۰۸ دی ۱۴۰۰ ۰۸:۰۶
کد خبر: ۳۰۳۳۳۴

عطنا - هفدهمین نشست دانش افزایی در حوزه روانشناسی ویژه روان شناسان و دانشجویان روان شناسی افغانستانی ساکن قم در ۲ دی ماه ۱۴۰۰ با همکاری معاونت فرهنگی ـ ورزشی شهرداری در شهر قم برگزار شد.

در این سلسله نشست ها که با مدیریت «مرکز توسعه سلامت روان مهاجر» و همکاری «دانشگاه علامه طباطبایی» از ابتدای سال جاری آغاز شده، مباحث کاربردی رویکردهای مختلف روان شناسی به شرکت کنندگان آموزش داده می شود. با توجه به اینکه مباحث روان شناختی تا حد زیادی متاثر از فرهنگ هر جامعه است و از جانب دیگر خود مهاجرت تبعات روان شناختی زیادی در پی دارد، برگزاری این دوره های آموزشی برای ارتقای ظرفیت روان شناسان مهاجر افغانی جهت ارائه خدمات موثرتر روان شناختی به جامعه مهاجر نقش مهمی دارد.

نشست دانش افزایی در حوزه روانشناسی ویژه روان شناسان و دانشجویان روان شناسی افغانستانی ساکن قم

چالش ها و مشکلات روان شناختی جامعه مهاجرین به دلایل متعددی تا کنون مورد توجه جدی قرار نگرفته است. یکی از دلایل عمده آن عدم شناخت مناسب جامعه مهاجر از جایگاه و کاربرد این مباحث در زندگی روزمره  و عامل مهم دیگر ضعف دسترسی به ساختار مشاوره ای و مشاوران مناسب است. در نتیجه یک سیکل معیوب عدم مراجعه برای مشاوره و درمان و سپس تداوم و تثبیت اختلالات روان شناختی در بین این جامعه ایجاد می شود. این اختلالات، تبعات آسیب زای مختلفی هم برای جامعه مهاجر و هم برای جامعه میزبان در پی دارد.

مرکز توسعه سلامت روان مهاجر به عنوان اولین مرکز ارائه مشاوره و خدمات روان شناختی ویژه مهاجرین افغانستانی در ایران از سال ۱۳۹۸  فعالیت خود را با مشارکت دانشگاه علامه طباطبایی، اداره سلامت شهرداری تهران و کانون علمی – فرهنگی نخبگان افغانستان در سرای محله ۱۳ آبان در منطقه شهر ری آغاز کرده است.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار