۲۰ آذر ۱۳۹۵ ۱۵:۴۴
کد خبر: ۵۹۲۴۷
bozorgdash-motamed-nezhad-ser1-forghani-16

سومین مراسم بزرگداشت دکتر معتمدنژاد، شنبه 20 آذرماه در آغاز هفته پژوهش در سالن اجتماعات دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی با حضور خانواده ارتباطات، استادان و دانشجویان این رشته برگزار شد.  


به گزارش عطنا، علاوه بر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و محمدمهدی فرقانی، رئیس دانشکده علوم ارتباطات این دانشگاه، مهمانان ویژه این مراسم شهیندخت خوارزمی، استاد مدیریت و ارتباطات، باقر ساروخانی پدر جامعه‌شناسی ارتباطات، محمدامین قانعی‌راد، عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران و وحید معتمدنژاد، برادر مرحوم معتمدنژاد بودند.


در ابتدای این مراسم رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به دلیل جابه‌جایی روز برگزاری این مراسم بیان کرد:  14 آذرماه سالروز درگذشت معتمدنژاد و زمان خاکسپاری او نیز 16آذر بود. چند روزی از سالروز درگذشت پدر علم ارتباطات ایران فاصله گرفتیم، چراکه به چند دلیل ترجیح دادیم این مراسم را با آغاز هفته پژوهش همزمان کنیم.


محمدمهدی فرقانی ادامه داد: اول آنکه فکر کردیم برای بزرگداشت مقام علمی و پژوهشی استاد، مراسم بهتری خواهیم داشت. چرا که دکتر معتمدنژاد تنها یک استاد علم و دانش برای کلاس درس نبود. او معلم اخلاق هم بود.


وی افزود: کاظم معتمدنژاد، یک پژوهشگر برجسته در عرصه علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری بود. همانطور که پیش از این نیز بارها گفته‌ام، بخش مهمی از ادبیات روزنامه‌نگاری و علوم ارتباطات که امروزه همه ما با آن ادبیات تکلم و در مقالات و نوشتار از آن استفاده می‌کنیم، میراثی بوده که از او به یادگار مانده است.


فرقانی با اشاره به میراث‌های معتمدنژاد، اظهار کرد: تیم پژوهشی که او از سال 81 در مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه با هدف تهیه متون حقوقی راه‌اندازی کرد به یادگاری با عنوان نظام جامع رسانه‌ای تبدیل شده است که در دولت و مجلس همچنان بر روی این متون کار می‌شود.


وی تأکید کرد: کتاب‌هایی که به یادگار گذاشته‌اند، حاصل پژوهش‌ها و مطالعات پیوسته او است که آخرین آنها جلد دوم کتاب «حقوق مطبوعات» در نمایشگاه مطبوعات امسال رونمایی شد.


رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی یادآورشد: به همین دلیل نگاه ما به استاد معتمدنژاد نه تنها به عنوان مدرس مباحث علمی و درسی که به عنوان یک الگوی اخلاقی در عرصه علم و دانش و یک پژوهشگر برجسته و نمونه است. از این رو ترجیح دادیم مراسم بزرگداشت او در آغاز هفته پژوهش برگزار شود.


وی با ابراز خرسندی از توجه ویژه به برگزاری مراسم بزرگداشت استاد معتمدنژاد، گفت: جالب این است که برگزاری چنین مراسمی کم و بیش به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است. دیروز صبح بارها از خبرگزاری ایسنا با من تماس گرفته شد و نهایتا پس از برقراری ارتباط، اولین سوال خبرنگار از من این بود که چرا امسال دانشکده علوم ارتباطات برای سالروز درگذشت دکتر معتمدنژاد، مراسمی برپا نکرده است؟


فرقانی به تهیه تندیس رئال معتمدنژاد اشاره و تأکید کرد: در پایان مراسم امروز، رونمایی از تندیس دکتر معتمدنژاد که در محل اتاق مخصوص او قرارگرفته را خواهیم داشت که ایده ساخت این تندیس از ابتکارات رئیس دانشگاه علامه طباطبائی بود.


وی در پایان با اشاره به اینکه حسین سلیمی، سفارش ساخت تندیس را از بدو ورود به ساختمان جدید دانشکده ارتباطات داده بودند، خاطرنشان کرد: اوایل تابستان این تندیس آماده شد و در اتاقی که رئیس دانشگاه به شکل خاص برای آن درنظر گرفته بود، قرار گرفت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار