۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۶۸۵۸۴
مهدی وجدانی‌همت، سرپرست اداره خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی

سرپرست اداره خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه مسئولان خوابگاه‌های این دانشگاه بیش از سه هزار و 500 دانشجو را در طول روز و شب مدیریت و نیازهای رفاهی آنها را تأمین می‌کنند، گفت: امیدواریم با حضور دکتر فرحبخش در مرکز مشاوره دانشگاه شاهد ارتباط بیشتر مسئولان خوابگاه‌ها با این مرکز باشیم.


به گزارش عطنا، مهدی وجدانی‌همت، جمعه 6 بهمن‌ماه در جمع مدیران معاونت دانشجویی و مسئولان روز و شب خوابگاه‌های دانشگاه علامه طباطبائی در سالن کنفرانس هتل کیش‌مهر فریدون‌کنار، بیان کرد: مسئولان خوابگاه‌های دانشجویی بیش از سه هزار و 500 دانشجو را در طول روز و شب مدیریت می‌کنند که کار بسیار سخت و همراه با دغدغه‌های فراوانی است.


وی با بیان اینکه مسئولان خوابگاه به دلیل مسئولیتی که دارند روز و شب برای آنها معنایی ندارد، افزود: امید است که کارگاه‌های مهارت‌افزایی حرفه‌ای برای مسئولان خوابگاه‌های دانشجویی مفید واقع شده و در کنار فرآیند آموزشی، گوشه‌ای از زحمات و خستگی‌های آنها را برطرف کرده باشد.


وجدانی با اشاره به زحمات و مدیریت بی‌نظیر مسئولان خوابگاه‌های دانشجویی، یادآور شد: مسئولان خوابگاه‌های دانشجویی امور رفاهی مربوط به دانشجویان خوابگاهی را تأمین می‌کنند که این کار در نهایت صبر و تلاش انجام می‌شود.


وجدانی با بیان تشریح جزئیات کارگاه مهارت‌افزایی حرفه‌ای مسئولان خوابگاه‌ها پرداخت و اظهار کرد: کارگاه مهارت‌افزایی حرفه‌ای امداد و نجات با تأکید بر زلزله برگزار شد که مسئولان خوابگاه‌ها با کمک‌های اولیه و مواردی که باید هنگام بحران رعایت کنند، آشنا شدند.


وی خاطرنشان کرد: کارگاه آشنایی با مشکلات روان‌شناختی دانشجویان و نحوه تعامل با آنان نیز با حضور دکتر فرحبخش، سرپرست مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد که امیدواریم با حضور او شاهد ارتباط هر چه بیشتر مشاوران و مسئولان خوابگاه‌های دانشجویی برای برطرف کردن مشکلات دانشجویان باشیم.


سرپرست اداره خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی اظهار امیدواری کرد با برگزاری این دوره مهارت‌افزایی و ایجاد انگیزه و روحیه در همکاران معاونت دانشجویی به‌خصوص مسئولان خوابگاه‌ها، ترم تحصیلی خوبی را پیش رو داشته باشیم.


سرپرست اداره خوابگاه‌های معاونت دانشجویی دانشگاه ‌علامه ‌طباطبائی همچنین به اسکان دانشجویان در نیمسال دوم اشاره کرد و گفت: به طور معمول اسکان در نیمسال دوم تمدید همان اسکان نیمسال اول است، در نیمسال گذشته بنا بر ضرورت‌هایی که وجود داشت، دانشجویان کارشناسی ارشدی که وارد ترم پنجم شده‌اند و از طرف صندوق رفاه وزارت علوم سنوات‌شان مجاز بود با همکاری دانشگاه، در مهر‌ماه ۹۶ اسکان داده شدند.


وی تصریح کرد: این اقدام موجب شد که اداره خوابگاه‌ها شروع سختی در نیمسال گذشته داشته باشد. در حال حاضر بسیاری این دانشجویان در نیمسال آینده دفاع می‌کنند و از خوابگاه خارج می‌شوند، تلاش ما این است که در نیمسال دوم دانشجویانی که سنوات مجاز هستند با همان فرآیند معمول تمدید شود.



وجدانی با بیان اینکه به دانشجویانی که سنوات آنها مجاز است هیچ فشاری به دلیل ورود دانشجوی جدید وارد نخواهد شد، خاطرنشان کرد: یک خوابگاه برای دانشجویان دختران خارجی در نظر گرفته شده و دانشجویان پسر خارجی هم جایگزین دانشجویانی که سنوات مجاز آنها تمام شده است، خواهند شد.


به گفته سرپرست اداره خوابگاه‌های معاونت دانشجویی دانشگاه‌علامه‌طباطبائی طرح جامع خوابگاهی در زمین‌های خرگوش‌دره (مجاورت دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی) در درست بررسی دانشگاه است که در چند سال آینده یک مجموعه خوابگاهی در آنجا احداث می‌شود.


وی همچنین با اشاره به اینکه برنامه‌هایی که در خوابگاه‌ها در نیمسال آینده اجرا می‌کنند با استفاده از پتانسیل‌های دانشجویی برگزار می‌شود، گفت: ما در خوابگاه‌ها همیاران فرهنگی، نهاد رهبری، تربیت بدنی، مشاوره و بهداشت، تغذیه و مواری از این قبیل را داریم؛ از ترم آینده هر دو ماه یک بار همیاران با مسئولان خوابگاه جلسه‌ای را تشکیل خواهند داد و در آن برنامه‌ها ارائه خواهد شد. ما برنامه‌هایی که در خوابگاه‌ها اجرا خواهیم کرد از دل خود خوابگاه دریافت می‌کنیم تا هر برنامه با زیست‌بوم خود آن خوابگاه طراحی و اجرا شود.


وجدانی با تأکید بر اینکه هدف اداره خوابگاه‌ها این است که یک نگاه تربیتی داشته باشد و دانشجو به یک‌باره به حوزه‌های انضباطی کشیده نشود، گفت: برنامه دوم ما در نیمسال آینده ارتباط هر چه بیشتر با مرکز مشاوره است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار