۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۱۹
کد خبر: ۹۱۶۶۴
twitter-venezuela

به‌تازگی حساب کاربری توییتر متعلق به شبکه الجزیره برای لحظاتی به حالت تعلیق درآمد و سپس تعداد دنبال‌کنندگان آن با کاهشی قابل توجه روبه‌رو شد. توییتر الجزیره با حدود ۱۲‌ میلیون دنبال‌کننده، برای دقایقی به دلیل نامشخص از سوی توییتر به حالت تعلیق درآمد. علت معلق‌شدن حساب کاربری همچنان نامشخص است.


به گزارش عطنا به نقل از شرق، در قوانین توییتر که جست‌وجو کنید، سه علت اصلی ارسال اسپم، هک‌شدن یا در معرض هک قرار‌گرفتن و مشارکت در رفتار تهدیدآمیز، مانند تهدید سایر حساب‌های کاربری یا جعل هویت را می‌توان برای چنین اقدامی یافت.


حال گزارش‌ها نشان می‌دهد این شبکه اجتماعی در ونزوئلا هم دست به اقدامی مشابه زده و برخی حساب‌های کاربری مرتبط با دولت را مسدود کرده که همین امر خشم مادورو، رئیس‌جمهور این کشور، را در پی داشته است.


گفتنی است مادورو در سخنرانی‌اش اذعان کرده:  «توییتر ١٨٠ اکانت مرتبط با دولت را بلاک کرده که ازجمله آنها می‌توان به حساب کاربری ایستگاه‌های تلویزیونی و رادیویی واقع در کاخ ریاست‌جمهوری اشاره کرد».


به گزارش رویترز، باید گفت با وجود اقدامات صورت‌گرفته از سوی  توییتر، رئیس‌جمهور ونزوئلا خواهان تحریم توییتر نبوده و  بیان کرد: «مبارزه بر سر رسانه اجتماعی» بسیار مهم است. او تأکید کرده که دولت ونزوئلا با ایجاد ١٠ هزار یا حتی تعداد بیشتری اکانت جدید، اقدام شرکت آمریکایی برای مسدودکردن‌ هزاران اکانت توییتر در این کشور را جبران خواهد کرد. این اظهارات انتقادی از سوی مادورو پس از آن مطرح شد که توییتر حساب‌های کاربری مرتبط با رادیو میرافلورس، ایستگاه ارتباطی تأسیس‌شده از سوی مادورو را که از داخل کاخ ریاست‌جمهوری اخبار پخش می‌کرد، مسدود کرد.


رئیس‌جمهوری ونزوئلا یکی از روزنامه‌نگارهای حامی دولت را تشویق کرده بود تا تصاویر مربوط به مسدودشدن توییتر در ونزوئلا را منتشر کرده و «به مردم نشان دهد که چه کسی مقصر است». درسی رودریگز، وزیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی ونزوئلا،  در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد: این اقدام،  اقدامی علیه دولت ونزوئلا به شمار می‌رود. ما از طریق این شبکه اجتماعی تمامی حقیقت درباره  دولت را بازگو می‌کنیم و به دنبال حقیقت هستیم.


وزیر اطلاع‌رسانی ونزوئلا اعلام کرده است  دولت کشورش منتظر توضیحات مسئولان توییتر خواهد ماند و در صورت عدم دریافت پاسخی مناسب، این مسئله را به دادگاه خواهد کشاند.


دیوسداد کابیو، رئیس مجلس این کشور اسپانیایی‌زبان، درباره اختلالات موجود در صفحات شخصی مقامات کشورش گفت: این اقدام نشان می‌دهد  افرادی که این کار را انجام داده‌اند، می‌خواهند  صدای هواداران چاوز خفه شود.
شبکه اجتماعی مورد بحث معمولا حساب‌های کاربری را به دلایل مختلفی اعم از ترویج خشونت، هرزنامه‌ها یا مسائل امنیتی مسدود می‌کند، اما هنوز مشخص نیست  دلیل بلاک‌کردن اکانت‌های دولت ونزوئلا به وسیله  توییتر چه بوده و آیا این مسئله همیشگی است یا موقتی خواهد بود.


بدون شک مسدود‌کردن تعداد زیادی اکانت‌های مرتبط با مقامات و رسانه‌های دولتی، امری معمول نبوده و احتمالا نقضی آشکار در قوانین توییتر به دست این حساب‌های کاربری صورت گرفته است. بااین‌حال مشخص نیست  هدف شبکه اجتماعی مذکور از این اقدامات چه بوده و درنهایت به کجا ختم خواهد شد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار