۰۸ شهريور ۱۳۹۴ ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۷۴۷۰
a0e38d3f19ab5c6d7770c77025949886_XL

نظام آموزش در افغانستان  به گونه ای است که صدها هزار نفر کنکور می دهند و در این بین سالانه 60 هزار نفر  در دانشگاه ها پذیرش می شوند.


حاج محمد محقق معاون رئیس جمهور افغانستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبری علامه طباطبائی(عطنا)، ضمن بیان ظرفیت پذیرش دانشگاه های افغانستان در رابطه با وضعیت دانشجویان افغانی ای که در ایران تحصیل می کنند گفت: دانشجویانی که از افغانستان در کنکور شرکت می کنند بورسیه می شوند و هزینه ای پرداخت نمی کنند، اما دانشجویانی که در کنکور داخل ایران شرکت می کنند، بعد از قبولی با هزینه های سنگینی مواجه می شوند.


رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان با ابراز امیدواری از بهبود وضعیت تحصیل این دانشجویان خواستار پیگیری برای بورسیه شدن یا تخفیف ویژه در شهریه این دانشجویان شد.


وی درباره حمایت های ایران از کشور افغانستان گفت : کشور ایران در دوره جهاد و دوره ی مقاومت حامی مردم افغانستان بوده است و امروز هم در دوره دموکراسی همچنان حمایت های خود را از کشور افغانستان دریغ نکرده است.


معاون رییس جمهور افغانستان با تاکید بر نقش کلیدی و مثبت ایران در بازسازی کشورش، افزایش ارتباط و تبادلات بین دو کشور را از دولت فعلی خواستار شد.


وی انفجارهای اخیر کابل را محکوم کرد و عامل انفجارها  را گروه هایی تروریستی دانست که همه آن ها دارای ماهیت و هدف یکسانی هستند اما نام های آن ها متفاوت است که در مجموع به عنوان پدیده تروریسم و تکفیریسم شناخته می شوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار