاي مختلف از طريق رسانه‌ها دريافت كند كه مي‌كند و معتقديم كه مردم دنيا، كشورها و ملت‌ها را آنگونه مي‌شناسند كه رسانه‌ها آن كشور و ملت را معرفي مي‌كنند، پس در نتيجه زماني كه تصوير مثبتي از كشور ما در رسانه‌هاي بين‌المللي نمايش داده شود طبيعتا گردشگران زيادي به ايران سفر مي‌كنند.


زماني كه در رسانه‌هاي بين‌المللي ايران را كشوري با ثبات، آرام و داراي رونق اقتصادي و امنيت معرفي كنند و از طرفي روي ميراث فرهنگي، طبيعي و گردشگري ايران تبليغات صورت بگيرد، قاعدتا مي‌تواند در سفر گردشگران به ايران تاثيرگذار باشد.


آن هم در شرايطي كه بسياري از كشورهاي جهان كه در گذشته گردشگرپذير بودند و حالا به دلايل ناامني، بحران و حملات تروريستي كمتر مي‌توانند ميزبان مناسبي براي گردشگران باشند، اين اميدواري وجود دارد كه گردشگران به ايران بيايند. اما در يك سال گذشته ما شاهد بوده‌ايم كه گردشگران بيشتري نسبت به گذشته به ايران آمده‌اند و اين موضوع برمي‌گردد به تاثير رسانه‌هاي بين‌المللي.


حالا چند وقتي مي‌شود كه ما در شهرهاي مختلف تعداد بيشتري گردشگر خارجي مي‌بينيم، كه اين موضوع خودش يك رونق اقتصادي را به همراه مي‌آورد به اضافه اينكه يك نوع گردشگري اقتصادي هم مي‌شود اسمش را گذاشت و آن سرمايه‌گذاراني هستند كه براي ارزيابي زمينه‌هاي سرمايه‌گذاري به ايران مي‌آيند و مي‌توانند با مشاهده وضعيت ايران و شرايط ثبات و امنيت و اشتياقي كه براي رونق اقتصادي وجود دارد، تشويق شوند كه سرمايه‌گذاري بيشتري در ايران داشته باشند.


در اين ميان تبليغات مردم در شبكه‌هاي اجتماعي در مورد جاذبه‌هاي گردشگري كشورمان در جذب گردشگران خارجي و به خصوص نسل جوان حتما تاثيرگذار است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار