۱۴ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰
کد خبر: ۲۲۰۸۲

به گزارش عطنا، در بخشی از این گزارش آمده است:
عبدالله طاهری استاد دانشگاه علامه طباطبائی: نمایندگان و منتقدان باید به اندازه امکانات یا منابعی که در اختیار وزارت راه و شهرسازی بوده از این وزارتخانه توقع داشته باشند
محمدرضا باهنر: وزارت راه و شهرسازی در «مسکن مهر خیلی خوب عمل کرده است» آخوندی جزو وزیران استراتژیک و قدرتمند دولت است «استیضاح رأی نمی آورد»
در حالی استیضاح وزیر راه و شهرسازی با امضای 13 نفر از نمایندگان امروز در مجلس بررسی می شود که به اعتقاد اکثریت مجلس عملکرد عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی قابل دفاع است و مواردی که استیضاح کنندگان بیان می کنند نمی تواند دلیل محکمی برای استیضاح یک وزیر باشد.
استیضاح وزیر راه و شهرسازی در دستور کار صحن علنی امروز مجلس قرار گرفته است. آخوندی سومین وزیر کابینه دولت یازدهم است که استیضاح می شود. نمایندگان طراح استیضاح «عدم اجرای تعهدات زمان اخذ رأی اعتماد، مشکلات عمومی حوزه وزارتخانه، مشکلات حوزه زمین، مسکن شهری و روستایی، مشکلات حوزه حمل و نقل و مشکلات حوزه مالی وزارتخانه» را از جمله دلایل استیضاح آخوندی اعلام کرده اند. نمایندگان مجلس در یک سال گذشته چند بار موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی را مطرح کرده بودند. حال 13 امضای پای استیضاح نشان از استقبال نکردن اکثریت مجلس از این طرح دارد. بیشتر نمایندگان معتقدند با استیضاح وزیر مشکلی حل نمی شود چون دلیل اصلی آنچه استیضاح کنندگان مطرح می کنند کمبود بودجه و همچنین بدهی های به جا مانده از دولت قبل برای وزارت راه و شهرسازی است. مسکن مهر مهمترین موضوعی است که 13 نماینده درخواست کننده استیضاح، آن را مهمترین دلیل خود برای استیضاح اعلام کرده اند.
عکس نخست این روزنامه به سخنان روحانی با تیتر «جواب مخالفان توافق را خواهم داد» اختصاص دارد .
در بخشی از خبر مربوط به این عکس آمده است:
ظریف یکی از قهرمانان ملی تاریخ کشورمان است اگر دولت توانست در مذاکرات هسته ای به افتخاری تاریخی دست یابد، نتیجه حضور و حمایت مردم بود روستاییان در انتخابات سال 92 نشان دادند که مسائل را خیلی خوب تحلیل می کنند
کمیسیون امنیت ملی به رغم تلاش تندروها، کلیات طرح برجام را تصویب کرد
غلامرضا تاجگردون: متأسفانه متن گزارش کمیسیون برجام را عده ای در بیرون مجلس نوشتند تجمع سیاسی اقلیت مخالفان برجام در مسجد اعظم قم، باعث تعطیلی درس آیت الله جوادی آملی شد
دیروز در همایش روز ملی روستا، رئیس جمهوری سند مذاکرات هسته ای را یک افتخار ملی و تاریخی خواند و از کسانی که می خواهند این دستاورد را زیر سؤال ببرند، انتقاد کرد.
حجت الاسلام حسن روحانی در این مراسم که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به اینکه هر آنچه در این دولت به دست آمده در سایه امید، حضور، مشارکت و فعالیت و تلاش مردم بوده است، اظهار کرد: اگر دولت توانست در مذاکرات هسته ای به افتخاری تاریخی دست یابد، این نتیجه حضور و حمایت مردم بود. از برخی حرف ها که درباره این افتخار بزرگ زده می شود، بگذریم که بموقع به آنها جواب خواهم داد، اما امروز همه سران دنیا و همه مردم دنیا به غیر از رئیس یک رژیم اشغالگر منفور، حصول این توافق را دستاورد عظیمی می دانند که باید به آن افتخار کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، وی اضافه کرد: شما در تمام قرون و اعصار موردی را سراغ ندارید که یک کشور در حال توسعه در برابر پنج عضو دائم شورای امنیت که متأسفانه به دلیل نظم ناعادلانه ای که بر آن حاکم است، برای همه چیز از جمله جنگ در دنیا تصمیم می گیرد، بنشیند و دو سال مذاکره پی در پی کند و به سندی دست یابد که هیچ کس در دنیا نتواند منکر آن شود که این سند، توفیق و افتخاری بزرگ به حساب می آید.
رئیس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: سند مذاکرات افتخار ملت ایران است و نمی دانم کسانی که می خواهند این افتخار را زیر سؤال ببرند، می خواهند به نفع چه کسی کار کنند. ما یک ملت هستیم و هر افتخاری که در کشور به دست آید از سوی کشاورزان، ورزشکاران، دانشمندان یا هر جمع و گروه دیگری که باشد، متعلق به همه ملت است.
وی با اشاره به اینکه به لطف خدا امروز در شرایط پس از تحریم قرار گرفته ایم، خاطرنشان کرد: به حول و قوه الهی در هفته ها و ماه های آتی همه دیوارهای غلط و ظالمانه تحریم را فرو می ریزیم و شرایط باثبات تر و آرام تری فراهم می کنیم که موجب ترغیب فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان خواهد شد.
خبر دیگر روزنامه ایران در صفحه نخست به تصمیمات تازه دولت برای احیای خودروسازی با تیتر «راهکارهای تازه برای خروج صنعت خودرو از رکود» اختصاص دارد.
در بخشی از این خبر آمده است:
در بسته حمایتی دولت از تولید خودرو آمده است که مصوبه شورای پول و اعتبار در مورد افزایش تسهیلات خودرو از 7 میلیون تومان به 15 میلیون تومان از نیمه دوم مهرماه اجرایی شود
سومین راهکاری که پیش بینی شده خروج خودروسازان از بحث تنگنای مالی است. از این رو مصوب شد که سقف تسهیلات بانکی برای خودروسازان به 500 میلیارد تومان افزایش پیدا کند
سازمان مدیریت اعلام کرده برای نیمه دوم سال جاری با هدف رونق تولید و خروج از رکود 200هزار خودرو از خودروسازان برای جایگزینی خودروهای فرسوده و نوسازی حمل و نقل شهری خریداری می شود
هفته گذشته بود که سخنگوی دولت به جاده مخصوص رفت و گفت و گویی چند ساعته با خودروسازان داشت. خودروسازان نیز از مشکلات مالی و رکود بازار صحبت کردند. برهمین اساس مسئولان دولتی نشست های متعددی با خودروسازان برگزار کردند.نتیجه بیش از سه ماه جلسه هم اندیشی باعث شد که در دیدار رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزیر صنعت، معدن وتجارت و مدیران شرکت های خودروسازی ایران خودرو و سایپا تمام راهکارهای ارائه شده نهایی شود و کلید اجرای آن از هفته گذشته زده شد. لذا با اجرا شدن مصوبه 14 بندی، صنعت خودرو می تواند مجدداً جان بگیرد و از طرفی با ارتقا سطح کیفیت و ارائه خدمات پس از فروش مناسب و البته تسهیلات بانکی به مردم این صنعت از رکود خارج می شود.
مسئولان دولت نیز با شنیدن معضلاتی که در صنعت خودرو وجود دارد برای این بخش 14راهکار و بسته حمایتی تصویب کردند. حال این روزها قرار است بندهای مصوب شده رنگ و بوی اجرایی به خود بگیرد تا ضمن اینکه خودروسازان بتوانند به تعهدات خود نسبت به مردم و قطعه سازان عمل کنند مردم نیز در ماه های آینده با تسهیلات دولتی امکان خرید خودرو پیدا کنند.
دربند اول بسته حمایت دولت از خودروسازان آمده است که 20درصد منابع بانکی کشور برای خرید کالاهای بادوام ازجمله خودرو اختصاص پیدا کند. بر این اساس طی بخشنامه ای که بانک مرکزی به بانک ها ارسال خواهد کرد از 700هزار میلیارد تومان منابع بانکی موجود کشور 140هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات به مردم داده می شود.
کدام شبکه های اجتماعی محبوب است؟، تبر داعش بر تن «طاق نصرت» پالمیرا،فتح الله بی نیاز منتقد ادبی درگذشت،معمای فروش نفت در دادگاه بابک زنجانی، دورخیز ناتو برای توقف عملیات روسیه در سوریه،مصوبه بحث انگیز مجلس برای کاهش اعضای شورا، طرحی که جایگزین <زوج و فرد> می شود و بازداشت تتلو خواننده زیر زمینی از دیگر عناوین خبری روزنامه ایران در صفحه نخست این روزنامه به شمار می رود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار