۰۲ خرداد ۱۳۹۴ ۰۸:۳۲
کد خبر: ۱۰۳۰۳
 

معاون وزیر و رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: تاکنون نیاز 65درصد دانشجویان خوابگاهی تامین شده و 35 درصد دیگر در تامین خوابگاه مشکل دارند.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، دکتر مجتبی صدیقی در توضیح انواع خوابگاه های موجود گفت: عمده خوابگاه های وابسته به دانشگاه، ملکی و تعدادی استیجاری هستند. خوابگاه های غیر دولتی نیز توسط بخش خصوص اداره می شوند و دانشگاه‌ها تنها روی آنها نظارت دارند.


download


وی درباره ظرفیت خوابگاه‌ها اعلام کرد: حدود 254هزار ظرفیت خوابگاهی برای دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم ایجاد شده است که 200 هزار ظرفیت به خوابگاه‌های ملکی دانشگاه‌ها، 23هزار به خوابگاه های استیجاری و 23 هزار ظرفیت نیز به خوابگاه های غیردولتی تعلق دارد.


معاون وزیر علوم تصریح کرد: خوابگاه متاهلی حدود 3000 ظرفیت دارد. همچنین مساحت خوابگاه دانشجویان مجرد دو میلیون متر مربع و متاهلی ها 175هزار متر مربع است.


صدیقی در ادامه با اشاره به کمبود خوابگاه برای دانشجویان اظهار کرد: حدود 110 هزار متر مربع بیش از متراژ موجود نیاز داریم تا اسکان دانشجویان استاندارد شود که در این راستا با بخش خصوصی حدود 150هزار متر مربع در دست ساخت داریم.


وی ادامه داد: تاکنون نیاز 65درصد دانشجویان خوابگاهی تامین شده و 35 درصد مشکل دیگر در تامین آن مشکل دارند. گرچه سعی کردیم از طریق دانشگاه‌ها نیاز خوابگاه‌ها را تامین کنیم ولی تراکم آنها زیاد است و برخی اتاق ها با ظرفیتی 50درصد اضافه بر ظرفیتشان دانشجو دارند.


به گفته رییس سازمان امور دانشجویان پاسخ دهی به نیاز خوابگاهی در حوزه متاهلی سخت تر است و در حال حاضر،از 15هزار درخواست موجود تنها به 3000 درخواست خوابگاه متاهلی پاسخ داده شده است.


صدیقی همچنین درباره کیفیت خوابگاه ها اظهار کرد: به جهت تراکم بیش از حد در ساختمان های خوابگاهی، کیفیت خدمات داخل خوابگاه ها مناسب نیست طبیعی است استفاده بیش از حد، موجب کاهش کیفیت خدمات می شود.


وی با اشاره به اجاره بهایی که از دانشجویان گرفته می شود، افزود: این مبلغ به جهت مشارکت دانشجویان در تعمیر و تجهیز خوابگاه و دادن وام مسکن به کسانی که خوابگاه به آنها نرسیده، دریافت می شود که مبلغ زیادی نیست. البته این اختیار به معاونین دانشگاه ها داده شده که اگر احساس کردند فرد برای پرداخت هزینه با مشکل مواجه است با او مدارا کنند.


معاون وزیر و رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، در پایان تصریح کرد: سال قبل انتظار دریافت 50 میلیارد تومان اجاره از خوابگاه‌ها داشتیم که 28میلیارد از این مبلغ به صندوق رفاه پرداخت نشد و این نشان دهنده مساعدت دانشگاه ها با دانشجویان است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار