۳۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۶:۲۸
کد خبر: ۳۰۴۵۰۷

عطنا - علت‭ ‬تعطیلی‭ ‬مدارس‭ ‬و‭ ‬مجازی‭ ‬شدن‭ ‬آموزش،‭ ‬آلودگی‭ ‬هوا‭ ‬عنوان‭ ‬شده‭ ‬است‭. ‬سال‌هاست‭ ‬که‭  ‬موضوع‭ ‬تعطیلی‭ ‬مدارس‭ ‬به‭ ‬دلیل‭ ‬آلودگی‭ ‬هوا‭ ‬مطرح‭ ‬و‭ ‬یکی‭ ‬از‭ ‬دلایل‭ ‬افزایش‭ ‬آلودگی‭ ‬هوا، فعالیت ‬مدارس‭ ‬عنوان‭ ‬می‌شود‭.‬

‭ ‬از‭ ‬طرفی‭ ‬گفته می‌شود‭ ‬دلیل‭ ‬تعطیلی‭ ‬مدارس‭ ‬در‭ ‬ایام‭ ‬آلودگی‭ ‬هوا‭ ‬حفظ‭ ‬سلامتی‭ ‬دانش‌آموزان‭ ‬است‭ ‬ولی‭ ‬از‭ ‬سوی‭ ‬دیگر‭ ‬برخی‭ ‬می‌گویند‭ ‬تعطیلی‭ ‬مدارس‭ ‬باعث‭ ‬کاهش‭ ‬آلودگی‭ ‬هوا‭ ‬می‌شود‭. ‬تجربه‭ ‬این‭ ‬چندسال‭ ‬نشان‭ ‬داده‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬تعطیلی‭ ‬مدارس‭ ‬تاثیر‭ ‬چندانی‭ ‬در‭ ‬کاهش‭ ‬آلودگی‭ ‬هوا‭ ‬نداشته‭ ‬و‭ ‬بعد‭ ‬از‭ ‬این‭ ‬نیز‭ ‬نخواهد‭ ‬داشت‭. ‬در‭ ‬واقع‭ ‬مشکل‭ ‬اصلی‭ ‬آلودگی‭ ‬هوا‭ ‬در‭ ‬جای‭ ‬دیگر‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬آن‭ ‬موضوع‭ ‬باید‭ ‬بررسی‭ ‬شود‭ ‬که‭ ‬متاسفانه‭ ‬هزینه‭ ‬این‭ ‬شرایط‭ ‬را‭ ‬دانش‌آموزان‭ ‬و‭ ‬والدین‭ ‬آن‌ها‭ ‬‬می‌پردازند‭.

‬در حال حاضر‭ ‬تکلیف‭ ‬دانش‌آموزان،‭ ‬معلمان‭ ‬و‭ ‬خود‭ ‬آموزش‭ ‬و‭ ‬پرورش‭ ‬با‭ ‬موضوع‭ ‬آموزش‭ ‬مجازی‭ ‬تقریبا‭ ‬روشن‭ ‬است‭. ‬یعنی‭ ‬اگر‭ ‬در‭ ‬سال‌های‭ ‬گذشته‭ ‬خود‭ ‬خانواده‌ها‭ ‬و‭ ‬مدارس‭ ‬در‭ ‬برگزاری‭ ‬کلاس‌های‭ ‬مجازی‭ ‬سردرگم‭ ‬بودند‭ ‬اما‭ ‬الان‭ ‬دیگر‭ ‬این‭ ‬سردرگمی‭ ‬وجود‭ ‬ندارد‭. ‬زیرا‭ ‬به‭ ‬لحاظ‭ ‬سخت‭ ‬افزاری‭ ‬و‭ ‬نرم‭ ‬افزاری‭ ‬در‭ ‬مدت‭ ‬کرونا‭ ‬ ‬جهش‭ ‬قابل‭ ‬توجهی‭ ‬در‭ ‬حوزه‭ ‬آموزش‭ ‬مجازی‭ ‬داشتیم‭ ‬و‭ ‬از‭ ‬این‭ ‬جهت‭ ‬مشکلی‭ ‬وجود‭ ‬ندارد‭. ‬تجربه‭ ‬نشان‭ ‬داده‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬آموزش‭ ‬مدرسه‌ای‭ ‬باید‭ ‬به‭ ‬شکل‭ ‬حضوری‭ ‬و‭ ‬با‭ ‬تعامل‭ ‬دو‭ ‬طرفه‭ ‬باشد‭.‬

شاید‭ ‬آموزش‭ ‬به‭ ‬شکل‭ ‬مجازی‭ ‬در‭ ‬سایر‭ ‬حوزه‌ها‭ ‬خیلی‭ ‬‭ ‬کاربرد‭ ‬داشته‭ ‬باشد‭ ‬اما‭ ‬در‭ ‬خصوص‭ ‬مدارس‭ ‬موضوع‭ ‬متفاوت‭ ‬است‭. ‬چون‭ ‬در‭ ‬مدرسه‭ ‬این‭ ‬آموزش‭ ‬یک‭ ‬آموزش‭ ‬دولتی‭ ‬حساب‭ ‬می‌شود‭ ‬و ممکن‭ ‬است‭ ‬خانواده‭ ‬ها،‭ ‬دانش‌آموزان‭ ‬و‭ ‬مدارس‭ ‬در‭ ‬مسئله‭ ‬آموزش‭ ‬کوتاهی‭ ‬کنند‭. ‬خود‭ ‬معلمان‭ ‬و‭ ‬دانش‌آموزان‭ ‬نیز‭ ‬انگیزه‌ای‭ ‬برای‭ ‬حضور‭ ‬در‭ ‬کلاس‌های‭ ‬مجازی‭ ‬ندارند‭ ‬ضمن‭ ‬اینکه‭ ‬اصلا‭ ‬امکان‭ ‬تدریس‭ ‬مجازی‭ ‬برخی‭ ‬از‭ ‬درس‌ها‭ ‬وجود‭ ‬ندارد‭. ‬برای‭ ‬مثال‭ ‬آموزش‭ ‬درس‭ ‬ریاضی‭ ‬در‭ ‬فضای‭ ‬مجازی‭ ‬بسیار‭ ‬دشوار‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬مثلا‭ ‬قابلیت‭ ‬برگزاری‭ ‬کلاس‭ ‬ورزش‭ ‬در‭ ‬فضای‭ ‬مجازی‭ ‬وجود‭ ‬ندارد‭.‬‭ ‬

به‭ ‬نظر‭ ‬می‌رسد‭ ‬برگزاری‭ ‬کلاس‌های‭ ‬مجازی‭ ‬در‭ ‬شرایط‭ ‬کنونی‭ ‬به‭ ‬نوعی‭ ‬رفع‭ ‬تکلیف‭ ‬است‭ ‬زیرا‭ ‬در‭ ‬واقع‭ ‬آموزش‭ ‬در‭ ‬فضای‭ ‬مجازی‭ ‬به‭ ‬آن‭ ‬شکلی‭ ‬که‭ ‬باید‭ ‬اتفاق‭ ‬نمی‌افتد‭. ‬از‭ ‬طرف‭ ‬دیگر‭ ‬خانواده‌ها‭ ‬نیز‭ ‬گزینه‭ ‬دیگری‭ ‬به‭ ‬غیر‭ ‬از‭ ‬این‭ ‬گزینه‌ای‭ ‬ندارند‭. ‬در‭ ‬آخر‭ ‬متاسفانه‭ ‬سرعت‭ ‬اینترنت‭ ‬هم‭ ‬خیلی‭ ‬آزاردهنده‭ ‬شده‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬این‭ ‬باعث‭ ‬شده‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬یک‭ ‬مشکل‭ ‬تازه به‭ ‬سایر‭ ‬مشکلات‭ ‬آموزشی‭ ‬اضافه‭ ‬شود‭.‬

نویسنده: علی بهشتی نیا

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
هنر و فرهنگ1
کرونا؛ نادانی انسان در عصر علم و فناوری قرن بیست و یکم
کتاب چشم انداز‌های ارتباطی پاندمی منتشر شد:

کرونا؛ نادانی انسان در عصر علم و فناوری قرن بیست و یکم

کتاب«چشم انداز‌های ارتباطی پاندمی»جدیدترین اثر دکتر هادی خانیکی با گردآوری وتدوین حبیب راثی تهرانی، با نگاهی ارتباطی به بیماری کرونا، به‌تازگی ازسوی مرکز نشر دانشگاهی منتشر و راهی بازار نشر شده است.
فحش دادن بخشی از ابزار کار و سنت ماست!
حمایت بی‌شرمانه شاهین نجفی از فحاشی و توهین عناصر ضدانقلاب به مردم ایران:

فحش دادن بخشی از ابزار کار و سنت ماست!

شاهین نجفی خواننده هتاک، فحش دادن را بخشی از ابزار کار خود و از سنت‌های خود و عناصر ضد انقلاب دانست و خواست که مردم فحاشی کردن را به عنوان بخشی از فرهنگ و سنت‌های خود بپذیرند!!
هنر و فرهنگ2
دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد
معرفی کتاب: "دروازه بانی"، اثر پاملا شومیکر، ترجمه دکتر حسین افخمی:

دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد

بنابر نظر پاملا شومیکر، استعاره "دروازه‌بانی" را می‌توان برای هرموقعیت تصمیم گیری و با هرمیزان اطلاعات به کار برد؛ چه این انتقال از طریق کانال‌های جمعی و چه از طریق کانال های بین‌فردی باشد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار