۳۰ فروردين ۱۳۹۶ ۱۰:۵۹
کد خبر: ۷۹۲۴۶
italy va forghani (12)

دکتر ارنالدو پیرلئونی، رئیس دانشگاه نیوکاسانو رم و هیئت همراه به منظور ایجاد زمینه همکاری علمی ‌و فرهنگی در بخش ارتباطات با دکتر محمدمهدی فرقانی رئیس دانشکده ارتباطات و مدیر گروه ‌روزنامه‌نگاری این دانشکده دیدار و‌ گفت‌وگو کرد.


به گزارش عطنا، در این دیدار که ظهر دیروز سه شنبه، 29 فروردین ماه، در در دفتر رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، دکتر محمدمهدی فرقانی، رئیس دانشکده ارتباطات ضمن اشاره به پیشینه دانشکده و رشته ارتباطات، گفت: مجوز تاسیس دانشکده مستقل ارتباطات در سال ۸۳ اخذ شد و اکنون دو سال است که موفق شدیم در این ساختمان، رشته علوم ارتباطات را بازگشایی کنیم.


وی افزود: سابقه اصلی این دانشکده به پنجاه سال قبل برمی‌گردد که با رشته‌های ‌روزنامه‌نگاری، روابط عمومی، تبلیغات و بازاریابی و مترجمی ‌زبان انگلیسی آغاز به کار کرد.


رئیس دانشکده ارتباطات با بیان اینکه بعد‌ها در این دانشکده، رشته‌های ‌روزنامه‌نگاری، روابط‌عمومی، مطالعات ارتباطی و مدیریت رسانه ایجاد شد، اظهار کرد: هم اکنون دارای سه رشته در مقطع لیسانس، چهار رشته در مقطه ارشد و یک رشته در مقطع دکترا هستیم که علوم ارتباطات نام دارد و 21 سال است که ما در حال پذیرش دانشجو در این مقطع هستیم.


 محمدمهدی فرقانی با اشاره به اینکه بسیاری از روزنامه نگاران کشور فارغ‌التحصیل این دانشکده هستند و عده‌ای از آنها، همزمان با تحصیل به رونامه‌نگاری در مطبوعات و خبرگزاری‌ها نیز می‌پردازند، گفت: ما در این دانشکده دارای پژوهشکده‌ای تحت عنوان پژوهشکده ارتباطات هستیم که دارای بیست سال سابقه کار است و به انجام پروژه‌های تحقیقاتی، کارگاه‌های اموزشی، مجلات علمی-‌پژوهشی وانتشار کتاب می‌پردازد.


وی افزود: پژوهشکده دومی ‌نیز در این دانشکده به اسم پژوهشکده «فرهنگ‌پژوهی» وجود دارد که در زمینه مسائل فرهنگی مطالعه می‌کند.



این استاد دانشگاه با بیان اینکه این دانشکده از امکانات زیادی نیز برخوردار است، بیان کرد: این دانشکده دارای استودیوی تصویر، استویوی ضبط صدا و کارگاه فتوژورنالیسم و خبرگزاری عطناست که به انتشار اخبار دانشگاه و اخبار علمی به ویژه در حوزه علوم انسانی ‌می‌پزدازد.


وی ادامه داد: این دانشکده دارای 1000 دانشجو است و دانشگاه نیز از اینکه بتواند دوره‌های مشترکی را با دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی داشته باشد، استقبال می‌کند.


فرقانی تصریح کرد: هم اکنون یکی از اولویت‌های دانشگاه، راه‌اندازی رشته‌های مشترک با دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی است که بدین وسیله حضور بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبائی بتواند توسعه پیدا کند.


وی افزود:  این توسعه در چندسال اخیر روندی رو به رشد را داشته است، به نحوی که رتبه دانشگاه علامه از رتبه 70 در گذشته به رتبه 10 ارتقا یافته است و به همین دلیل دانشگاه علامه سعی در  تقویت حضور بین‌المللی خود دارد.


فرقانی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که رشته‌های ارتباطات علم، محیط زیست و سلامت را راه‌اندازی کنیم که طبیعتا نقش مهمی در فرهنگ سازی ایفا می‌کنند.


رئیس دانشکده ارتباطات ادامه داد: ما جندین دوره آموزشی برای روزنامه‌نگاران افغانستان برگزار کردیم و اکنون نیز در حال راه‌اندازی کرسی ارتباطات علم با همکاری یونسکو هستیم که در این بین درخواست دیگری نیز از ما مبنی بر برگزاری کلاس‌های آموزشی ررونامه‌نگاری برای رزونامه‌نگاران افغانستان شده است.


فرفانی با بیان اینکه دانشکده ارتباطات در بین دانشکده‌های دانشگاه علامه طباطبائی دارای بیشتریت تعداد دانشجوی غیر ایرانی است، اذعان کرد: بیشتر این دانشجویان از کشورهای منطقه از جمله سوریه، مراکش، عراق ، افغانستان، تاجیکستان و آذربایجان هستند.


وی تصریح کرد: بیشترین دانشجویان خارجی که به دانشگاه علامه می‌آیند به تحصیل ‌روزنامه‌نگاری و ارتباطات علاقه‌مند هستند و این درحالی است که این دانشجویان درآینده به کشور خود برمی‌گردند و در رسانه‌ها و مطبوعات مشغول به کار می‌شوند.


فرقانی افزود: حضور دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه ما به حدی پذیرفته شده است که شورای صنفی دانشجویان که مطالبات دانشگاه را پیگیری می‌کند، یک عضو آن دانشجوی مراکشی است


دکتر فرقانی در پایان با اشاره به اینکه ‌روزنامه‌نگاری نه تنها برای دانشجویان ایرانی جذاب است، بلکه برای دانشجویان خارجی نیز جذاب است، گفت: خوشحال می‌شویم که دوره‌های مشترکی را نیز با دانشگاه رم تعریف بکنیم و همکاری بیشتری را با یکدیگر داشته باشیم.



در ادامه این دیدار علی اصغر کیا، مدیر گروه ‌روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه طباطبائی گفت: ما با دانشگاه‌های دیگری نیز دارای تبادل هستیم و  از این جهت خوشحال هستیم که این ارتباط برقرار شده و در قالب مجلات و مقالات مشترک می‌توانیم با یکدیگر همکاری کنیم.


وی ادامه داد: با توجه به تعریف برنامه‌های دانشجویی جدید در رشته کارشناسی ارشد، ما نیاز به همکاری و استفاده از استادان دانشگاه‌های خارج هستیم. ما خوشحالیم که آمادگی لازم برای همکاری در قالب تفا‌هم‌نامه را داریم.


در این دیدار، ارنالدو پیرلئونی ضمن اشاره به جوان بودن دانشگاه نیوکاسانو گفت: دانشگاه نیوکاسانو دارای 12 هزار دانشجو است و فعالیت های این دانشگاه هم شامل فعالیت‌های تلماتیک و از راه دور است و هم شامل کلاس‌های حضوری.


وی با بیان اینکه دانشگاه نیوکاسانو دارای چندین رشته از جمله حقوق، اقتصاد، روابط بین الملل و مهندسی است، گفت: ما در دانشگاه دارای رادیو و روزنامه‌ای هستیم که برنامه‌های علمی ‌و به روز را پخش می‌کند.


خانم هروی، همراه دکتر آرنولدو پیرلوئی درباره دوره‌های تشکیل‌شده در این دانشگاه گفت: دانشگاه نیاکاسونو یک دوره ارشد ایجاد کرده است که درباره بین‌المللی‌سازی رشته‌های ایتالیانی در کشورهای مختلف از جمله ایران است و ایده آن نیز ایجاد فرصت برای جوانان ایرانی و ایتالیایی برای گذراندن کارشناسی ارشد است.


وی تصریح کرد: علاوه براین ما دارای پروژه‌ای با وزارت امور خارجه ایتالیا هستیم که بتوانیم بعد از گذراندن این دوره دانشجوها را به ایران بفرستیم تا در ایران بتوانند در شرکت‌های ایرانی دوره ببینند و در دانشگاه‌هایی مانند علامه طباطبائی برنامه‌هایی درباره روابط بین‌الملل و مواردی ازین قبیل بگذراند تا بتوانند ایران را بهتر بشناسند.



تبادلات دانشگاهی باعث افرایش شناخت می‌شود



ارنالدو پیرلوئی خاطرنشان کرد: ما سعی داریم تا بین دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مختلف کلاس هایی بگذرانیم تا از دانش یکدیگر استفاده کنیم؛ زیرا در تبادلات بین دانشگاهی امکان یادگیری دانش‌های زیادی امکان‌پذیر است


استاد دانشگاه رم افزود: این تبادلات نه تنها برای دانشجوها مفید است، بلکه برای شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی نیز بسیار تاثیرگذار است زیرا توان یادگیری دانش‌های زیادی را برای آنها ممکن می‌کند و آنها می‌توانند از یکدیگر استفاده بکنند.


وی در پایان ضمن ابراز خوشحالی از همکاری مشترک با دانشگاه‌های ایران به ویژه علامه طباطبائی گفت: ما سعی داریم با کمک دانشگاه‌های ایران، دوره ارشدی را برای ایرانی‌ها ایجاد کنیم. در این کلاس‌ها نیز کلاس‌های ‌ماهه زبان فارسی را برگزار کردیم که برای آشنایی ابتدایی با زبان فارسی طراحی شده است.


در پایان این دیدار، پیرلئونی و هیئت همراه از فعالیت‌های دانشجویان، کلاس‌های درس، دفتر خبرگزاری عطنا و ‌کتابخانه مرکزی دانشگاه بازدید کردند و پس گفت‌وگو با دانشجویان و مدیر مسئول خبرگزاری عطنا دانشکده ارتباطات را برای دیدار با دکتر عباس شاکری، رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی ترک کردند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار