۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۵۳
کد خبر: ۳۸۶۷۲

IMG08454674به گزارش عطنا به نقل از شبستان، دکتر هادی خانیکی افزود: با توجه به جوهره ارتباطات لازم است که در این زمینه فراتر از حوزه‌های مشخص به فعالیت پرداخت، لذا می‌توان گفت که برگزاری جشنواره فرامرزی، می‌تواند موجب گسترش ارتباطات محلی و منطقه‌ای باشد و بی‌درنگ این جشنواره در نوبه خود تأثیرات مثبتی را بر جای خواهد گذاشت.


وی افزوود: از سوی دیگر باید به این مسئله توجه کرد که گسترش ارتباطات فرامرزی یکی از الزامات پویایی مطبوعات است و همچنین این مسئله می‌تواند موجب زنده نگاه‌داشتن ارتباط بین کشورهای مختلف و همچنین توسعه مطبوعات هر دو کشور باشد.


وی خاطرنشان کرد: به‌طورقطع می‌توان گفت که برگزاری چنین رویدادهای بزرگی در ایران می‌تواند جرقه ترقی مطبوعات کشور باشد، چراکه ارتباط فرامرزی بین مطبوعات و خبرگزاری‌های ایران و عراق پتانسیل اندیشیدن را در بین گروه‌های در نظر گرفته‌شده تقویت می‌کند.


خانیکی اذعان داشت: همچنین به اعتقاد من می‌توان از جشنواره فرامرزی مطبوعات و خبرگزاری‌های جدار مرزی کشور ایران و عراق به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای مطبوعاتی کشور یادکرد و امیدواریم این همکاری‌های ارتباطات محلی و منطقه‌ای گسترش یابد.


این عضو هیئت عملی دانشگاه علامه ادامه داد: از سوی دیگر می‌توان از این منظر نیز به برگزاری این جشنواره نگاه کرد، با توجه به نیاز مطبوعات ایران، می‌توان این‌گونه برداشت کرد که این جشنواره افق تازه‌ای را روی مطبوعات محلی و روزنامه‌نگاران محلی در ایران و عراق می‌گشاید.


وی اضافه کرد: همچنین با توجه به‌ضرورت ها و نیازهایی که در شرایط فعلی روزنامه‌نگاری و مطبوعات ایران وجود دارد باید گفت که لازم است همکاری‌های آکادمی، نظری، حرفه‌ای و عملی تقویت شود چراکه در حال حاضر ما نسبت به نیازها و زمینه‌های موجود در این عرصه، دچار عقب‌ماندگی هستیم.


وی افزود: در شرایط فعلی، ارتباطات به‌صورت عامل و مطبوعات به‌صورت خاص به زیرشاخه‌های متفاوتی تبدیل‌شده است که ازجمله می‌توان به حضور حوزه‌های جدید روزنامه‌نگاری همچون روزنامه‌نگاری شهروندی، موبایلی، کنشگر و گونه‌های متفاوتی اشاره کرد که این مسئله نیز مبادله تجربیات را آشکار می‌کند.


خانیکی تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به شرایط فرهنگی خاص کشور لازم است که در انتقال تجربیات نسبت به کشور انتخاب‌شده توجه شود، چراکه امکانات و اولویت‌ها این‌گونه ایجاب می‌کند که در حوزه‌هایی با کشورهای مرزی وارد تبادل مطبوعاتی شویم که مزیت نسبی و مشترکات فرهنگی بیشتری داشته باشیم.


وی یادآور شد: به‌طورکلی می‌توان گفت که سرمایه‌گذاری در تبادل تجربیات و گسترش اطلاعات فرامرزی می‌تواند موجب ایجاد تحولات گسترده‌ای در مطبوعات ایران شود، اما باید به این مسئله توجه کرد که باید کشوری انتخاب شود که ازنظر فرهنگی وابستگی و شباهت زیادی به ما داشته باشند.


عضو هیئت عملی گروه ارتباطات دانشگاه علامه اظهار داشت: از سوی دیگر اهمیت خبرنویسی برای رسانه‌های مرزی این‌گونه ایجاب می‌کند که انتقال تجربه، مبادله اطلاعات صورت بگیرد و می‌توان این‌گونه گفت که تبادل تجربیات در زمینه مطبوعات هیچ مرزی را نمی‌شناسد و رسانه‌ها نقش زیادی را می‌توانند در توسعه محلی مطبوعات داشته باشند.


گفتنی است، نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی جدار مرزی ایران و عراق ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت سال جاری در محل دانشگاه ایلام با حضور مقامات و مهمانانی از کشور عراق برگزار می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار