۲۹ خرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۵۰
کد خبر: ۹۰۹۷۴
gholamreza kazemiyan

استاد دانشگاه علامه طباطبائی تهران گفت: برنامه آمایش استانی باید توسعه گرا، مشارکت جو و انعطاف پذیر باشد.


به گزارش عطنا به نقل از کردپرس، غلامرضاکاظمیان در شورای برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با بیان اینکه برنامه آمایش سند توسعه پایدار فضایی استان است، اظهارکرد: در این چهارچوب اهداف، سیاست‌ها و راهبردهایی اجرایی تهیه می‌شود.


وی با اشاره به اینکه مجری برنامه‌های آمایش تنها سازمان‌های دولتی نیستند بلکه نهادها و دستگاه‌های غیر دولتی نیز باید وارد شوند، افزود: این برنامه، همه دستگاه‌ها در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و کالبدی را در بر می‌گیرد، یعنی آمایش اقتصاد، آمایش زیست محیطی و ... .


این استاد دانشگاه علامه طباطبائی تهران تاکید کرد: محتوای این برنامه باید توسعه‌گرا، مشارکت جو و انعطاف پذیر باشد.


وی اضافه کرد: باید توسعه را در استان محقق کند. مشارکت جو بدین معنا که همه کلکسیون دولتی و غیر دولتی در آن مشارکت کنند و امکان ایفای نقش را برای همه ایجاد کند. باید انعطاف پذیر باشد زیرا نباید بصورت قطعی همه چیز را برای 20 ساله تعریف کند باید قابل تغییر باشد.


کاظمیان 8 اصل را به عنوان اصول مصوب آمایش سرزمین معرفی کرد و تصریح داشت: در طرح ملی آمایش سرزمین کشور به 9 منطقه، هر منطقه شامل چند استان تقسیم شده است و برای هر استان یک برنامه سند بالا دستی محسوب می‌شود.


وی در تشریح ملاحظات اساسی در تشریح برنامه گفت: آمایش برنامه‌ای بین رشته‌ای است و حتما بین رشته‌ها باید ارتباط برقرار کند پس باید از متد و تحلیل یکپارچه استفاده کند. برنامه آمایش بدون منابع انسانی امکان پذیر نیست. به هیچ عنوان تحلیل تک بخشی در آن هدف برنامه نیست.


این استاد دانشگاه علامه طباطبائی تهران بر انجام اولویت گذاری مسائل مهم و کلیدی استان در بحث آمایش تاکید کرد و خاطرنشان کرد: یک نوع برنامه توسعه مناسب همه استان‌ها نیست و این یکی از ماموریت‌های آمایش است که بدانیم کجای استان برای چه نوع توسعه‌ای مناسب است.


وی به توضیح چالش‌های تحقق آمایش سرزمین در استان‌های کمتر توسعه یافته پرداخت و یادآور شد: استان‌های توسعه یافته خودانگیختگی بیشتری دارند و این خود انگیختگی در استان‌های کمتر توسعه یافته کمتر است این استان‌ها وابستگی بیشتری به مرکز و دولت از خود نشان می‌دهند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار