۲۳ مرداد ۱۳۹۵ ۲۲:۱۳
کد خبر: ۴۶۷۹۳
Eghtesad - Sarmaye dari

 در کتاب «متغیر پنهان در سرمایه‌گذاری» ، اقتصاددانانی چون فرشاد مومنی و دانش‌جعفری موانع سرمایه‌گذاری را از منظر اطلاع‌رسانی تحلیل کرده‌اند.


به گزارش عطنا به نقل از برترین‌ها، «متغیر پنهان در سرمایه‌گذاری» عنوان جدیدترین کتاب منتشر شده توسط انتشارات دنیای اقتصاد است که در آن 15 اقتصاددان ، فعال اقتصادی و فرهنگ‌پژوه درباره تاثیر رسانه بر سرمایه‌گذاری سخن می‌گویند.


مسعود نیلی، مشاور اقتصادی رئیس جمهور؛ داود دانش‌جعفری، وزیر اسبق اقتصاد و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی؛ محسن رنانی، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان؛ فرشاد مومنی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی؛‌ سید صفدر حسینی،‌ وزیر اسبق اقتصاد و رئیس سابق صندوق توسعه ملی؛ عیسی کلانتری، وزیر اسبق کشاورزی و دبیر کل خانه کشاورز؛ عباس شاکری، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی و حجت میرزایی، معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از زمره اقتصاددانانی هستند که در این کتاب به بررسی رابطه اقتصاد و رسانه پرداخته‌اند و موانع سرمایه‌گذاری را از منظر اطلاع‌رسانی تحلیل کرده‌اند.


در کنار این اقتصاددانان، هادی خانیکی، عضو هیئت علمی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی نیز در تحلیلی به هم‌پیوندی نقش‌ها در ارتباطات و توسعه اقتصادی پرداخته است.


مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران و پدرام سلطانی، نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران به عنوان دو مقام ارشد پارلمان بخش خصوصی به همراه چهار فعال بخش خصوصی باسابقه (شاهرخ ظهیری، حمید حسینی، محمدرضا بهرامن و مسعود دانشمند) نیز در این کتاب به بررسی تاثیر رسانه در سرمایه‌گذاری پرداخته‌اند.


ابراهیم علیزاده، مولف این کتاب در معرفی مختصر این کتاب نوشته است: «تحقیقاتی که تاکنون درباره ضعف سرمایه‌گذاری در ایران شده، عمدتا معطوف به کاستی‌های حقوقی مانند مقررات دست‌وپاگیر و موانع اداری یا عوامل سیاسی و نرخ پایین تشکیل سرمایه و انباشت ناچیز سرمایه بوده است. علل اصلی شعف سرمایه‌گذاری هم همین موارد است. اما از عامل دیگری که می‌تواند این ضعف‌ها را کاهش یا افزایش دهد غفلت شده است. این عامل، سهم رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و نقد و ایجاد شفافیت و سرانجام هموار کردن راه سرمایه‌گذاری است. در این کتاب، اقتصاددانانی چون دکتر مسعود نیلی و دکتر محسن رنانی موانع سرمایه‌گذاری را از منظر اطلاع‌رسانی تحلیل کرده‌اند.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار