۱۷ فروردين ۱۳۹۴ ۱۶:۳۹
کد خبر: ۷۶۷۱

نوروز 94 را می توان روزهای امتحان محمد سرفراز، رئیس سازمان صداو سیما تعبیر کرد. تعطیلات طولانی نوروز فرصتی بود برای محک زدن تلاش و توان تلویزیون در تولید برنامه‌های سرگرم‌کننده. اما آیا سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیون در نوروز 94 با سال‌های قبل تفاوت داشته است؟


به گزارش عطنا،علیرضا حسینی پاکدهی‌، عضو هئیت علمی دانشکده ارتباطات علامه طباطبایی و استاد مرکز مطالعات رسانه‌ها  در پاسخ این پرسش می‌گوید: به نظر من تغییرات برنامه‌های صدا وسیما چشمگیر و محسوس نیست. ضعف در تولید برنامه‌های سرگرم‌کننده همچنان مشهود است.


pakdhi





 وی ادامه داد: برنامه‌ها غالبا سطحی بوده و گاهی منجر به توهین به اقشار و طبقات گوناگون می‌شود. علاوه بر این گاهی می‌بینیم سریال‌هایی برمبنای تبلیغ و یا حمایت از نهاد خاصی ارائه می‌شود. این روند را در سال‌های اخیر بیشتر شاهد بودیم سریال‌هایی که مثلا با هدف تقویت جایگاه نیروی انتظامی ساخته شده اما غالبا به تکرار و شعارزدگی و یا کپی‌برداری از سریال‌های پلیسی آمریکایی افتاده و در عمل نیز مخاطبان ژانر پلیسی را جذب نمی‌کند.


 پاکدهی به دلایل ضعف برنامه‌ها اشاره کرده وگفت: مجموعه شرایط نشان می‌دهد برنامه‌سازان در سال‌های اخیر یا توانایی پرداختن ظریف و جذاب به موضوعات جدی در حوزه سیاست و اجتماع و غیره را ندارند و یا به دلایلی مایل نیستند به این حوزه‌ها ورود پیدا کنند


 پاکدهی نگاه جانبدارانه و حمایت از برخی از گروه‌های سیاسی را مشکل دیگر رسانه ملی خوانده و گفت: هنوز نگاه جانبدارانه برخی تحلیلگران و حمایت از برخی افراد و جناح‌ها در برنامه‌های سیاسی و خبری رسانه ملی به چشم می‌خورد که این نیز یکی از مشکلات مهم رسانه ملی است و از ضعف‌های جدی سازمان صدا و سیما به حساب می‌آید.


 گفتنی است مسئله سانسورنا به جا سریال‌ها یکی از انتقاد برنامه‌سازان به رسانه ملی بود، اخیرا نیز مورد اعتراض برنامه‌سازان نوروزی واقع شده است.


مهدی فخیم زاده کارگردان سریال فوق‌سری اعلام کرده است که این سریال با سانسور گسترده قیچی شده است وسریال پخش شده مجموعه ای نیست که او ساخته است.


 منبع: آفتاب



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار