۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۹۱۰۷۴
مراسم «امتداد؛ ویژه برنامه بزرگداشت سوم خرداد»

مراسم «امتداد؛ ویژه برنامه بزرگداشت سوم خرداد» با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در سالن اجتماعات دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه برگزار شد.


به گزارش عطنا، در این مراسم که یکشنبه، 23 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، عبدالله معتمدی، مسئول بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبائی، سردار علی فضلی، فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)، رحیم احمدی روشن، پدر شهید مصطفی احمدی روشن و حمید صالحی، عضو هیئت علمی گروه روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبائی سخنرانی کردند.


در ابتدای این مراسم، عبدالله معتمدی، مسئول بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبائی ضمن تشکر از مهمانان و استادان حاضر در مراسم، گفت: امام در مورد شأن روز سوم خرداد فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» این آیه قرآن که «آنچه که از خیر به تو می‌رسد همه آنها را از خداوند بدان و اگر بدی به تو می‌رسد آن را از خود بدان» منطق قابل فهمی است و مهم‌تر از آن این است که زیستن بر طبق گفته‌های خداوند برای انسان رهایی‌بخش است.


او ادامه داد: شرایط امروز جامعه ما یک شرایط بسیار حساس و متفاوت با برهه‌های مختلف است، این حساسیت ناشی از به بار نشستن جمهوری اسلامی و ثمرات آن است به این معنا که آرمان‌های امام و رهبری اندک اندک در حال تحقق است و نگرانی استکبار نیز از آن روز‌به‌روز بیشتر می‌شود، در این شرایط ما باید با اتخاذ رویکردی جدید موجودیت جمهوری اسلامی و منطق آن را توضیح دهیم.


معتمدی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید شهدا به دلیل فضل خداوند که نصیب‌شان شده  است و همچنین از اینکه کسانی هستند که راه آنها را می‌روند اما هنوز به آنها ملحق نشده‌اند، خوشحال هستند، ان شاءالله خداوند به ما توفیق دهد که دنباله‌رو راه شهدا باشیم.


همچنین همسر شهید مدافع حرم امیر سیاوشی مهمان این مراسم بود.


گفتنی است در پایان این مراسم از دانشجویان ساعی و ممتاز شاهد و ایثارگر این دانشگاه تقدیر شد.


گزارش کامل این مراسم به زودی در عطنا قرار می‌گیرد؛

عکس: شکیبا شیرازی‌تهرانی- عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار