۱۸ شهريور ۱۴۰۱ ۱۶:۰۶
کد خبر: ۳۰۴۱۷۳

عطنا - ملکه الیزابت دوم، شب گذشته (پنجشنبه ۱۷ شهریور) در سن 96 سالگی درگذشت و این خبر تمام رسانه‌های جهان را تحت سیطره خود درآورد. یکی از این رسانه‌هایی که بسیار به این موضوع پرداخت بی‌بی‌سی فارسی بود و که در طول شب گذشته تمام اخبار خود را به صورت ویژه به اتفاقات خانواده سلطنتی انگلستان اختصاص داده بود و تقریبا با دیگر رویدادهای جامعه جهانی کاری نداشت و این کار را در اینستاگرام هم انجام داد. این رسانه فارسی زبان با انتشار اخبار متعدد درباره فوت ملکه انگلستان در اینستاگرام با هجمه زیادی در کامنت‌ها مواجه شد و به ناچار جای نظر در زیر هر چهار پستی که درباره خبر فوت ملکه الیزابت دوم بود را بست تا کاربران نتوانند درباره این موضوع چیزی بگویند.

اکبر نصراللهی، عضو هیات علمی دانشگاه و رییس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه درباره این موضوع می‌گوید: «مرگ ملکه انگلیس در ۹۶ سالگی جز ارزش خبری شهرت منفی، چقدر برای ایرانیان اهمیت دارد که بی‌بی‌سی فارسی به صورت ویژه و مستمر این موضوع را پوشش می‌دهد؟ مگر خبرهای دیگری غیر از این در دنیا رخ نداده که ضرورت داشته باشد مردم ایران بدانند؟»

او درباره بستن کامنت‌ تمام پست‌های مرتبط با خبر فوت ملکه الیزابت دوم می‌گوید: «نکته اینجاست که اینستاگرام بی‌بی‌سی فارسی بخش کامنت‌های دنبال کنندگان را بست و این یعنی برخورد دوگانه و خلاف ادعای بی‌طرفی و حق اظهار نظر مردم درباره این موضوع و مفهوم دیگر این اقدام این است که مردم حق دارند و می‌توانند در مورد هر موضوع و شخصیت حقیقی و حقوقی هرچیزی بگویند، البته به جز ملکه انگلستان.»

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار