۱۳ مهر ۱۳۹۶ ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۴۲۵۹۸
MOLAVERDI HOGHOOGH SHAHFVANDI (1)

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در دیدار با اعضاء هیئت رئیسه دبیرخانه دائمی حقوق شهروندی گفت: اشاعه حقوق شهروندی در کشور نیازمند گفتمان‌سازی و تعامل همه نهادهای دولتی، مراکز دانشگاهی و سازمان‌های مردم نهاد است .


به گزارش خبرنگار عطنا، شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی ظهر چهارشنبه، 12 مهرماه در دیدار با اعضای هیئت رئیسه دبیرخانه دائمی کنگره حقوق شهروندی از تهیه برنامه اقدام وعمل برای پیشبرد اهداف منشور حقوق شهروندی در کشور خبرداد.


بنا بر گزارش دبیرخانه حقوق شهروندی، دستیار ویژه رئیس جمهور در این دیدار از دستاوردهای علمی و آموزشی دبیرخانه دائمی حقوق شهروندی قدردانی به عمل آورد و لزوم همکاری کلیه نهادهای علمی و اجرائی برای پیشبرد اهداف عالیه منشور حقوق شهروندی ضروری دانست.


در ابتدای این دیدار خانم مونس کشاورز، دبیر کنگره بین المللی حقوق شهروندی ضمن ارائه گزارش مبسوطی از اقدامات و فعالیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی دبیرخانه از شناسایی بیش از 1000 پژوهشگر عرصه حقوق شهروندی و حضور این پژوهشگران در اولین کنگره بین المللی حقوق شهروندی در سالروز رونمائی منشور حقوق شهروندی خبرداد.


وی مهمترین اقدامات علمی و پژوهشی دبیرخانه را برگزاری سلسله نشست‌های حقوق شهروندی، جلسات بازخوانی منشور حقوق شهروندی و دوره کشوری تربیت مربی حقوق شهروندی و نیز میزگردهای علمی- تخصصی حقوق فرهنگی شهروندان با مشارکت دفتر حقوقی و امور مالکیت فکری وزارت فرهنگ وارشاد و سلسله نشست‌های حقوق دانشگاهیان برنامه مشترک با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برشمرد.


در این دیدار دکترسید محمد هاشمی، دبیر علمی اولین کنگره بین المللی حقوق شهروندی و دکتر نوروزی، رئیس شورای سیاست گذاری دبیرخانه حقوق شهروندی و دکتر مصطفی شعبانی، دبیر کارگروه تالیف کتاب‌های حقوق شهروندی به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص ضرورت هم افزائی نهادهای اجرائی و بدنه علمی کشور پرداختند.


گفتنی است اولین کنگره بین المللی حقوق شهروندی 29 آذر 96 در سالروز رونمائی منشور حقوق شهروندی برگزار خواهدشد.


علاقه‌مندان جهت حضور در این رویداد علمی، پژوهشی و آموزشی می‌توانند مقالات و تالیفات خود را به نشانی cr2016.ir@gmail.com ارسال کنند و یا بامراجعه به وب سایت دبیرخانه به نشانی hsh1395.ir در جریان آخرین اخبار حقوق شهروندی قرار بگیرند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار