۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ۰۴:۱۸
کد خبر: ۷۵۷۱۸
payansalmoavnatdaneshjoye (15)

حسین سلیمی‌بجستانی، معاون دانشجویی و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در جشن پایان سال این معاونت‌ها با اشاره به اینکه کار عاشقانه در یک دستگاه اجرایی نوعی وطن‌پرستی و جداً دیندارانه است، گفت: امیدوارم که تیم کم‌تعارض معاونت دانشجویی و فرهنگی-اجتماعی بتوانند عملکردی بهتری در سال آینده داشته باشند.


به گزارش عطنا، حسین سلیمی‌بجستانی، سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه در جشن پایان سال معاونت‌های دانشجویی و فرهنگ-اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی این دانشگاه، گفت: هر سال در همین روزها، مراسم جشنی را با حضور همکاران معاونت دانشجویی برگزار می‌کنیم که امسال نیز دوستان معاونت فرهنگی و اجتماعی نیز به ما اضافه شدند.



در معاونت فرهنگی شور جوانی و در معاونت دانشجویی دوندگی موج می‌زند


وی افزود: بنا به گفته‌ یک هنرمند، عید واقعی، عیدی است که پشت سر گذاشته‌ایم و عمل ما نشان کارنامه ماست و نه سالی است که می‌خواهد تازه بیاید و خبری از آن هم نداریم.

سلیمی با بیان اینکه امسال سال پرکاری برای معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی بود، بیان کرد: از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در این سال، بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی و انتقال معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی به پردیس مرکزی این دانشگاه بود.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: عملکرد خوب و مناسب همکاران در معاونت دانشجویی موجب شد تا آقای دکتر سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، مسئولیت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را نیز به ما واگذار کند.


وی با بیان اینکه ارتباط بین معاونت‌های دانشجویی و فرهنگ-اجتماعی ماهوی، محتوایی و دوستانه است، گفت: سال آینده ممکن است ساختار معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علامه تغییر کند و یا اتفاق دیگری برای آن بیفتد.


سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی افزود: در این جمع، مسن‌ترین فرد در معاونت فرهنگی و اجتماعی، آقای قنبری، مسئول خانه نشریات دانشجویی [نسبت به کارمندان معاون دانشجویی جوان‌ترین فرد است] و پیرترین فرد در معاونت دانشجویی، آقای اخگر، کارپرداز این معاونت هستند.


وی درباره همین موضوع اذعان کرد: در معاونت فرهنگی شور و التهاب جوانی موج می‌زند و در اینجا معاونت دانشجویی حساسیت و دوندگی وجود دارد. ضمن‌آنکه مسائل معاونت دانشجویی معطوف به حل مشکل است و معاونت فرهنگی معطوف به رشد، تغییر و آزمون و خطا است.



اجرای برنامه‌های فرهنگی خوابگاه‌ها بدون اینکه کوچکترین قسمت آن دچار مشکل شود 


سلیمی‌بجستانی با بیان اینکه به هر حال وجه اشتراک هر دو معاونت، دغدغه و مشکلات دانشجویان است، گفت: همه همکاران در دو معاونت دانشجویی و فرهنگ-اجتماعی باید تلاش‌شان معطوف به فراهم کردن آسایش و آرامش برای دانشجویان عزیز دانشگاه باشد.


وی اضافه کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌هایی که موجب ارتباط بیشتر دو معاونت دانشجویی و فرهنگ-اجتماعی شده است، فعالیت‌های فرهنگی خوابگاه‌ها است که اخیراً شروع شده است.



معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه در حقیقت ما مدتی از فعالیت‌های فرهنگی در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه غافل بودیم، گفت: دانشجویان خوابگاه‌ها از فرهنگ‌ها و استان‌های مختلف می‌آیند و تعامل و تضارب افکار و نشست و برخواست‌های آنها، ایجاب می‌کند که در فعالیت‌های فرهنگی توجه جدی‌تری به آنان داشته باشیم.


وی افزود: بعضی اوقات احساس غربت در وجود این دانشجویان شکل می‌گیرد و آنهایی که معمولا با خانواده زندگی می‌کنند این حس را ندارند.


سلیمی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی مدیریت امور دانشجویی موجب شکل‌گیری فعالیت‌های چشمگیر با همکاری مسئولان بخش خوابگاهی معاونت فرهنگی و اجتماعی شد، بیان کرد: در این زمینه تقریباً تمام بخش‌های دانشجویی و فرهنگی-اجتماعی بسیج شدند و بدون اینکه حتی کوچکترین قسمت آن اصطلاحاً بِلنگد، بدون خطا و به بهترین شکل ممکن در دو ماه اخیر اجرا شد.



معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه در حقیقت ما مدتی از فعالیت‌های فرهنگی در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه غافل بودیم، گفت: دانشجویان خوابگاه‌ها از فرهنگ‌ها و استان‌های مختلف می‌آیند و تعامل و تضارب افکار و نشست و برخواست‌های آنها، ایجاب می‌کند که در فعالیت‌های فرهنگی توجه جدی‌تری به آنان داشته باشیم.

وی گفت: نگاه من در حوزه سلامت نیز مثل بخش مشاوره و سلامت روان است و معتقد هستم که الزامات و زمینه‌های ضروری برای سلامت دانشجویان باید فراهم شود و در این زمینه همکاران در مدیریت امور دانشجویی، مشاوره و سلامت روان، مرکز بهداشت و تربیت بدنی همکاری خوبی با هم دارند.

تیم کم‌تعارض معاونت‌های دانشجویی و فرهنگی-اجتماعی علامه


سلیمی با بیان اینکه امیدوارم که تیم کم‌تعارض معاونت‌های دانشجویی و فرهنگی-اجتماعی بتوانند عملکردی بهتری در سال آینده داشته باشند، تصریح کرد: چون تیم‌ها اکثرا در کار، بین‌شان تعارض ایجاد می‌شود. ضمن‌آنکه تیم ما چابک است و با اتکاء به کارشناسان به شکل حرفه‌ای کارهای خود را انجام می دهد و امیدواریم به اهدافی که مورد نظر دانشگاه و آقای دکتر سلیمی است، برسیم.


وی با اشاره به اینکه تمام تلاش‌ها و زحمات یک‌سال اخیر را مدیون همکاران خود در معاونت‌های دانشجویی و فرهنگی-اجتماعی هستیم، گفت: بدون همکاری همه دوستان امکان نداشت که بتوانیم فعالیت‌هایی چون دوره دانش‌افزایی برای دانشجویان خارجی با همکاری بنیاد سعدی در تابستان، بازسازی خوابگاه‌ها، انتقال معاونت دانشجویی، فعالیت‌های فرهنگی، شورای انضباطی، کمک‌های خیرخواهانه به دانشجویان و سایر فعالیت‌ها را انجام دهیم.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: کمیسیون موارد خاص، یکی از حساس‌ترین قسمت‌های معاونت دانشجویی است و جلسات آن به صورت مرتب، درمورد دانشجویانی که از تحصیل محروم هستند و یا در زمینه سنوات و تحصیل مشکل دارند، برگزار می‌شود.


وی با اشاره به اینکه مددکاری به دانشجویان نیازمند از مهمترین کارهای امسال بود که به صورت محرمانه و با همکاری آقای گمار، مسئول امور مالی معاونت دانشجویی انجام شد، گفت: در طرح سمن 74 کارگاه برای دانشجویان نوورودی برگزار شد که کار بسیار سنگین و البته اثر‌بخشی بود.


سرپرست معاونت فرهنگ و اجتماعی افزود: طرح پایش سلامت جسم، روان و تندرستی برای دانشجویان نوورود نیز برای اولین‌بار برگزار شد که سه بخش مرکز بهداشت، مشاوره و سلامت روان و تربیت‌بدنی همکاری بسیار خوبی برای اجرای آن از خود نشان دادند.


وی تأکید کرد: در هفته منتهی به 16 آذر امسال و روز دانشجو برنامه‌های خوبی به خصوص در زمینه تربیت بدنی که مورد توجه وزرات علوم نیز قرار گرفت در سطح دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.



کار و فعالیت عاشقانه در یک دستگاه اجرایی نوعی وطن‌پرستی و عمل دیندارانه است


سلیمی با بیان اینکه جشن دانشجویان نوورودی و نمونه از جمله برنامه‌های موفق معاونت‌های دانشجویی و فرهنگی-اجتماعی در سال جاری بود، گفت: بعد از عید نیز جشن دانشجویان فارغ‌التحصیل را داریم که قطعاً به سلامت روانی دانشجویان کمک شایانی می‌کند.


وی با اشاره به بازنشسته شدن چند تن از همکاران خود در معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، یادآور شد: اینکه قرار است برخی از چهره‌های را کمتر ببینم، فرد دلَش می‌گیرد.



به گفته سلیمی، کار و فعالیت عاشقانه در یک دستگاه اجرایی نوعی وطن‌پرستی و جداً دیندارانه است.


وی با تشکر از زحمات معاونت‌های قبلی دانشجویی و فرهنگی-اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، اظهار کرد: کار باید عاشقانه و برای خدمت باشد تا موجب موفقیت مجموعه شود.


سلیمی خاطرنشان کرد: امیدوارم اینگونه مراسم‌ها در شروع هر ترم و یا هر فصل برای همکاران برگزار شود


در این جشن کارمندان مدیریت‌های مختلف این دو معاونت شامل مرکز بهداشت، مشاوره و سلامت روان، مدیریت دانشجویی و تربیت‌بدنی از معاونت دانشجویی و مدیریت امور فرهنگی و نظارت و ارزیابی از معاونت فرهنگی و اجتماعی در این جشن حضور داشتند.


از جمله مدیران حاضر در این جشن، حسین سلیمی‌بجستانی، معاون دانشجویی و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی، حمیدرضا مقامی، مدیر امور خدمات دانشجویی، حسن اسدزاده، سرپرست مرکز مشاوره و بهداشت روان، سیدزهره حسینی، رئیس مرکز بهداشت، فرزاد غفوری، سرپرست مدیریت تربیت بدنی، مرتضی خورسندی، مدیر امور فرهنگی، عصمت مؤمنی، مدیر جدید نظارت و ارزیابی معاونت فرهنگی و اجتماعی، محمود مرتضایی‌فر، مدیر امور اداری و مدیر سابق امور دانشجویی، محمدعلی یزدان‌پناه، رئیس اداه خوابگاه‌های دانشجویی و عبدالله نژد‌ساعی، مدیر رفاه دانشجویی بودند.



از جمله نکات جالب این جشن حضور مسئولان روز و شب خوابگاه‌ها دانشجویی و پرسنل خدمات این خوابگاه‌ها بود. ضمن‌آنکه بسیاری از کارکنان و مسؤلان معاونت‌های دانشجویی و فرهنگی-اجتماعی در این نشست با خانواده خود حضور پیدا کرده بودند.


مجری این مراسم جشن، رضا رفیع، شاعر و طنزپرداز بود که در بخشی از مراسم محمد‌علی یزدان‌پناه، رئیس اداره خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی و سیدحسن موسوی، مسئول شب خوابگاه پسرانه شهید گلعذاری این دانشگاه را برای بیان خاطره به روی سِن دعوت کرد.


در پایان این جلسه از برخی از کارمندان نمونه معاونت‌های دانشجویی و فرهنگی-اجتماعی و بازنشستگان معاونت دانشجویی با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد.


گزارش تصویری این مراسم را در اینجا ببنید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار