۲۱ شهريور ۱۳۹۶ ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۳۸۸۸۶
Neshaste tahlil enghelab Eslami - Khoramshad (1)


عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: امثال سازمان یونسکو می‌تواند برای ما فرصت باشد اگر ارزش‌های خود را به مطالبه عمومی در سطح ملی و بین‌المللی تبدیل کنیم.


به گزارش عطنا به نقل از خبرگزاری رسا، محمدباقر خرمشاد عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی شامگاه 20 شهریور در نشست تخصصی مواجهه با اسناد بین‌المللی در عرصه تعلیم و تربیت که در مرکز تحقیقات زن و خانواده برگزار شد، درباره نظام بین الملل و امر فرهنگ به صحبت پرداخته و گفت: نظام سرمایه داری و لیبرالی توانسته از طریق نهاد آموزش ارزش‌های خود را به ضرورت و مطالبه عمومی برای جامعه خود تبدیل کند.






وی افزود: همین ابزار را برای بسط و گسترش فرهنگ و تفکر خود در ساختار نهادهای بین‌الملل نیز قرار داده است، در واقع امروز تفکر و گفتمان مسلط غربی برای تداوم و ترویج ارزش‌های خود به گونه‌ای رفتار می کند که جاهای دیگر دنیا هم ضرورت آن را مطالبه کنند.


خرمشاد با بیان اینکه ابزارهای بین‌المللی در حوزه فرهنگ صرفا ظرفیتی در اختیار غرب نیست، بیان داشت: امثال سازمان‌های بین‌المللی یونسکو می‌تواند برای ما فرصت باشد در صورتی که ما هم ارزش‌های خود را بر آنان ارائه کنیم اما اگر کاری نکنیم و صرفا با موضع انفعالی برخورد کنیم یونسکو می‌تواند برای ما تهدید باشد.


وی افزود: 200 کشور در دنیا وجود دارد که همه منفعلانه به غرب نگاه نمی‌کنند  هر زمان که با اراده به میدان آمدند کار خود را پیش بردند. لازمه این کار این است که در ستاد مجموعه ای از افراد را داشته باشیم که خود و مردم خود را باور داشته باشند بدانند که همه یونسکو فرصت نیست.


عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی تصریح کرد: همه یونسکو برای ما فرصت نیست چراکه ارزش‌های آن با ما جور درنمی‌‍‌آید ما خود دارای ارزش‌هایی هستیم که می‌توانیم امثال سازمان یونسکو را درباره آنها با خود همراه کنیم.


خرمشاد گفت: طی برجام ستاد آمریکا چند صد نفر در حوزه اقتصادی، سیاسی، هسته‌ای و غیره به همراه داشت که محصول آن را به تیم مذاکره‌کننده خود ارائه می‌داد متاسفانه ما چنین ستادی را در داخل نداشتیم، در حوزه فرهنگی هم اگر آنچه از ارزش‌ها را که داریم در قالب قانون، مطالبه عمومی یا آیین‌نامه در سطح ملی و بین‌المللی بریزیم می‌توانیم ارزش‌های خود را به امثال سازمان یونسکو بقبولانیم.


وی در پایان گفت: اگر ما عقب افتادیم به این دلیل است که منفعل هستیم یا عمل نمی‌کنیم، شورای امنیت و سازمان ملل فضاهایی دارند که ما می‌توانیم از آن به نفع خود استفاده کنیم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار