۲۸ تير ۱۴۰۱ ۰۶:۴۳
کد خبر: ۳۰۴۰۴۳

عطنا - دکتر مهدی وجدانی مدیر مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه در گفتگو با خبرنگار عطنا بیان کرد: رشد تحصیلی و کسب موفقیت در تحصیل، یکی از اهداف مهم حضور دانشجویان در مراکز آموزشی و دانشگاه هاست.

وی خاطر نشان کرد: در این مسیر دانشجویان با مسائل و مشکلاتی مواجه می شوند، یکی از این مسائل، افت تحصیلی، مشروط شدن تعدادی از دانشجویان در برخی از مقاطع تحصیلی است. این مسئله امروزه در مراکز آموزش عالی کشورهای مختلف به عنوان یک دغدغه و یک موضوع جدی مطرح هست: چراکه علاوه بر هدر دادن سرمایه های انسانی، اقتصادی و مالی دانشگاه ها، تاثیرات مخربی بر سلامت روان و آماده سازی دانشجویان برای آینده می گذارد.

وجدانی تصریح کرد: از این جهت مرکز مشاوره دانشگاه علامه در یک دوره تقریبا دو ساله اقدامات ارزشمندی را در حوزه پیشگیری از افت تحصیلی دانشجویان انجام داده است. این مرکز در اسفند ماه طرح جامعی را تحت عنوان طرح پات (پیشگیری از افت تحصیلی) مبتنی بر تجارب موفق و ارزشمندی که دانشگاه علامه طباطبایی داشته، تدوین و به دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان پیشنهاد داده شد.

مدیر مرکز مشاوره و بهداشت و روان دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: بعد از بررسی های صورت گرفته در دفتر مشاوره و سلامت و با توجه به اولویت بالایی که سازمان امور دانشجویان برای پیشگیری از افت تحصیلی دانشجویان قائل هست، این طرح به عنوان یک موضوع تحصیلی - روانشناختی مهم تصویب شد و به دانشگاه علامه طباطبایی ابلاغ گردید تا اجرای این طرح را به صورت کشوری آغاز کند.

وی افزود: مرکز مشاوره میخواهد به آن بخشی از موضوع افت تحصیلی ورود پیدا کند که نیازمند؛ شناسایی و تشخیص بر اساس مصاحبه روانشناختی و بررسی دقیق وضعیت دانشجویان است تا علت افت تحصیلی آنها ریشه یابی شود. همینطور می خواهیم با مداخله های به هنگام دانشجویانی که دچار مشروطی شده اند را به فرایند تحصیل برگردانیم و از افت تحصیلی دانشجویانی که در معرض این خطر هستند، پیشگیری کنیم که برای هر یک از این افراد و گروه ها، برنامه های دقیق و مشخصی وجود دارد.

او خاطر نشان کرد: بنابراین مرکز مشاوره در معاونت دانشجویی به همراهی معاونت محترم آموزش، آموزش دانشکده ها، اساتید و گروه های محترم آموزشی دوره های مختلفی را در تابستان تدارک دیده که تمامی دانشگاه ها موظف هستند یک نماینده به دانشگاه علامه طباطبایی معرفی کنند، تا آموزش های لازم را کسب کرده و به اجرایی شدن برنامه ها در دانشگاه خود اقدام نماید.

وی ادامه داد: حدود پنجاه درصد از دانشگاه ها نماینده های خود را به مرکز مشاوره دانشگاه علامه طباطبایی، به عنوان دبیر خانه مرکزی این طرح معرفی کرده اند.

وجدانی در پایان تصریح کرد:کارگاه ها از مرداد ماه شروع می شوند و تا دی ماه ادامه خواهند داشت. از مهر ماه آموزش های داده شده به کارشناسان و متخصصان در دانشگاه های کشور اجرایی خواهند شد و نتایج کار در پایان نیمسال تحصیلی جدید به دانشگاه علامه طباطبایی ارائه خواهد شد تا گزارش نهایی و میزان موفقیت طرح به دفتر مشاوره و سلامت ارائه شود و برای نیم سال های بعدی بتوان این طرح را ادامه داد.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار