کارگاه روش تحقیق کیفی ویژه دانشجویان مدیریت رسانه دانشگاه علامه طباطبائی با تدریس سیاوش صلواتیان در دانشکده علوم ارتباطات این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش عطنا، کارگاه روش تحقیق کیفی ویژه دانشجویان مدیریت رسانه دانشگاه علامه طباطبائی با تدریس سیاوش صلواتیان، عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما به همت انجمن علمی مدیریت رسانه این دانشگاه برگزار شد.
در این کارگاه دو روزه چهار روش دلفی، فراترکیب، تحلیل مضمون و نظریه دادهبنیاد به عنوان پرکاربردترین روشهای حوزه تحقیقات کیفی برای دانشجویان مدیریت رسانه مورد تدریس قرار گرفت.
همچنین نمونههای متعددی از روششناسی مقالات چاپ شده در پارادایم تفسیری با روشهای تحقیقی مزبور مورد واکاوی قرار گرفت و منابع متعدد علمی برای روشها پیشتر ذکر شده معرفی شد.
سیاوش صلواتیانٍ عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما که بهعنوان مدرس این کارگاه حضور داشت، در ابتدای شروع جلسه کارگاهی تأکید کرد: یکی از بهترین راهبردها برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد افزایش سطح اطلاعات و شناخت انواع مختلف روشهای تحقیق است.
وی افزود: شناختن انواع روشهای تحقیق به محقق کمک میکند تا بهترین روش را برای حل مسئله خود بهکار گیرد و بتواند آن را بهطور علمی بهکار برد.
همچنین با توجه به تصویب سرفصلهای جدید رشته مدیریت رسانه در وزارت علوم، انجمن علمی مدیریت رسانه دانشگاه علامه طباطبائی قصد دارد تا در سال تحصیلی جدید متناسب با هریک از این سرفصلها کارگاههای متعددی را برگزار کند.